- 26 kwietnia 2020
- Możliwość komentowania VII Tydzień 27-04 do 30-04 została wyłączona
VII Tydzień 27-04 do 30-04
Poniedziałek – 27.04.2020r.
Temat dnia: Przyjaciele przyrody
Zabawa na powitanie „Głowa, ramiona, kolana, pięty…”(utrwalamy zabawę)
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Posłuchajcie wiersza A.Widzowskiej Przyjaciele przyrody
My, przedszkolaki, na ziemskiej kuli
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę.
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- O czym wiedzą wszystkie przedszkolaki?
- Kiedy bardziej oszczędzamy wodę – podczas kąpieli czy gdy bierzemy prysznic?
- Jak może zaszkodzić przyrodzie wyrzucona torba foliowa, a jak – szklana butelka?
- Dlaczego powinniśmy segregować śmieci?
- Co powinniśmy zrobić, gdy wychodzimy wieczorem z pokoju?
- Jak powinniśmy zachowywać się w lesie?
- Co powinno spotkać osobę, która niszczy i truje przyrodę?
Zaśpiewajcie piosenkę „Świat w naszych rękach” – (piosenka zaproponowana 23.04.)
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Praca plastyczna – pokoloruj obrazek. Poproście rodziców, aby wyznaczyli wam lądy i oceany.
28.04.2020 Wtorek
Temat dnia: Mieszkam w…
- Ćwiczenia dużych grup mięśni – Pokażcie to, co powiem. Rodzic wymienia nazwy części ciała, a dzieci pokazują je najpierw powoli i stopniowo coraz szybciej.
- Ćwiczenia równowagi
Kto to potrafi? Dzieci dotykają prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; łapią prawą ręką lewej za plecami i odwrotnie; stają na palcach; stają na piętach.
Podskoki – Kto podskoczy najwyżej? Dzieci podskakują obunóż w miejscu z klaśnięciem nad głową.
- Zabawa STOP – przerwa na Słuchanie Legendy o Smoku Wawelskim i wspólne opowiadanie jej treści.
https://www.youtube.com/watch?v=balErY5dz6g
- Ćwiczenie twórcze – wypowiedzi dzieci na temat: co by było, gdyby…
– w naszej miejscowości uschły wszystkie rośliny?
– w środku miasta wylądował statek kosmiczny?
– z chmur padała gorąca czekolada?
- Spacer po mojej miejscowości. Rozmowa po powrocie.
Jak nazywa się nasza miejscowość?
Czy nasza miejscowość to miasto czy wieś?
Po czym to poznajemy?
W jakim państwie się znajduje?
Co wam się podoba w waszej miejscowości?
Co można zrobić, żeby nasza miejscowość była jeszcze piękniejsza?
- Dzielenie nazw miast na sylaby i wskazywanie pierwszej i ostatniej głoski: Lublin Poznań, Warszawa, Gdańsk, Koszalin, Zakopane, Łódź, Szczecin, Kraków, Karpacz, Bytom, Chełm, Sopot, Jasło, Bydgoszcz, , Katowice.
- Praca plastyczna. Pokoloruj smoka
Środa – 29.04.2020r.-
Temat dnia: Budujemy dom
Proponuję Wam zabawę – „Budowanie domu”
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym i ,,buduje dom”. Podnosi jedną rękę i ustawia dłoń równolegle do podłogi nad głową – to jest ,,parter”. Następnie nad głową, nad pierwszą dłonią ustawia drugą dłoń – ,,pierwsze piętro. Tak kolejno ,,buduje piętra” do maksymalnego wyciągnięcia rąk w górę. Na koniec ,,buduje dach” – łącząc w górze obie dłonie. Zabawę̨ powtórzcie 3 razy.
„Mój adres” – utrwalcie swój adres zamieszkania.
Spróbujcie wskazać domek : mały, większy i największy.
Pomalujcie poszczególne elementy obrazka. Następnie wytnijcie ich po liniach, i ułóżcie na kartce zgodnie z poleceniem rodzica. Przyklejcie każdy element stosując określenia położenia(np. tulipan rośnie obok domu).
http://edukacja.naszaszkola.com.pl/?p=400
Zaproście rodziców do wspólnego wznoszenia budowli z klocków, budujcie domki małe i duże. Spróbujcie zbudować wysoki wieżowiec.
W związku ze zbliżającymi się świętami majowymi proponuje:
obejrzyj film edukacyjny „Polskie symbole narodowe – Polak mały”
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
posłuchaj piosenki „Jestem Polakiem”
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
wykonajcie wspólnie z rodzicem biało-czerwoną „kokardę narodową”
Jak zrobić kokardę oraz szablony do druku znajdziesz tutaj: https://www.bajkidoczytania.pl/szablon-kokardy-narodowej-z-papieru
30.04.2020 Czwartek
Temat dnia: Zwiedzamy różne regiony naszego kraju
- Zabawa dydaktyczna Zwiedzamy różne regiony naszego kraju.
Organizujemy wycieczkę po Polsce w celu poznania jej większych miast i rzek. Pokazujemy dzieciom mapę Polski zatrzymujemy się w różnych miejscach na mapie wskazując palcem gdzie się znajdują.
- Postój pierwszy –Wisła
To wielka rzeka,
Polskich rzek królowa.
A płynie ona z daleka –
Bo z gór i w morzu się chowa.
( wskazujemy dzieciom palcem rzekę Wisłę zaczynając od gór a kończąc na morzu)
- Postój drugi- Gdańsk
Jestem miastem
dużym, portowym.
Statki i dźwigi
To tutaj widok typowy.
Dzieci powtarzają nazwę miasta Gdańsk, dzielą ją na sylaby a następnie naśladują ruchem kołysanie się statku.
- Postój trzeci- Katowice
To wielkie, górnicze miasto,
słynące z węgla i hut.
Kominów tam chyba dwieście,
W pobliżu kopalni jest w bród.
Dzieci powtarzają nazwę miasta Katowice, dzielą na sylaby. Naśladują za rodzicem prace górnika w kopalni.
- Postój czwarty- Kraków
To miasto zabytków
– królewski gród.
Mieszkali tam królowie
I smok miał swój ród.
Powtarzamy nazwę miasta Kraków, dzielimy na sylaby. Chętni mogę wykonać koronę dla króla.
- Postój piaty- Warszawa
To najważniejsze Polskie miasto
-stolica nasza.
Syrenka ma go w swojej opiece,
wrogów wystrasza.
Powtarzamy nazwę miasta Warszawa, dzielimy na sylaby.
- Karta pracy, część 2 str. 39, 40, 41