- 14 kwietnia 2020
- Możliwość komentowania V Tydzień 15-04 do 17-04 została wyłączona
V Tydzień 15-04 do 17-04
Klasa II
Data: środa 15.04.2020r.
Temat dnia: „ Przygoda Helenki ”
1.Podręcznik s. 60 – przyjrzyj się ilustracją i napisz opowiadanie o przygodach Helenki.
Przypomnienie!!!
Opowiadanie powinno mieć wstęp, rozwinięcie i zakończenie. W opowiadaniu opisujemy przebieg zdarzeń i to, co się z nim ściśle wiąże. Pisząc opowiadanie, używajcie dużą liczbę czasowników, które podane są przy obrazkach w podręczniku.
Słownictwo, które możesz wykorzystać pisząc opowiadanie
1.Wstęp
Przedstawienie sytuacji przed zdarzeniem, – co było najpierw.
– Działo się to…,
– Pewnego dnia…,
– Tego dnia, kiedy…,
– Jak zwykle w…,
- Rozwinięcie
Opisanie przebiegu zdarzenia, co się stało.
– na początku…,
– najpierw…,
– w pewnej chwili…,
– po chwili…,
– wtem..,
– nagle…,
– nieco później…,
3.Zakończenie
Wyciagnięcie wniosku – jak to się skończyło.
– I tak zakończyła się przygoda…,
Z tego wydarzenia Helenka wyniosła naukę, że…,
- Napiszcie opowiadanie o przygodach Helenki na komputerze w programie Microsoft Word lub innym i prześlij do sprawdzenia.
Zapamiętaj!!!
Każdą część opowiadanie piszemy od akapitu , czyli wcięcia w tekście – odsunięcia pierwszej linijki tekstu od marginesu. Aby wykonać akapit na komputerze użyjcie zakładki akapit w Narzędziach głównych.
Przykładowe opowiadanie z akapitami
Zbliżał się 6 grudnia. Pakowałem pośpiesznie podarunki dla dzieci. Wiedziałem, że muszę je rozwieźć w ciągu jednej nocy. Kiedy miałem już wyruszyć elf przyniósł jeszcze jeden list od małego chłopca. Jego treść wzruszyła mnie do łez.
Jego autorem był Stasiu, który poprosił mnie, abym obdarował prezentami dzieci z domu dziecka. Bez zastanawiania się postanowiłem spełnić jego prośbę. Zapakowałem prezenty dla dzieci na sanie i ruszyłem w drogę do domu dziecka. W nocy, kiedy dzieci spały zostawiłem przy łóżku każdego z nich prezent. Kiedy dzieci obudziły się były bardzo zdziwione skąd wzięły się prezenty, ale ich radości nie było końca.
Po powrocie do domu postanowiłem, że już zawsze będę zawoził prezenty do dzieci z domu dziecka nawet, gdy nie dostanę listu od nich. Do Stasia napisałem list, w którym bardzo mu podziękowałem, że pomyślał o swoich kolegach.
- Napisane opowiadanie prześlij do oceny.
- Podręcznik mat. s.22 – przeanalizujcie informacje dotyczące liczb dwucyfrowych – w zada.2 ilość kulek 10, ilość dziesiątek 1
Liczba 63 – liczba 6 to liczba dziesiątek, natomiast 3 to liczba jedności
Liczna | Liczba dziesiątek | Liczba jedności |
52 | 5 | 2 |
86 | 8 | 6 |
21 | 2 | 1 |
93 | 9 | 3 |
75 | 7 | 5 |
49 | 4 | 9 |
- Ćw. mat. s. 36 zad. 1
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.
Klasa II
Data: czwartek 16.04.2020r.
Temat dnia: „ Bezpiecznie na rowerze”
1.Podręcznik s. 62 – przeczytaj tekst.
Ścieżka rowerowa – wydzielony pas przeznaczony dla ruchu rowerowego.
