- 25 maja 2020
- Możliwość komentowania XI Tydzień 25-05 do 29-05 została wyłączona
XI Tydzień 25-05 do 29-05
25.05.2020
Temat dnia: Trzy Małgorzatki
- Rytmiczna zabawa przy piosence „ My jesteśmy krasnoludki”
https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs
2.Omówienie wyglądu lasu .
-Jak wygląda las wiosną?
-Jakie zwierzęta możemy spotkać w lesie?
- Słuchanie wiersza czytanego przez rodziców.
Wiersz „Trzy Małgorzatki” H. Bechlerowej
Dzień obudził w lesie kwiatki,
Szły do lasu Małgorzatki.
Z koszykami łąką szły,
A ile ich było? Trzy!
Pierwsza poszła drużką w prawo,
gdzie mech siwobrody.
Czarny żuk ją zaprowadził
na czarne jagody.
Druga poszła drużką w lewo,
tam poziomki rosły.
Dwie wesołe wiewióreczki
koszyczek jej niosły.
A ta trzecia Małgorzatka
biegnie wzdłuż strumyka.
– Może w cieniu pod brzózkami
znajdę borowika?
Cicho wszędzie. Muszka brzęczy,
Motyl trąca kwiatki.
Pogubiły swoje ścieżki
wszystkie Małgorzatki.
Pierwsza poszła w las daleko,
nie chce jagód szukać.
Siadła w trawie i słuchała
długiej bajki żuka.
A ta druga zapomniała,
gdzie poziomki rosną
i tańczyła z wiewiórkami
pod zieloną sosną.
Trzecia bardzo się zmęczyła,
Nie ma borowika.
Szła za pliszką, co wesoło
skacze po kamykach.
Wtem głos jakiś echo niesie:
Stuk – puk! Stuk – puk!- słychać w lesie.
Małgorzatki usłyszały,
przystanęły, pomyślały…
Pomyślała każda tak:
„To na pewno jakiś znak.
Może jedna Małgorzatka
po lesie mnie szuka?
Może druga Małgorzatka
kijkiem w drzewo stuka?”
Idą, idą Małgorzatki
wiatr szeleści z cicha.
Stuk – puk! Stuk – puk!- coraz głośniej,
coraz bliżej słychać.
Przez zieloną leśną trawę,
przez mech siwy szły.
Spotkały się pod sosną
Małgorzatki trzy.
A na sośnie pod koroną ptak!
Czapeczkę ma czerwoną!
Więc trzy małe Małgorzatki
kłaniają się w pas:
– Dziękujemy ci, dzięciole,
że znalazłeś nas.
- Rozmowa na temat wiersza
-Ile Małgorzatek szło do lasu?
-Co chciała zbierać pierwsza, druga, a co trzecia Małgorzatka?
-Czy dziewczynki robiły, to co planowały? A co robiły?
-Kto pomógł dziewczynkom się odnaleźć?
-Czy dzieci powinny chodzić same do lasu?
- Praca plastyczna. Dzieci malują farbami las, jak sobie go wyobrażają.
Zachęcam do wybrania się na krótki spacer do lasu.
Wtorek – 26.05.2020r.
Temat dnia: W sklepie muzycznym
- Na początek przypominamy sobie zabawę z pokazywaniem „Jestem muzykantem”. Znacie ją z przedszkola, zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo.
- Obejrzyjcie filmik „Wizyta w szkole muzycznej- Poznajemy instrumenty”
https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w
- Otwórzcie kartę pracy cz. 2, s. 36. Spróbujcie nazwać te instrumenty i podzielić ich nazwy na sylaby.
- Poćwiczymy liczenie. Otwórzcie kartę pracy na str. 37.
Jest cztery półki. Na każdej półce leżą inne instrumenty. Jakie instrumenty leżą na pierwszej, drugiej, trzeciej i czwartej półce? Policzcie instrumenty i zaznaczcie w kołach obok półek kreskami ich liczbę. Których instrumentów jest najwięcej, a których najmniej?
Zapraszamy rodziców i przedszkolaki do udziału w ogólnopolskim programie „Mamo, tato wolę wodę!”.
„Mamo, tato, wolę wodę!” to jeden z najstarszych i najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce. Został on zainicjowany w 2009 r. przez Żywiec Zdrój, w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych. Jego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie, zwrócenie uwagi na zagadnienie ochrony środowiska oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych i postawy proekologicznej u dzieci.
