- 26 kwietnia 2020
- Możliwość komentowania VII Tydzień 27-04 do 30-04 została wyłączona
VII Tydzień 27-04 do 30-04
Klasa 8
Temat: Analizujemy wiersz Andrzeja Bursy „Nauka chodzenia”. (poniedziałek)
– zapisanie notatki o poecie,
– odczytanie wiersza strona 242,
– dzielenie się wrażeniami na temat tekstu,
– wyjaśnienie znaczenia związku frazeologicznego „iść pod prąd” i podanie plusów i minusów takiej postawy,
– analiza wiersza – etapy życia podmiotu lirycznego,
– cechy języka utworu,
– zapisanie notatki.
Temat będzie zrealizowany przez Messengera lub Microsoft Teams. Ogłoszenie na grupie klasowej.
Temat: Podanie – ćwiczenia redakcyjne. (wtorek)
– wypisz elementy budowy podania ( podręcznik str. 244),
– przeanalizuj przykładowe podanie i jego elementy (str. 244),
– wykonaj w zeszycie zadanie 3 z podręcznika str. 245, wykorzystaj przy tym przykładowe słownictwo podane na tej stronie. Zrób zdjęcie i prześlij do sprawdzenia. Możesz napisać podanie na komputerze. Pamiętaj o wymaganych elementach tej formy wypowiedzi.
Temat: Fonetyka – powtórzenie wiadomości. (środa, czwartek)
– zapoznaj się z wiadomościami w ramkach w podręczniku na stronach 250 i 251, możesz wykorzystać też notatki z zeszytu z klasy 7,
– podziel na głoski, litery i sylaby wyrazy: szkolnych, wracałybyśmy, szczoteczki, indyczki, ciasteczko, dźwig (pamiętaj, że „i” rozpisujemy jako oddzielną głoskę na początku i końcu wyrazu, a także przed spółgłoską. „i” nie rozpisujemy, gdy występuje przed samogłoską. Jest wtedy tylko zmiękczeniem spółgłoski, po której występuje),
– określ głoski: „o, b, ń, t, ą, k”, uwzględniając znane podziały (samogłoski i spółgłoski, dźwięczne i bezdźwięczne, ustne i nosowe, spółgłoski miękkie i twarde), według wzoru: d – spółgłoska, dźwięczna, ustna, twarda.