- 3 maja 2020
- Możliwość komentowania VIII Tydzień 04-05 do 08-05 została wyłączona
VIII Tydzień 04-05 do 08-05
Klasa 3 – od 4.05.2020 do 8.05.2020
Poniedziałek, 4 maja 2020r.
Temat dnia: Dzień odkrywców. Co czeka nas w maju? |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
wychowanie fizyczne |
Spacer. Zabawy skoczne, skoki jednonóż i obunóż , podskoki.
|
polonistyczna | Przeczytaj tekst informacyjny „Maj” – podręcznik, s. 16-17.
Wykonaj ćwiczenia z kart pracy „Dzień odkrywców”- ćwiczenia, s. 12-13: · Ćw. 1- wpisywanie dat siewu nasion na podstawie tekstu · Ćw. 2- wyszukiwanie odpowiedniej rośliny (bez, inaczej lilak – jest krzewem) · Ćw. 3- rozwiązanie rebusu · Ćw. 4- rozpoznawanie roślin (jarzębina, kasztanowiec) · Ćw. 5- układanka logiczna, podpowiedź – roślina trująca to konwalia · Ćw. 6- dokańczanie przysłowia
Przeczytaj lekturę M. Kruger „Karolcia”. Jeśli nie możesz zdobyć tej książki poszukaj w Internecie w formie pliku PDF. Książka będzie potrzebna pod koniec następnego tygodnia.
|
matematyczna | Wykonaj ćwiczenia ze s. 55
· Ćw.1- rozwiązanie zadania i obliczenia sposobem pisemnym · Ćw.2- wykonywanie pisemnego odejmowania (bez sprawdzania w zeszycie) · Ćw.3- rozwiązywanie zadania (dwa odejmowania ) · Ćw.4- wykonanie pisemnego odejmowania, kolorowanie jednakowych różnic
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
informatyczna
|
Wykonaj zadania z podręcznika „Informatyka” – s.33 oraz na płycie.
· Z.2 – liczba hasło to 650 · Z.3 – zapisywanie utworzonych wyrazów z podanych na płycie liter (po rozwiązaniu zadań)
|
Wtorek, 5 maja 2020r.
Temat dnia: Majowe święta |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna, społeczna | Przeczytaj tekst „Majowe świętowanie” – podręcznik, s. 18 oraz „Kto rządzi w Polsce?”- podręcznik s. 19
Wykonaj ćwiczenia ze s. 14-15 · Ćw. 1- wpisywanie nazw świąt majowych · Ćw. 2- uzupełnianie krzyżówki i hasła · Ćw. 3- czytanie informacji · Ćw. 4- dopisywanie wyrazów według wzoru (bez kropki) · Ćw. 5- test na podstawie informacji z podręcznika
Przeczytaj informację „Co piszemy wielką, a co małą literą?” – podręcznik, Z.1, s.21 W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj pisemnie Z.2 i Z.3, s.21 · Z.2 – przepisanie zmienionego tekstu (wyrazy Polak, Polsce, polskie, itp.) · Z.3 – zapisywanie par wyrazów oraz układanie trzech zdań
(praca w zeszycie oraz w ćwiczeniach na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
muzyczna | Przypomnij sobie słowa i melodię polskiego hymnu „Mazurek Dąbrowskiego”. Zaśpiewaj hymn z dowolnym podkładem z Internetu. |
matematyczna | Zaobserwuj odejmowanie liczb trzycyfrowych od pełnych setek– podręcznik, Z.1, s.42. (od liczby 500 pożyczamy jedną setkę, którą rozmieniamy na 9 dziesiątek i 10 jedności – 100=90+10. W rzędzie setek pozostają więc tylko 4 setki, w rzędzie dziesiątek jest liczba 90, a w rzędzie jedności – 10)
Wykonaj ćwiczenia ze s. 56: · Ćw.1- dokańczanie pytań i obliczanie · Ćw.2- wykonywanie odejmowania i sprawdzanie za pomocą dodawania · Ćw.3- rozwiązywanie zagadki |
techniczna | Wykonaj w dowolny sposób z dostępnych materiałów kotylion narodowy. |
Środa, 6 maja 2020r.
Temat dnia: W pracowni mistrza Matejki |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj tekst „Kronikarz naszej historii” – podręcznik, s.22-23. Zwróć uwagę, jak wyglądał Jan Matejko – na podstawie obrazu „Autoportret” (autoportret to obraz, na którym artysta namalował samego siebie).
