• 31 maja 2020
  • Możliwość komentowania XII Tydzień 01-06 do 05-06 została wyłączona

XII Tydzień 01-06 do 05-06

Poniedziałek – 01.06.2020r.

Blok tematyczny: Taki sam, ale inny

Temat dnia: 1 czerwca – DZIEŃ DZIECKA

Z okazji Waszego święta „Domowe Przedszkole” przygotowało dla Was mnóstwo niespodzianek:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,niespodzianki-na-dzien-dziecka,635864

Życzymy miłej zabawy!


02.06.3020  Wtorek

Temat dnia: Dzieci na świecie

 

  1. Zabawa ruchowa „Głowa, ramiona, kolana….”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

  1. Słuchanie wiersza.

 

W Afryce, w szkole, na lekcji

śmiała się uczniów gromada,

gdy im mówił  mały Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

 

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył, że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

 

Afryki ani Grenlandii

my także, jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodówce,

w gorące pustynie, banany.

 

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak z nas samych wyrosną.

 

  1. Rozmowa na temat wiersza.

-Z czego śmiały się dzieci w Afryce?

-W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?

-Czego potrzebują wszystkie dzieci?

(Bezpieczeństwa- życia w pokoju, być szczęśliwym, mieć kochających rodziców, cieszyć się i bawić, mieć przyjaciół)

 

  1. Ćwiczenie w książce, s. 58.

Oglądanie zdjęć. Określanie czym różnią się dzieci przedstawione na zdjęciach. Słuchanie skąd te dzieci pochodzą.

  1. Karta pracy, cz2, s. 50
  2. Zabawa przy piosence „Podajmy sobie ręce”

Chociaż świat dokoła

dziwny jest i wielki,

a my tacy mali,

mali jak kropelki

 

Podajmy sobie ręce

w zabawie i w piosence,

w ogródku przed domem,

na łące znajomej.

Podajmy sobie ręce

przez burze i przez tęcze,

pod gwiazdą daleką,

nad rzeczką i rzeką.

 

Kiedy nagle z bajki

zniknie dobra wróżka,

kiedy szary smutek

wpadnie do fartuszka

 

Podajmy sobie ręce …

Choć nas czasem dzielą

nieprzebyte góry,

nieskończone drogi,

zachmurzone chmury

 

Podajmy sobie ręce …


Środa – 03.06.2020r.

Temat dnia: Podajmy sobie ręce

  • Trochę gimnastyki przy zabawie muzyczno- ruchowej „Najpierw skłon”:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

  • Posłuchajcie piosenki „Podajmy sobie ręce”

https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

  • Rozmowa na temat piosenki:

– Kto ma podać sobie ręce w zabawie i piosence?

– O kim jest ta piosenka?

– Czy wszystkie dzieci pragną tego samego?

– Czy wszystkie dzieci żyją w takich samych warunkach jak wy?

– Co byście zrobili, żeby dzieci na całym świecie były szczęśliwe?

  • Posłuchajcie kilka razy piosenki i nauczcie się jej śpiewać.
  • Otwórzcie kartę pracy, cz.2,s.51.

Rysujcie po śladach linii, od obrazków dzieci do zdjęć.

  • Poproście rodzica o przeczytanie: „Dzieci z dalekich krajów i ich szkoły”

Plik pdf

Wystawaszkolywww2(1)

04.06.2020  Wtorek

Temat dnia: Rysunek dla kolegi z Afryki

  1. Zabawy ruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

  1. Nauka drugiej zwrotki piosenki „Podajmy sobie ręce”
  2. Ja podczas zabawy –wykonanie rysunku dla kolegi z Afryki.

 

Wyobraźcie sobie, że gdzieś daleko w Afryce mieszka dziecko, które chciałoby Cię poznać. Ale nie zna naszego języka a my nie znamy jego języka. Pomyśl, w jaki sposób mógłbyś opowiedzieć mu o sobie? Myślę, że fajnym i ciekawym pomysłem byłby rysunek przedstawiający Twoją rodzinę podczas spędzania wspólnego czasu albo siebie podczas zabawy na podwórku, czy w domu. Wykonaj proszę taki rysunekJ

 

  1. Opowiedz kim chciałbyś zostać w przyszłości? Jaki zawód chciałbyś wykonywać?

Mamo tato, wole wodę- przygoda 4


Piątek – 05.06.2020r.

