- 26 kwietnia 2020
- Możliwość komentowania VII Tydzień 27-04 do 30-04 została wyłączona
VII Tydzień 27-04 do 30-04
Poniedziałek, 27 kwietnia 2020r.
Temat dnia: Nasza Ziemia |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
wychowanie fizyczne |
Zabawy z piłką, skakanką, obręczą, itp. na podwórku |
matematyczna | Zaobserwuj dodawanie liczb trzycyfrowych różnymi sposobami– podręcznik, Z.1, s.38.
Wykonaj ćwiczenia ze s. 52 · Ćw.1- rozwiązanie zadania i obliczenia sposobem pisemnym · Ćw.2- obliczenia sposobem pisemnym · Ćw.3- obliczenia sposobem pisemnym · Ćw.4- sumowanie liczb do wyniku 800
W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj zadanie 2 oraz 4 z podręcznika ze s.38: · Z.2, s.38 – obliczenia sposobem pisemnym · Z.4, s.38- układanie treści zadania do podanego działania oraz rozwiązanie ułożonego zadania (praca w zeszycie na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
plastyczna |
Namaluj kredkami lub farbami pracę na temat „Ziemia- nasz dom”. Jeśli chcesz prześlij pracę na skrzynkę klasową. |
muzyczna | Wyszukaj w Internecie piosenkę „Ziemia, wyspa zielona”. Wysłuchaj jej słów i melodii. Spróbuj zaśpiewać piosenkę po kilkakrotnym wysłuchaniu. Naucz się słów i melodii.
Kanał YouTube „Ziemia, wyspa zielona” (może być też wersja karaoke). |
Wtorek, 28 kwietnia 2020r.
Temat dnia: Las naszym skarbem |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
przyrodnicza | Przeczytaj tekst „Fantastyczne dzieła natury” – podręcznik, s. 6-7. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tych miejscach poszukaj informacji w Internecie.
Przeczytaj tekst „Znaczenie lasu” – podręcznik, s. 9. W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj pisemnie Z.1, s.9 (Ułóż wypowiedź na temat „Jakie znaczenie ma las dla przyrody i człowieka”.) (praca w zeszycie na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) Przypomnienie o zdjęciach z hodowli fasoli- kto tego jeszcze nie przesłał. |
polonistyczna | Przeczytaj wiersz „Drzewo” – podręcznik, s.8
Wykonaj ćwiczenia ze s. 4-7: · Ćw. 1, s.4 – uzupełnianie nazw kontynentów · Ćw. 2, s.4 – uzupełnianie zdań · Ćw. 4, s.5 – czytanie tekstu, zaznaczanie czasowników i odmiana przez osoby czasowników „umiem”, „rozumiem” · Ćw. 1, s.6 – kolorowanie określeń · Ćw. 2, s.6 – uzupełnianie listu · Ćw. 4, s.7 – łączenie określeń do odpowiednich drzew · Ćw. 5, s.7 – uzupełnianie tabeli rzeczownikami w odpowiedniej formie
|
matematyczna | Zaobserwuj dodawanie liczb trzycyfrowych różnymi sposobami– podręcznik, Z.1, s.39.
W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj zadanie 2 z podręcznika ze s.39: · Z.2, s.39 – dodawanie sposobem pisemnym · Z.4, s.39- dla chętnych (praca w zeszycie na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
informatyczna | Wykonaj ćwiczenie 1, s.32 (podręcznik „Elementarz odkrywców. Informatyka”). Ćwiczenie wykonaj z podręcznikiem i płytą. |
Środa, 29 kwietnia 2020r.
Temat dnia: W parku narodowym |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj tekst „Parki narodowe w Polsce” – podręcznik, s.10-11. Zapoznaj się z zasadami zachowania się w parkach narodowych – podręcznik, s.11.
Wykonaj ćwiczenia ze s. 8-9: · Ćw. 1- uzupełnianie notatki · Ćw. 2 – wklejanie symbolu parku narodowego (ćwiczenie bez kropki) · Ćw.5 – odszyfrowywanie nazw zwierząt (w ćwiczeniu- bez wpisywania do zeszytu). Ćwiczenie bez kropki. W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj ćwiczenie 4 , s.9 (opis łosia na podstawie zdjęcia i zgromadzonego słownictwa). (praca w zeszycie na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
matematyczna | Zaobserwuj odejmowanie liczb trzycyfrowych sposobem pisemnym– podręcznik, Z.1, s.40. Zauważ, że wynik odejmowania możemy sprawdzić poprzez ponowne dodawanie liczb (np. 368-196=172, więc 172+196=368).
Wykonaj ćwiczenia ze s. 54 · Ćw. 1 – rozwiązanie zadania i obliczenia (odejmowanie) · Ćw. 2 – odejmowanie sposobem pisemnym i sprawdzanie wyniku przez dodawanie (562-138=424 , 424+138=562) · Ćw. 3 – rozwiązanie zadania i obliczenie (sposobem pisemnym) · Ćw. 4 – obliczenie zagadki |
wychowanie fizyczne |
Gimnastyka do ulubionej muzyki. Zabawy z szarfą (można ją zrobić z patyczka i paska bibuły lub długiej wstążki). |
Czwartek, 30 kwietnia 2020r.
Temat dnia: Chrońmy to, co najważniejsze |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj tekst „Co to za księga?” – podręcznik, s.13-14 oraz informację o stopniowaniu przymiotników – podręcznik, s.15 (Z.1, 2, 3 bez wykonywania w zeszycie).
Wykonaj ćwiczenia ze s. 10-11: · Ćw. 1- zakończenie zdania · Ćw. 2 – czytanie danych z tabeli, uzupełnianie podpisów i zdań
· Ćw. 3 – uzupełnianie tekstu oraz zapisywanie pomysłów na ochronę zwierząt · Ćw. 4 – zapisywanie przykładów roślin i zwierząt chronionych (ćw.3 i 4 – praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
matematyczna | Zaobserwuj odejmowanie liczb trzycyfrowych sposobem pisemnym– podręcznik, Z.1, s.41.
W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj zadania z podręcznika ze s.41: · Z.1 – obliczenia sposobem pisemnym i sprawdzanie za pomocą dodawania · Z.4 – obliczenia sumy i różnicy liczb (najpierw oblicz sumę liczb 263 i 128, potem różnicę liczb 268 i 128, a następnie od uzyskanej sumy odejmij uzyskaną różnicę) · Z.3 – dla chętnych (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
|
społeczna |
Zagraj w dowolną grę planszową, stolikową, strategiczną (np. statki, warcaby, bierki, kółko i krzyżyk, plansze do ścigania, itp.). Przestrzegaj ustalonych reguł gry. |