Wykonaj ćwiczenia ze s. 16-17: · Ćw. 1- uzupełnianie tekstu · Ćw. 2 – zapisywanie tytułów dzieł Jana Matejki · Ćw. 4 – podpisywanie przedmiotów służących do malowania (podpowiedź: sztaluga to stojak, na którym mocuje się płótno, papier, karton do malowania lub rysowania). Zapisywanie wyrazów w kolejności alfabetycznej · Ćw. 5 – kolorowanie wyrazów według podanego warunku
W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj ćwiczenie 4 , s. 17 (Napisz w zeszycie kilka zdań na temat pracy malarza). (praca w zeszycie na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
plastyczna | Poszukaj w Internecie obrazów Jana Matejki (w Google wpisz hasło „Jan Matejko obrazy” i zajrzyj do zakładki „grafika”). Pooglądaj różne prace tego artysty, przeczytaj ich tytuły. Możesz skorzystać też z innych stron internetowych poświęconych temu malarzowi. |
matematyczna | W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Rozwiąż dowolne zadania (najmniej 3, a można więcej) z karty „Pomyślę i rozwiążę” – podręcznik, s. 43
(praca w zeszycie na ocenę – zapisane rozwiązania prześlij na skrzynkę klasową)
|
Czwartek, 7 maja 2020r.
Temat dnia: Polacy za granicą |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj tekst „Zagadka” – podręcznik, s.24-25
Wykonaj ćwiczenia ze s. 18-19: · Ćw. 1- odgadywanie postaci po ich wypowiedziach (ćwiczenie bez kropki) · Ćw. 2 – rozwiązywanie hasła („emigracja”) · Ćw. 3 – kolorowanie w tabeli słów rymujących się do wyrazu „emigracja” (np. operacja, …); alfabetyczne porządkowanie wyrazów; zapisywanie zdania z pozostałych liter tabeli · Ćw. 4 – uzupełnianie nazwisk wielkich Polaków, wklejanie informacji; dokańczanie pytań · Ćw. 5 – uzupełnianie wyrazów według wzoru (bez kropki)
|
matematyczna | Wykonaj ćwiczenia ze s. 57-58
· Ćw.1- podpisywanie rysunku i obliczenia – tylko w ćwiczeniach · Ćw.2- sumowanie liczb do wyniku 900 (najpierw dodaj podane liczby, a potem zastanów się ile brakuje do 900) · Ćw.3- rozwiązywanie zadania z pomocą wykonanego przez siebie rysunku – mapy (podpowiedź: sklep może być przed przystankiem lub za przystankiem, stąd zadanie ma kilka rozwiązań) · Ćw.4 – rozwiązywanie zadania (podpowiedź: 279+ (279+365)= … to soki pomarańczowe i wiśniowe; od tej sumy trzeba odjąć 128 i to będą soki, które zostały w sklepie) · Ćw. 5 – wpisywanie brakujących cyfr · Ćw. 6 – rozwiązywanie zadania (podpowiedź: 525+ (525-377)= … Uwaga: W zadaniach 4 i 6 – liczbę i znak przed nawiasem przepisujemy, potem wykonujemy działanie w nawiasie, a na koniec ostateczne działanie dwóch liczb. Zadania można wykonać też innym sposobem, w kilku prostszych, postępujących po sobie kolejnych działaniach. Dla chętnych: · Ćw. 7 – magiczne kwadraty (suma wstawionych liczb jest taka sama w rzędach pionowych , poziomych i ukośnych) · Ćw. 8 – obliczenia w piramidkach matematycznych
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
wychowanie fizyczne |
Dowolne zabawy z piłką. |
Piątek, 8 maja 2020r.
Temat dnia: Wielki Polak, wielki człowiek |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj tekst „Babcia, papież i nuda” – podręcznik, s.26-27
Wykonaj ćwiczenia ze s. 21-22: · Ćw. 1- rozwiązywanie krzyżówki · Ćw. 2 – kolorowanie nazw sportów i wypoczynku · Ćw. 5 – uzupełnianie wyrażeń · Ćw. 6 – stopniowanie przymiotników (skromny –skromniejszy- najskromniejszy) ćwiczenie bez kropki · Ćw. 7 – rozwiązywanie rebusów i zapisywanie w kolejności alfabetycznej · Ćw. 8 – wykreślanie wyrazów i tworzenia zdania z pozostałych liter
|
wychowanie fizyczne |
Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne z szarfą przy muzyce. |
przyrodnicza | Przeczytaj tekst „Góry Polski” – podręcznik, s. 28-29
Wykonaj karty z ćwiczeń „Dzień odkrywców” – ćwiczenia, s. 24-25 (ćw. 1,2,3,4) ( praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
|
matematyczna | Wykonaj ćwiczenia ze s. 59
· Ćw. 1- obliczenia pieniężne, rysowanie banknotów (uproszczone, w postaci prostokątów i liczb) · Ćw. 2 – wykonywanie obliczeń typu: 4×2=8, 4×20=80, 4×200=800 · Ćw. 3 – wykonywanie obliczeń typu: 600:300=2 (bo 2×300=600), 400:400=1 (bo 1×400=400), 500:5=100 (bo 100×5=500)
( praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |