- 14 kwietnia 2020
- Możliwość komentowania V Tydzień 15-04 do 17-04 została wyłączona
V Tydzień 15-04 do 17-04
Środa, 15 kwietnia 2020r.
Temat dnia: Statki na widnokręgu |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj wiersz „O statkach dużych i małych” – podręcznik, s. 66-67
Wykonaj ustnie zadanie 1 i 3 – podręcznik, s.67 Wykonaj ćwiczenia ze stron 74-75: · Ćw. 1 – czytanie tekstu i układanie do niego pytań · Ćw. 3 – zaznaczanie wyrazów w kolejności alfabetycznej · Ćw. 4 – rozwiązywanie rebusu, szukanie informacji (podpowiedź – pierwszy obrazek to lotka, drugi – miska, trzeci – piec) · Ćw. 5 – uzupełnianie tekstu podanymi wyrazami · Ćw. 6 – łączenie wyrazu z jego wyjaśnieniem · Ćw.7 – tworzenie rodziny wyrazu żagiel (np. żaglowiec, żeglarz, żeglarski, żaglówka, …); układanie zdania z wybranym wyrazem. Przeczytaj w podręczniku informacje do tematu „Sztuka pisania. Opowiadanie” – podręcznik, s. 68 W zeszycie zapisz „Lekcja”, „data” oraz wykonaj Z.1, s.68 · Z.1, s.68 – nadaj opowiadaniu tytuł. Przepisz do zeszytu wstęp opowiadania z podręcznika, dopisz rozwinięcie i zakończenie. (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
matematyczna | Wykonaj ustnie zadania : Z.1, Z.2, Z.3 – podręcznik, s.31
Sprawdź swoje obliczenia np. na kalkulatorze, telefonie, itp. W zeszycie zapisz „Lekcja”, „data” oraz rozwiąż zadania: Z.4 i Z.2 – podręcznik, s. 31-32 · Z.4, s.31 – obliczenia typu 168-5=163 · Z.2, s.32 – rozwiązywanie zagadki z liczbami – dla chętnych (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
Wychowanie fizyczne | · Zabawy skoczne w domu lub na dworze (skoki na skakance, skoki na odległość i mierzenie odległości, przeskakiwanie do środka i na zewnątrz koła – narysowanego lub ułożonego z taśmy, bezpieczne skoki przez przeszkody). |
Czwartek, 16 kwietnia 2020r.
Temat dnia: Na lotnisku |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj tekst „Transport powietrzny” – podręcznik, s. 69. Odpowiedz ustnie na pytanie 1, s.69
Przeczytaj czytankę „Jak wylecieć z lotniska”- podręcznik, s. 70-71. Odpowiedz ustnie na pytanie 1,2,3,4, s.71 Wykonaj ćwiczenia ze stron 76-77: · Ćw. 2 – wypisywanie nazw samolotów (np. transportowy, rolniczy, …); odgadywanie hasła i naklejanie rozwiązania · Ćw. 3 – uzupełnianie instrukcji zachowania się na lotnisku; podkreślanie czasowników · Ćw. 4 – nadawanie tytułów obrazkom W zeszycie zapisz „Lekcja”, „data” oraz wykonaj ćw. 1 ze s. 76. Odpowiedz na pytania pełnymi zdaniami. |
matematyczna | Wykonaj ćwiczenia ze s. 41:
· Ćw. 1 – rozwiązywanie zadania · Ćw. 2 – wykonywanie obliczeń · Ćw. 3 – rozwiązywanie zagadki · Ćw. 4 – wykonywanie obliczeń (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
Wykonaj ustnie zadania: 1,2 – podręcznik, s.33. W zeszycie zapisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj zadania z podręcznika ze s. 33 · Z.3 – obliczenia typu: 200-6=194 · Z.4 – obliczenia typu: 300-7=293
|
plastyczna | Wykonaj pracę plastyczną z wyobraźni na temat „Moja podróż balonem”. Wymyśl model balonu, jego wzór. Możesz narysować siebie, to co widać z góry, itp.
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
Piątek, 17kwietnia 2020r.
Temat dnia: Ciekawe pojazdy. Dzień odkrywców. |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
Polonistyczna | Przeczytaj tekst „Dziwne, niezwykłe, nietypowe” – podręcznik, s.72.
Wykonaj ćwiczenia z karty „Dzień odkrywców” ze s. 78-79: · Ćw. 1- rozwiązywanie rebusów (podpowiedź: para buch, koła w ruch – pociąg mknie do gwiazd – rakieta podobny do ptaka – samolot ma w nazwie rak i tor – traktor) · Ćw. 2 – odczytywanie nazw pojazdów · Ćw. 3 – wykorzystanie środków transportu – łączenie w pary · Ćw. 4 – czytanie rymowanki i odgadywanie hasła (bez rysowania) |
matematyczna | Wykonaj ćwiczenia ze s. 42-43
· Ćw. 1 – odczytywanie wysokości (ustnie, bez zapisywania pytań i obliczeń w zeszycie) · Ćw. 2 – wykonywanie obliczeń · Ćw. 3 – obliczenia typu: 300-30=270 · Ćw. 4 – zapisywanie pełnych setek i wykonywanie obliczeń · Ćw. 5 – rysowanie drugiej połowy figury (odbicie lustrzane) · Ćw. 6 – sumowanie liczb do pełnego 1000 (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
muzyczna | Znajdź w Internecie na kanale You Tube piosenkę „Mucha w mucholocie” (Official Music Video, wykonawca – Aida). Pośpiewaj piosenkę z dziećmi. Naucz się jej słów oraz melodii. |
Wychowanie fizyczne | Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy naśladowcze przy piosence „Mucha w mucholocie”.
Dla chętnych: Śpiew i zabawy naśladowcze przy piosence „Hej, ho żagle staw” (Piosenka na kanale You Tube, wykonanie: Klang „Hej ho żagle staw”). Sprawdź, co to są „szanty”. |