– obowiązuje ruch prawostronny, a zatem należy jeździć prawą stroną,
– należy zachować ostrożność podczas wymijania z innymi rowerami,
– należy unikać jazdy dwóch rowerów obok siebie,
– należy unikać zatrzymywania się, a jeśli już musowo, to nie na środku,
– nie należy kierować rowerem ze słuchawkami na uszach,
– nie należy wykonywać gwałtownych skrętów bez upewnienia się, czy nie zajedziesz drogi innemu rowerzyście, który nas wyprzedza,
– po zmroku używaj oświetlenia.
- Ćw. pol. s. 69, ćw. 1, 2. Ćwiczenie prześlij do sprawdzenia.
W ćw. 2 Pamiętaj wyraz rowerze, rowerzysta piszemy przez „rz”, ponieważ „rz” wymienia się na „r”.
- Podręcznik s. 61
Zasada ortograficzna
Po spółgłoskach: „k, t, b, ch, p, g, d, w, j” piszemy „rz”.
- skrzypce, strzykawka, brzoskwinia, chrzan, sprzedawca, grzyby, drzewa, wrzos, dojrzała
Wyjątki od zasady!!!
kształt, wszystko, zawsze, wszędzie, pszczoła, pszenica, bukszpan,
kszyk– (nazwa ptaka).
- Podręcznik s. 61 ćw. 1 kropka – w zeszycie
1 – brzoza przy drodze … itd.
- W zeszycie. Dopisz brakujące spółgłoski (k, t, b, ch, p, g, d, w, j). Zapamiętaj pisownię. Ćwiczenie prześlij do sprawdzenia.
…brzoskwinia,
…drzazga,
…rząszcz,
…przygoda,
…rzepak,
…rzos,
…rzewo,
spo…rzał,
…rzebień,
…rzuch,
…rzewiczki,
…rzywa,
…przyjaciel,
…rzesło,
…rzan
- Ćw. mat. s. 36, zad. 2, 3, 4. Zadania prześlij do oceny.
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.
Klasa II
Data: piątek 17.04.2020r.
Temat dnia: „ Co robić, gdy zdarzy się wypadek?”
1.Podręcznik s. 64 – 65 – przeczytaj tekst.
Zastanów się.
Czy Jacka można nazwać bohaterem?
Bohater to taka osoba, która odznacza się niezwykłymi czynami, pomocą wobec innych osób. Bohatera cechuje odwagą.
Dlaczego Jacek rozpłakał się dwa razy?
Płakać można ze smutku, żalu o kogoś lub o coś oraz z radości z powodu spotkania się z długo niewidzianym kimś bliskim, otrzymania wymarzonego prezentu itd.
Pierwszy raz Jacek płakał z żalu o babcię natomiast drugi raz rozpłakał się z radości, że babcia wyzdrowieje.
Zasady wzywania pomocy!
1.Wybieramy numer telefonu alarmowego.
2.Witamy się.
3.Podajemy swoje imię i nazwisko.
4.Dokładnie mówimy, co się wydarzyło.
5.Podajemy adres zdarzeni.
- Ćw. pol. s.71, ćw. 1
- Ćw. pol. s.71, ćw. 2. Ćwiczenie prześlij do sprawdzenia.
Podpowiedź: Poinformowałem pana policjanta, że zdarzył się wypadek.
- Ćw. pol. s.71, ćw. 3
Edukacja przyrodnicza
- Ćw. pol. s.70, ćw. 3 – nie musisz nabierać piasku i ziemi, wystarczy, że przeprowadzisz obserwację na podwórku i ogródku. Ćwiczenie prześlij do oceny.
- Podręcznik s.70, ćw. 4. Ćwiczenie prześlij do oceny.
Podpowiedź:
Piach jest suchy, szybko traci wilgoć i cechuje się niewielką zawartością składników pokarmowych.
Gleba uprawna zawiera sole mineralne i wodę niezbędną dla roślin.
- Podręcznik mat. s. 23 zad.2, 3. Zadania prześlij do sprawdzenia.
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.