31 maja 2020
Możliwość komentowania XII Tydzień 01-06 do 05-06 została wyłączona
XII Tydzień 01-06 do 05-06
Poniedziałek – 01.06.2020r.
Blok tematyczny: Taki sam, ale inny
Temat dnia: 1 czerwca – DZIEŃ DZIECKA
Z okazji Waszego święta „Domowe Przedszkole” przygotowało dla Was mnóstwo niespodzianek:
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,niespodzianki-na-dzien-dziecka,635864
Życzymy miłej zabawy!
02.06.3020 Wtorek
Temat dnia: Dzieci na świecie
- Zabawa ruchowa „Głowa, ramiona, kolana….”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
- Słuchanie wiersza.
W Afryce, w szkole, na lekcji
śmiała się uczniów gromada,
gdy im mówił mały Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
my także, jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodówce,
w gorące pustynie, banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak z nas samych wyrosną.
- Rozmowa na temat wiersza.
-Z czego śmiały się dzieci w Afryce?
-W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?
-Czego potrzebują wszystkie dzieci?
(Bezpieczeństwa- życia w pokoju, być szczęśliwym, mieć kochających rodziców, cieszyć się i bawić, mieć przyjaciół)
- Ćwiczenie w książce, s. 58.
Oglądanie zdjęć. Określanie czym różnią się dzieci przedstawione na zdjęciach. Słuchanie skąd te dzieci pochodzą.
- Karta pracy, cz2, s. 50
- Zabawa przy piosence „Podajmy sobie ręce”
Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki
Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.
Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka
Podajmy sobie ręce …
Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury
Podajmy sobie ręce …
Środa – 03.06.2020r.
Temat dnia: Podajmy sobie ręce
- Trochę gimnastyki przy zabawie muzyczno- ruchowej „Najpierw skłon”:
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
- Posłuchajcie piosenki „Podajmy sobie ręce”
https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A
- Rozmowa na temat piosenki:
– Kto ma podać sobie ręce w zabawie i piosence?
– O kim jest ta piosenka?
– Czy wszystkie dzieci pragną tego samego?
– Czy wszystkie dzieci żyją w takich samych warunkach jak wy?
– Co byście zrobili, żeby dzieci na całym świecie były szczęśliwe?
- Posłuchajcie kilka razy piosenki i nauczcie się jej śpiewać.
- Otwórzcie kartę pracy, cz.2,s.51.
Rysujcie po śladach linii, od obrazków dzieci do zdjęć.
- Poproście rodzica o przeczytanie: „Dzieci z dalekich krajów i ich szkoły”
Plik pdf
Wystawaszkolywww2(1)04.06.2020 Wtorek
Temat dnia: Rysunek dla kolegi z Afryki
- Zabawy ruchowe
https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
- Nauka drugiej zwrotki piosenki „Podajmy sobie ręce”
- Ja podczas zabawy –wykonanie rysunku dla kolegi z Afryki.
Wyobraźcie sobie, że gdzieś daleko w Afryce mieszka dziecko, które chciałoby Cię poznać. Ale nie zna naszego języka a my nie znamy jego języka. Pomyśl, w jaki sposób mógłbyś opowiedzieć mu o sobie? Myślę, że fajnym i ciekawym pomysłem byłby rysunek przedstawiający Twoją rodzinę podczas spędzania wspólnego czasu albo siebie podczas zabawy na podwórku, czy w domu. Wykonaj proszę taki rysunekJ
- Opowiedz kim chciałbyś zostać w przyszłości? Jaki zawód chciałbyś wykonywać?
Mamo tato, wole wodę- przygoda 4
Piątek – 05.06.2020r.
Temat dnia: Przyjacielem być
- Zastanówcie się i powiedzcie:
– Kogo nazywamy przyjacielem?
– Jak zachowuje się przyjaciel względem nas?
– Jaki jest przyjaciel?
– Czy można mieć wielu przyjaciół?
- Posłuchajcie opowiadania J.A. Hockuby O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela.
