15 czerwca 2020
Możliwość komentowania XIV Tydzień 15-06 do 19-06 została wyłączona
XIV Tydzień 15-06 do 19-06
Klasa VII:
T: Writing- a blog.
- Notatki, jak pisać blog.
Blog (wpis na blogu)
Blog jest rodzajem pamiętnika czy dziennika elektronicznego, ale powstaje bardziej z myślą o czytelnikach niż o samym autorze. Tematem bloga może być cokolwiek – wydarzenia z życia szkolnego i prywatnego, udział w imprezach muzycznych, sportowych czy innych wydarzeniach kulturalnych, wyjazdy i podróże, zainteresowania – wszystko, co będzie interesujące dla czytelników, którzy mogą komentować i oceniać wpisy na blogu. Blog nie ma określonej struktury – jego forma i język zależą od tego, kim są czytelnicy. Najczęściej wpisy na blogach nie są długie, a pisane są językiem nieformalnym.
- Celem bloga jest zainteresowanie czytelników, więc używaj zróżnicowanych struktur gramatycznych i bogatego słownictwa.
- Opisując wydarzenia z przeszłości, stosuj różne czasy (np. Past Simple i Past Continuous) oraz zwrot used to (jeśli pozwala na to kontekst).
- Stosuj język potoczny: – skrócone formy czasowników, np. won’t czy can’t, – słownictwo i zwroty z języka potocznego, np. It was a great race.
- Tekst musi być logiczny. Aby odpowiednio uszeregować treści, stosuj takie spójniki, jak and, but, because, that’s why, so.
- Podziel tekst na akapity. W każdym z nich poruszaj inny aspekt tematu. Ułatwi to czytelnikowi lekturę.
- Jeśli opisujesz jakąś historię, dbaj o chronologię zdarzeń. Rozpoczynaj zdania takimi wyrażeniami, jak fi rst, later, then, after that, next czy fi nally.
- Jeśli oczekujesz reakcji czytelników, zadaj im pytanie, np. Have you ever spoken to J.K. Rowling or any other famous writer?
Elementy składające się na wpis na bloga po angielsku:
- Rozpoczęcie wpisu– zwrot powitalny, informacja o tym czego będzie dotyczył wpis.
Hi guys!
I’m writing this post to tell you about my trip to Prague.
- Opis miejsc i wydarzeń – kiedy piszemy o sytuacji bądź wydarzeniu, które nastąpi/nastąpiło, warto opisać gdzie i kiedy miało miejsce, co konkretnie się działo/będzie dziać.
It’s the most wonderful place I’ve ever been to. It’s the capital city of the Czech Republic and it’s situated in the western part of the country.
- Opinia– wspomnienie o naszych odczuciach, nastawieniu, przemyśleniach.
To me, it was completely amazing. I totally recommend visiting this beautiful city.
- Zakończenie – zwrot pożegnalny, informacje końcowe.
That’s all for today. I’m looking forward to your comments.
Przydatne zwroty
Hello folks – Cześć ludziska
Hi everyone! – Cześć wszystkim!
Guess what happened! – Nie zgadniecie, co się stało!
Sorry I haven’t written anything for a while, but… – Przepraszam, że nie pisałam przez jakiś czas, ale…
I’m writing this post to tell you that… – Piszę ten post, aby Wam powiedzieć, że…
Today, I’d like to write about…- Dzisiaj, chciałabym napisać o…
I’ve got news for you. – Mam dla Was wiadomość.
It was the best day of my life. – To był najlepszy dzień mojego życia.
I’ll never forget it. – Nigdy tego nie zapomnę.
It happened all of a sudden. – To wydarzyło się nagle.
I had a great time. – Świetnie się bawiłam.
I know that… – Wiem, że…
I think that… – Uważam, że…
In my opinion… – Moim zdaniem…
From my point of view… – Z mojego punktu widzenia…
The vast majority of people believe that… – Zdecydowana większość ludzi uważa że…
I reckon that… – Myślę, że…
As far as I’m concerned… – Jeśli o mnie chodzi…
If I were you, I wouldn’t hesitate to… – Na Waszym miejscu, nie wahałbym się…
I wouldn’t recocmmend it. – Nie poleciłbym tego.
What do you think about…? – Co sądzicie o…?
I must be going now. – Muszę już kończyć.
Stay tuned! – Czekajcie na dalsze wpisy!
Leave a comment. – Zostawcie komentarz.
Please let me know what you think about it. – Dajcie mi znać co o tym sądzicie.
Thanks for your comments. – Dzięki za komentarze.
Thanks for visiting my blog. – Dzięki za odwiedzenie mojego bloga.
Till the next time. – Do następnego razu.
- Podręcznik, str. 169: przeczytać.
- Podręcznik, str. 128:
– ćwicz. A, B, C, E.
– ćwicz. D- dla chętnych.
- Podręcznik, str. 129:
– ćwicz. F, H.
– ćwicz. G- dla chętnych.
- Zeszyt ćwiczeń, str. 93:
– ćwicz. A, B, C.