- 19 kwietnia 2020
- Możliwość komentowania VI Tydzień 20-04 do 24-04 została wyłączona
VI Tydzień 20-04 do 24-04
Klasa 3 – od 20.04.2020 do 24.04.2020
Poniedziałek, 20 kwietnia 2020r.
Temat dnia: Co jest naprawdę ważne? |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj tekst „Mgły wachlarzem nie rozpędzisz” – podręcznik, s. 73-74
Wykonaj ćwiczenia ze stron 80-81: · Ćw. 1 – dokańczanie zdań · Ćw.2 – kolorowanie odpowiednich wyrazów · Ćw. 3 – uzupełnianie tekstu · Ćw. 4 – tworzenie rzeczowników i uzupełnianie zdań (zdziwienie, radość, smutek) · Ćw. 5 – kolorowanie wyrazów („rz” niewymienne, „rz” po spółgłoskach, „rz” wymienne) W zeszycie zapisz „Lekcja”, „data” oraz wykonaj ćw.6, s.81 · Ćw. 6 – napisz kilka zdań na temat: „Co jest dla Ciebie najważniejsze” (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
matematyczna | Zaobserwuj różne sposoby dodawania do liczb trzycyfrowych liczb jednocyfrowych i dwucyfrowych – podręcznik, s.34-35
W zeszycie zapisz „Lekcja”, „data” oraz rozwiąż zadania – podręcznik, s. 34-35: · Z.2, s.34 – obliczenia (np. 237+5=237+3+2=240+2+242) · Z.5, s.34 – rozwiązanie zadania · Z.6, s.34 – rozwiązanie zadania · Z.7, s.35 – rozwiązanie zadania (np. 280+50=280+20+30=300+30=330) · Z.11, s.35 – (bez kropki) obliczanie dowolnym sposobem, np. 375+60=375+25+35=400+35=435 lub 375+60= 370+60+5=430+5=435 (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
Wychowanie fizyczne | · Zabawy z piłką na podwórku. Kozłowanie , rzuty i chwyty. |
Edukacja muzyczna | Wyszukaj w Internecie piosenkę „Laleczka z saskiej porcelany”. Wysłuchaj jej słów i melodii. Spróbuj zaśpiewać piosenkę po kilkakrotnym wysłuchaniu. Naucz się słów i melodii.
YouTube , Fasolki – „Laleczka z saskiej porcelany” Sprawdź, co znaczą nieznane słowa piosenki, np. porcelana, pozytywka, pergamin, lichtarz, itp. |
Wtorek, 21 kwietnia 2020r.
Temat dnia: W świecie mitów |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj tekst „Puszka Pandory” – podręcznik, s. 75-77.
Wykonaj ćwiczenia ze stron 82-83: · Ćw. 1 – uzupełnianie tekstu i tworzenie hasła · Ćw.2 – rozwiązywanie rebusów i uzupełnianie zdań (mity, mitologia) · Ćw. 3 – dopasowywanie cech do bohaterów mitów · Ćw. 4 – stopniowanie przymiotników · Ćw. 5 – ustnie |
matematyczna | Wykonaj ćwiczenia ze s. 44:
· Ćw. 1 – układanie i dodawanie liczb (np. 678+9=687, …) · Ćw. 2 – wykonywanie obliczeń · Ćw. 3 – rozwiązywanie zadania · Ćw. 4 – obliczenia w tabeli · Ćw. 5 – dla chętnych · |
plastyczna | Zilustruj wybraną scenę z mitu „Puszka Pandory”.
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
Wychowanie fizyczne | Dowolne ćwiczenia gimnastyczne i pląsy przy muzyce. |
Środa, 22 kwietnia 2020r.
Temat dnia: Fantastyczne dzieła architektury. |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
Polonistyczna | Przeczytaj tekst „Niezwykłe budowle” – podręcznik, s.78-79. Oglądanie zdjęć z czytanki.