Temat dnia: Przyjacielem być

  • Zastanówcie się i powiedzcie:

– Kogo nazywamy przyjacielem?

– Jak zachowuje się przyjaciel względem nas?

– Jaki jest przyjaciel?

– Czy można mieć wielu przyjaciół?

  • Posłuchajcie opowiadania J.A. Hockuby O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela.

 Chciałbym, żebyśmy zostali przyjaciółmi – powiedział pluszowy zajączek do moherowego szalika, który leżał zwinięty na krześle jak wąż boa. – Jestem taki samotny. Wydaje mi się, że jesteśmy do siebie podobni.

Podobni? Nie wiem, o czym mówisz – odparł szalik. – Jesteśmy wprawdzie w takim samym kolorze i przyjemni w dotyku, ale poza tym wszystko nas dzieli! Na przykład ogon. Mój jest długi i wąski, a twój okrągły i ledwie widoczny. Ja mam frędzelki, a ty nie. A poza tym jestem zaprzyjaźniony od dawna z płaszczem. Ostatnio bardzo często razem wychodzimy.

No cóż, nie będę się narzucać – odezwał się zajączek, a jego uszy opadły. Jak zwykle, gdy był bardzo smutny.

W nocy nie mógł spać. Wydawało mu się, że wiszący na ścianie zegar próbuje go przed czymś ostrzec, a oczy starszej pani z portretu patrzą na niego dziwnie. Ale następnego dnia … – Że też nie wpadło mi to do łebka – powiedział do siebie na głos. – Przecież domowe pantofle Basi mają identyczny ogonek jak ja. I są tylko trochę większe ode mnie. I nigdy nie wychodzą!

Bardzo ucieszył się z tego odkrycia i zawołał do leżącego na podłodze prawego pantofla z brą­zowym pomponem.

Wiesz, myślę, że moglibyśmy być przyjaciółmi. Mam taki sam ogonek jak ty i nigdy nie opusz­czam tego pokoju. Myślę, że mielibyśmy sobie dużo do powiedzenia.

Och, to nie jest najlepszy pomysł – odezwał się cicho prawy pantofel. – Przecież wiesz, że mam brata. Jego towarzystwo mi zupełnie wystarcza. Ale może poduszka zechce z tobą porozmawiać?

Ale poduszka nie mówiła nic. Spała, jak zwykle, od rana do wieczora.

Zajączek był coraz bardziej markotny. – Nikt nie chce się ze mną przyjaźnić – mruczał cichutko pod nosem. I pewnie by się rozpłakał, gdyby nie spojrzenie pani z portretu.

Dlaczego nie pomyślałeś o mnie? – odezwał się ktoś cicho.

Musiał być gdzieś blisko, bo zajączek słyszał dokładnie każde słowo.

– Wprawdzie jestem zupełnie inna niż ty, ale właśnie to może być bardzo ciekawe.

Zajączek rozglądał się dookoła, ale nie domyślał się, kto to mówi.

Przecież stoję obok ciebie – znowu usłyszał ten głos. Tym razem pobrzmiewało w nim zniecier­pliwienie. – No, co tak się na mnie gapisz? To właśnie ja. Jestem kanciasta, nie mam ogonka i jestem z papieru. Ale mam ci do opowiedzenia mnóstwo ciekawych historii.

Och – wyjąkał zajączek. – To naprawdę ty? Nigdy nawet nie marzyłem o przyjaźni z tobą. Jestem taki wzruszony.

Mówiąc to, przysunął się do swojej przyjaciółki i nadstawił uszu, bardzo ciekawy jej opowieści. A czy wy wiecie, z kim zaprzyjaźnił się zajączek?

 

  • Otwórzcie kartę pracy cz. 2, s. 52 i 53

Obejrzyjcie obrazki i odpowiedzcie na pytania:

– Kogo szukał zajączek?

– Czy moherowy szalik chciał zostać jego przyjacielem? Dlaczego?

– Czy prawy pantofel Basi z brązowym pomponem chciał zostać przyjacielem zajączka? Dlaczego?

– Czy poduszka chciała zostać przyjaciółką zajączka?

– Kto chciał zostać jego przyjacielem?

Obejrzyjcie rysunki figur dla przyjaciela. Pokolorujcie wybrany rysunek.

 

 

Dzisiaj Wydra Wanda zaprasza Was na kolejną przygodę!

 


Comments are closed.