Więcej informacji o programie na stronie: https://wolewode.pl
POZNAJ ZDROJKA I JEGO PRZYJACIÓŁ
Za siedmioma mrugnięciami okiem, tak blisko, że można sobie to łatwo wyobrazić, jest leśna kraina, w której wszystko się zaczyna. Mieszkają w niej Zdrojek i przyjaciele. Właśnie mają zebranie na polanie. To dobra okazja, żeby ich lepiej poznać! Zdrojek i przyjaciele zapraszają na 1 przygodę:
27.05.2020 Środa
Temat dnia: Śpiewaj tak jak on
- Zabawy dźwiękonaśladowcze. Posłuchajcie i pobawcie się razem z zajączkiem
https://www.youtube.com/watch?v=A9s-Dq75vRI
- Słuchanie piosenki „Śpiewaj tak jak on”
Szumią w lesie stare drzewa
Kos piosenkę z nami śpiewa
Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Siedzi czyżyk na gałązce
Szpak zaprosił go na koncert
Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Dzięcioł stuka w korę drzewa
Cały las już z nami śpiewa
Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
- Rozmowa na temat piosenki.
-Kto śpiewa piosenki za drzewami?
-Kogo zaprosił szpak na koncert?
-Jak skończyło się leśne śpiewanie?
Zabawa i nauka piosenki ze słuchu.
- Ćwiczenia w książce, s. 53
Nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach- samodzielnie lub z pomocą nauczyciela. Rytmiczne dzielenie ich nazwy na sylaby.
„Mamo tato wolę wodę” –Przygoda 2
Czwartek – 28.05.2020r.
Temat dnia: Malowanie muzyki
- Posłuchajcie utworu Żabki i bocian:
https://www.youtube.com/watch?v=6ME8rNHARx4
- Posłuchajcie wiersza T.Fiutowskiej „Żabki”
Przed groźnym boćkiem
cztery żabki małe
do stawu skakały.
Pierwsza – hyc!
Druga – hyc!
Trzecia – hyc!
A ta czwarta – nic.
Bociek nad nią stoi,
już otwiera dziób,
a ona do wody chlup!
Ona – myk,
ona – bryk,
bociek nie ma nic!
Rozmowa na temat wiersza: Dlaczego żabki uciekały przed bocianem?
- Ponownie wysłuchajcie utworu Żabki i bocian, spróbujcie naśladować ruchy żabek i bociana – skakanie i rechotanie żab, skradanie się do bociana, ucieczka żabek, odejście bociana, zasypianie bociana na jednej nodze, rozglądanie się żabek, czy w pobliżu nie ma bociana.
- Namalujcie farbami plakatowymi lub kredkami ilustrację do utworu Żabki i bocian.
Zróbcie zdjęcie pracy (poproście o pomoc rodziców) i przyślijcie nam.
Dzisiaj Zdrojek zaprasza Was na trzecią przygodę!
Pokolorujcie kredkami Zdrojka :
29.05.2020 Piątek
Temat dnia: Koncert muzyczny
- Wysłuchanie wiersza T. Fiutkowskiej „Koncert”
W zaroślach nad stawem
świerszcze koncert dają.
W malowniczym, pięknym miejscu
filharmonię mają.
Stroją struny przy skrzypeczkach,
smyki woskiem pociągają.
Świerszcz – dyrygent – znak już daje,
koncert zaczynają.
Z lewej strony pierwsze skrzypce,
z prawej grają drugie.
Rozbrzmiewają piękne dźwięki
serenady długiej.
Nagle wiatr przyfrunął!
Już gra ze świerszczami.
Żaby biją brawa
żabimi łapkami.
Wielka to przyjemność
słuchać tej muzyki,
przyznali to nawet
śpiewacy – słowiki.
- Rozmowa na temat wiersza.
– Kto dawał koncert nad stawem?
– Na jakich instrumentach grały świerszcze?
– Kto dał znak do rozpoczęcia koncertu?
– Czy słuchaczom podobał się koncert?
- Omówienie wyglądy skrzypiec.
Skrzypce to instrument strunowy z grupy smyczkowych. Ma cztery struny i pudło rezonansowe. Dźwięki powstają przez pociąganie smyczkiem po strunach lub przez szarpanie strun palcami.
- Wysłuchajcie fragment utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”. Zwrócenie uwagi w którym momencie grają skrzypce i kiedy wiatr zaczyna grać ze świerszczami.
- Pokolorujcie Świerszczyka.