– Chciałbym, żebyśmy zostali przyjaciółmi – powiedział pluszowy zajączek do moherowego szalika, który leżał zwinięty na krześle jak wąż boa. – Jestem taki samotny. Wydaje mi się, że jesteśmy do siebie podobni.
– Podobni? Nie wiem, o czym mówisz – odparł szalik. – Jesteśmy wprawdzie w takim samym kolorze i przyjemni w dotyku, ale poza tym wszystko nas dzieli! Na przykład ogon. Mój jest długi i wąski, a twój okrągły i ledwie widoczny. Ja mam frędzelki, a ty nie. A poza tym jestem zaprzyjaźniony od dawna z płaszczem. Ostatnio bardzo często razem wychodzimy.
– No cóż, nie będę się narzucać – odezwał się zajączek, a jego uszy opadły. Jak zwykle, gdy był bardzo smutny.
W nocy nie mógł spać. Wydawało mu się, że wiszący na ścianie zegar próbuje go przed czymś ostrzec, a oczy starszej pani z portretu patrzą na niego dziwnie. Ale następnego dnia … – Że też nie wpadło mi to do łebka – powiedział do siebie na głos. – Przecież domowe pantofle Basi mają identyczny ogonek jak ja. I są tylko trochę większe ode mnie. I nigdy nie wychodzą!
Bardzo ucieszył się z tego odkrycia i zawołał do leżącego na podłodze prawego pantofla z brązowym pomponem.
– Wiesz, myślę, że moglibyśmy być przyjaciółmi. Mam taki sam ogonek jak ty i nigdy nie opuszczam tego pokoju. Myślę, że mielibyśmy sobie dużo do powiedzenia.
– Och, to nie jest najlepszy pomysł – odezwał się cicho prawy pantofel. – Przecież wiesz, że mam brata. Jego towarzystwo mi zupełnie wystarcza. Ale może poduszka zechce z tobą porozmawiać?
Ale poduszka nie mówiła nic. Spała, jak zwykle, od rana do wieczora.
Zajączek był coraz bardziej markotny. – Nikt nie chce się ze mną przyjaźnić – mruczał cichutko pod nosem. I pewnie by się rozpłakał, gdyby nie spojrzenie pani z portretu.
– Dlaczego nie pomyślałeś o mnie? – odezwał się ktoś cicho.
Musiał być gdzieś blisko, bo zajączek słyszał dokładnie każde słowo.
– Wprawdzie jestem zupełnie inna niż ty, ale właśnie to może być bardzo ciekawe.
Zajączek rozglądał się dookoła, ale nie domyślał się, kto to mówi.
– Przecież stoję obok ciebie – znowu usłyszał ten głos. Tym razem pobrzmiewało w nim zniecierpliwienie. – No, co tak się na mnie gapisz? To właśnie ja. Jestem kanciasta, nie mam ogonka i jestem z papieru. Ale mam ci do opowiedzenia mnóstwo ciekawych historii.
– Och – wyjąkał zajączek. – To naprawdę ty? Nigdy nawet nie marzyłem o przyjaźni z tobą. Jestem taki wzruszony.
Mówiąc to, przysunął się do swojej przyjaciółki i nadstawił uszu, bardzo ciekawy jej opowieści. A czy wy wiecie, z kim zaprzyjaźnił się zajączek?
- Otwórzcie kartę pracy cz. 2, s. 52 i 53
Obejrzyjcie obrazki i odpowiedzcie na pytania:
– Kogo szukał zajączek?
– Czy moherowy szalik chciał zostać jego przyjacielem? Dlaczego?
– Czy prawy pantofel Basi z brązowym pomponem chciał zostać przyjacielem zajączka? Dlaczego?
– Czy poduszka chciała zostać przyjaciółką zajączka?
– Kto chciał zostać jego przyjacielem?
Obejrzyjcie rysunki figur dla przyjaciela. Pokolorujcie wybrany rysunek.
Dzisiaj Wydra Wanda zaprasza Was na kolejną przygodę!