• 30 marca 2020
  • Możliwość komentowania III Tydzień 30-03 do 03-04 została wyłączona

III Tydzień 30-03 do 03-04

 

Dzień dobry.

          To już 4 spotkanie z wykorzystaniem technologii informatycznej.

 Zapraszam do ćwiczeń uczniów Szkoły Podstawowej klas I ,II,  VI.VII.

 W dzisiejszym materiale postaram się udostępnić ćwiczenia, które pomogą  uczestnikom zajęć logopedycznych( i nie tylko), którzy mają problemy z realizacją głosek dentalizowanych.   Dziś proponuję ćwiczenia niwelujące wymowę interdentalną inaczej „międzyzębową”.

 

Ćwiczenia artykulacyjne:

ŻUCHWY   (łuk górnych ząbków to szczęka, natomiast dolne to żuchwa)

  • żucie – ( nazywa się” krowie” żucie) żujemy po kawałku skórkę chleba, staramy się to wykonać z zamkniętą buzią;
  • żuchwa opada – kilkakrotnie opuszczamy swobodnie żuchwę5-8x;
  • ziewanie – 3-5 razy;
  • luźna żuchwa – ruszamy żuchwą swobodnie w lewo i prawo;
  • wybrzmiewamy ssssa, ssssa, sssa ok. 10 razy – język oparty na dolnym wałku dziąsłowym od wewnątrz, złączamy ząbki, lekki uśmiech, dłoń wyprostowaną układamy pod brodą;

w przypadku jeżeli dziecko ma trudności z ułożeniem języka na dolnym wałku dziąsłowym proszę o wykonanie następującej czynności: proszę wżiąć nitkę 30cm, zawiązać supełek podwójny, potrójny a następnie przełożyć nitkę między dolne jedynki supełkiem do środka długą nitką na zewnątrz! W czasie ćwiczenia język ma dotykać (pilnować) supełka. Proszę Rodziców o pomoc w wykonaniu z zachowaniem bezpieczeństwa;

     6) Szczękamy ząbkami (delikatnie) – wyobraźmy sobie że jest nam b. zimno, drżymy, drżymy i lekko stukamy górne o dolne ząbki.

W poniższej tabelce zaznaczaj swoje wykonanie powyższych ćwiczeń:

Nr ćwicz. poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
1              
2              
3              
4              
5              
6              
7              

Dla klasy VII przygotowałam zadania stymulujące funkcje językowe. Proszę uzupełnić poniższe zadanie.

 

Proszę napisać, do czego służą?

PRZYKŁAD: krzesło – do siedzenia

 szklanka – do………………………………………..

centymetr – do ………………………………….

żelazko – do …………………………………….

garnek – do …………………………………….

waga – do …………………………………….

szczotka – do …………………………………

mydło – do ………………………………….

igła – do ………………………………………

kredki – do ……………………………………

patelnia – do …………………………………

 ręcznik do ……………………………………

farba – do ……………………………………


 

 

 

 

 

 


Comments are closed.