• 20 października 2015
  • Bez kategorii
  • Możliwość komentowania Wyprawa w góry została wyłączona

Wyprawa w góry

Nie wybrano galeria lub galeria została usunięta

„Wycieczka w Pieniny”

Wycieczka w Pieniny odbyła się 7 i 8 października. Na wycieczkę wyruszyliśmy o 6:40, a dojechaliśmy na miejsce około godz. 13:00. Pierwszym punktem było spotkanie z przewodnikiem , który mówił gwarą góralską. Drugi cel – to  fajna trasa górskim szlakiem.  Szliśmy przez Wąwóz Homole i Wąwóz Biała Woda. Po kilku kilometrach zrobiliśmy przerwę 15 min. Do pokoju wróciliśmy autobusem o godz. 18:00. Nasza willa nazwała się „Kinga” i usytuowana była w miejscowości Krościenko nad Dunajcem. Panie z obsługi były bardzo miłe. Na początku gospodyni rozdzieliła pokoje, a potem zaprosiła nas do jadalni. Po obiadokolacji mogliśmy chodzić  po budynku do godziny 22:00. Ten wieczór był długi, ale bardzo wesoły. Poznałam wiele osób – mogliśmy się odwiedzać w swoich pokojach. Pani powiedziała, że musimy pójść spać o 22:00, a rano zejść o 7:30 na śniadanie. Niektórzy z uczniów nie spali już od 5:00. Po śniadaniu wybraliśmy się do sklepu „MILA”  i każdy zrobił zakupy.  Potem wyruszyliśmy  zwiedzać miejscowość Szczawnica. Byliśmy koło pomnika Henryka Sienkiewicza, który przebywał w Szczawnicy oraz w pijalni wód mineralnych.  Na jednej z uliczek  niektórzy kupili sobie oscypki – regionalne serki. Po zakupach poszliśmy na wyciąg – kolejkę linową.  Było strasznie – jechaliśmy na dużej wysokości,  ale widoki były piękne. Po tej atrakcji wdrapywaliśmy się na szczyt Palenica, a przewodnik opowiadał nam o Pieninach. Ta wędrówka po górach była trochę męcząca, ale wrażenia pozostaną niezapomniane. Chcemy więcej takich wyjazdów. Dziękujemy organizatorom tej wycieczki oraz opiekunce naszej grupy  pani Katarzynie Piłat.