- 30 marca 2020
- Możliwość komentowania III Tydzień 30-03 do 03-04 została wyłączona
III Tydzień 30-03 do 03-04
Dzień dobry.
To już 4 spotkanie z wykorzystaniem technologii informatycznej.
Zapraszam do ćwiczeń uczniów Szkoły Podstawowej klas I ,II, VI.VII.
W dzisiejszym materiale postaram się udostępnić ćwiczenia, które pomogą uczestnikom zajęć logopedycznych( i nie tylko), którzy mają problemy z realizacją głosek dentalizowanych. Dziś proponuję ćwiczenia niwelujące wymowę interdentalną inaczej „międzyzębową”.
Ćwiczenia artykulacyjne:
ŻUCHWY (łuk górnych ząbków to szczęka, natomiast dolne to żuchwa)
- żucie – ( nazywa się” krowie” żucie) żujemy po kawałku skórkę chleba, staramy się to wykonać z zamkniętą buzią;
- żuchwa opada – kilkakrotnie opuszczamy swobodnie żuchwę5-8x;
- ziewanie – 3-5 razy;
- luźna żuchwa – ruszamy żuchwą swobodnie w lewo i prawo;
- wybrzmiewamy ssssa, ssssa, sssa ok. 10 razy – język oparty na dolnym wałku dziąsłowym od wewnątrz, złączamy ząbki, lekki uśmiech, dłoń wyprostowaną układamy pod brodą;
w przypadku jeżeli dziecko ma trudności z ułożeniem języka na dolnym wałku dziąsłowym proszę o wykonanie następującej czynności: proszę wżiąć nitkę 30cm, zawiązać supełek podwójny, potrójny a następnie przełożyć nitkę między dolne jedynki supełkiem do środka długą nitką na zewnątrz! W czasie ćwiczenia język ma dotykać (pilnować) supełka. Proszę Rodziców o pomoc w wykonaniu z zachowaniem bezpieczeństwa;
6) Szczękamy ząbkami (delikatnie) – wyobraźmy sobie że jest nam b. zimno, drżymy, drżymy i lekko stukamy górne o dolne ząbki.
W poniższej tabelce zaznaczaj swoje wykonanie powyższych ćwiczeń:
Nr ćwicz. | poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek | sobota | niedziela |
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 |
Dla klasy VII przygotowałam zadania stymulujące funkcje językowe. Proszę uzupełnić poniższe zadanie.
Proszę napisać, do czego służą?
PRZYKŁAD: krzesło – do siedzenia
szklanka – do………………………………………..
centymetr – do ………………………………….
żelazko – do …………………………………….
garnek – do …………………………………….
waga – do …………………………………….
szczotka – do …………………………………
mydło – do ………………………………….
igła – do ………………………………………
kredki – do ……………………………………
patelnia – do …………………………………
ręcznik do ……………………………………
farba – do ……………………………………