Wykonaj ćwiczenia ze s. 84-85: · Ćw. 1- podpisywanie budowli · Ćw. 2 – wpisywanie wyrazów do diagramu · Ćw. 3 – kolorowanie wyrazów oznaczających cechy · Ćw. 4 – stopniowanie przymiotników · Ćw.5 – uzupełnianie tekstu liczebnikami (podpowiedź: trzecia, drugim, trzydzieste, czterech) |
matematyczna | W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj zadania z podręcznika ze s.36:
· Z.2 – obliczenia (np. 402-7=402-2-5=400-5=395) · Z.5 – obliczenia (np. 725-50=725-25-25=700-25=675) · Z.6 – rozwiązywanie zadania · Z.7 – rozwiązywanie zadania (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
Wykonaj ćwiczenia ze s. 45-46 · Ćw. 1 – zapisywanie liczb cyframi, obliczanie różnic · Ćw. 2 – obliczenia pieniężne · Ćw. 3 – wykonywanie odejmowania · Ćw. 4 – obliczanie i wybieranie prawidłowego wyniku · Ćw. 5 – obliczenie w tabeli · Ćw. 6 – obliczanie i uzupełnianie rysunku (dla chętnych) · Ćw. 7 – wstawianie odpowiednich znaków do działań (dla chętnych) |
Edukacja informatyczna | Wybierz jedną budowlę z tekstu „Niezwykłe budowle”. Skopiuj z Internetu jej zdjęcie lub kilka zdjęć do karty programu Word. Nadaj swojej karcie tytuł. Napisz lub wklej informacje o tej budowli (np. Wikipedia). Prześlij pracę w formie pliku programu Word lub zrób zdjęcie z komputera i prześlij na skrzynkę klasową.
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
|
Czwartek, 23 kwietnia 2020r.
Temat dnia: Wizyta w teatrze. |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
Polonistyczna | Przeczytaj wiersz „Ale teatr!” – podręcznik, s.80-81. Zapoznaj się z nazwami osób związanymi z teatrem i ich zajęciami – podręcznik.
Wykonaj ćwiczenia ze s. 86-87: · Ćw. 1- test czytania ze zrozumieniem · Ćw. 2 – czytanie informacji z plakatu teatralnego · Ćw. 3 – wyjaśnianie, na czym polega praca osób w teatrze · Ćw. 4 – kreatywne wymyślanie przeznaczenia przedmiotów · Ćw.5 – stopniowanie przymiotników i uzupełnianie zdań (tanie, tańsze, najtańsze) |
matematyczna | Popróbuj dodawania i odejmowania pisemnego lub innym sposobem – zaobserwuj przykłady w podręczniku na s. 37
· Z.1 – obserwacja dodawania pisemnego lub innego sposobu · Z.3 – obserwacja odejmowania pisemnego lub innego sposobu
W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj zadania z podręcznika ze s.37: · Z.2 – obliczenia sposobem pisemnym (lub innym) · Z.4 – obliczenia sposobem pisemnym (lub innym) (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
Edukacja techniczna | Stwórz niewielką, teatralną pacynkę lub kukiełkę z dostępnych materiałów (np. stare szmatki, drewniana łyżka, papier gazetowy, kolorowy, itp.)
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
|
Piątek, 24 kwietnia 2020r.
Temat dnia: Sprawdzam siebie. |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
Polonistyczna | Wykonaj test „Sprawdzam siebie” – Ćwiczenia, s.88-89
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
matematyczna | Wykonaj ćwiczenia ze s. 47-48:
· Ćw. 1- rozwiązywanie zadania · Ćw. 2 – kolorowanie liczb, które po odjęciu dają pełne setki (np. 547-347=200) · Ćw. 4 – porównywanie długości – obliczanie różnic · Ćw. 5 – obliczenia (np. 287-135=152) · Ćw. 6 – obliczenia (np. 297-122=175) · Ćw. 7 – dla chętnych |
Wychowanie fizyczne | Dowolne ćwiczenia gimnastyczne i pląsy przy muzyce. |
Edukacja społeczna | Zagraj z dowolną osobą w „Grę w żółte i zielone” – ćwiczenia do matematyki, s.50-51 |