- 24 marca 2020
- Możliwość komentowania I Tydzień 16 do 20 marca została wyłączona
I Tydzień 16 do 20 marca
Piątek 20-03-2020
Proszę rozwiązać kartkówkę i odesłać ją na pocztę klasy.
Klasa II część I
Nauczyciel: Joanna Mróz
Temat dnia: Dotrzymujemy obietnicy
- Podręcznik str. 36-37 – przeczytaj tekst oraz wyjaśnienie wyrażenia „Dotrzymać obietnicy”.
- Ćwiczenia pol. str. 44 ćw. 1.
- Po wykreśleniu zdań niezgodnych z treścią przepisz tekst do zeszytu zmieniając tak w których ty będziesz opowiadał o przygodach Szymona.
- Szymek ma już prawie całą kolekcję kart z piratami. Brakuje mu…- pamiętaj o zapisaniu „W klasie” oraz dzisiejszej daty.
- Ćwiczenia pol. str. 44 ćw. 2 i 3.
- Ćwiczenia pol. str. 45 ćw. 4.
- Ćwiczenia pol. str. 45 ćw. 5 – ułóż i zapisz w zeszycie 5 pytań do ilustracji – Co małpka trzyma w łapce? Itd.
- Ćwiczenia pol. str. 45 ćw. 5 – ułóż i zapisz w zeszycie krótką historyjkę o bohaterach ilustracji.
- Ćwiczenia mat. str. 24 zad. 1 – Znamy ogólną ilość klocków oraz wiemy w ilu kolorach – (przypomnij sobie jakie działanie należy wykonać aby policzyć po ile klocków jest w danym kolorze). Po wykonaniu pierwszego obliczenia należy policzyć jaką wysokość maja wieże, które zbudował Paweł – wysokość jednego klocka to 5cm – czyli ilość klocków ( działanie matematyczne jakie?) wysokość klocka i otrzymasz wysokość wież.
- Ćwiczenia mat. str. 24 zad. 2 i 3.
Część II
Nauczyciel: Joanna Mróz | ||||
Zagadnienia do opracowania do końca tygodnia | ||||
Edukacja | Podręcznik | Ćwiczenia | Zeszyt | Inne |
Polonistyczna | – | s. 46 -47 ćw. 1,2,3,4 | Zeszyt polonistyczny.W klasie, data – zapisz pary wyrazów z ćw. 3
(Zapis w zeszycie: Ćw. 3 str. 47) |
Od wtorku 25 marca 2020r. poprowadź kalendarz pogody i zmian w przyrodzie – ogrodzie. Zaprojektuj kalendarz 1 dzień na połowie kartki z małego bloku rysunkowego. Kalendarz ma zawierać datę, nazwę dnia tygodnia, temperaturę, pogodę zaznaczoną symbolami oraz rysunki kwiatów które już zakwitły lub innych oznak nadchodzącej wiosny. Praca powinna być kolorowa. |
Matematyczna | Zadania 1,2,3 s. 16 | – | Zeszyt matematyczny.W klasie, data – zapisz rozwiązanie zadań.
(Zapis w zeszycie: Zad.1 str. 16 itd.) |
Powtarzamy tabliczkę mnożenia w zakresie 50 oraz uczymy się w zakresie 100. Polecam ćwiczenia na https://www.matzoo.pl/klasa2/ mnożenie i dzielenie w zakresie 50 |
Informatyka | Wykonaj pracę w swoim komputerze i zapisz ją.Usuń linie i wstaw w puste miejsca właściwe brakującej litery: u,ó,ż,rz,h,ch.
Uzupełniony wiersz sformatuj zgodnie z instrukcją: h zaznacz na niebiesko, ch – na granatowo, u – na pomarańczowo, ó – na czerwono, ż – na brązowo, rz – na fioletowo. Wyrazy, w których znajdują się wstawione litery, powiększ do 20 punktów. Na koniec zapisz swoją pracę. Przypominam. Żeby zmienić kolor i wielkość czcionki należy tekst zaznaczyć następnie Narzędzia główne i wybieramy wielkość czcionki, krój czcionki, pogrubienie, pochylenie, podkreślenie oraz kolor czcionki. _ania _uśta się w _amaku, z g_ry pat_y na _łopak_w. And_ejowi w_j dał kr_wki, kt_re k_pił za złot_wki. Je_ykowi włos się zje_ył, gdy zobaczył stado je_y, _erbatniki jadły mr_wki, w g_rę unosiły gł_wki. Mar_ew jedzcie małe zu_y, by was nie bolały b_u_y. |
|||
Polonistyczna | Teksty s. 38 i 39 | Ćw. 1,2 s. 48Ćw. 3,4,5 s. 49
|
Zeszyt polonistyczny.W klasie, data – w zeszycie należy zapisać pytania i ułożone odpowiedzi na pytanie 1 i 3. | |
Matematyczna | Zad. 4 s.24Zad. 1 s.25
Zad. 3,4,5,6 s.26 |
|||
Zajęcia techniczne | Wykonaj kompozycję przestrzenną z różnych materiałów. Przygotuj: papierowy lub plastikowy talerzyk, nożyczki, klej, farby, zieloną bibułę, folię aluminiową, kolorową plastelinę, biały karton.Z zielonej bibuły wytnij liście sałaty, z plasteliny lub kartonu zrób owoce i warzywa. Na kartonie odrysuj kształt ryby, wytnij go i owiń folią aluminiową, namaluj oko i łuski. Ułóż swoje zdrowe danie na talerzyk i przyklej klejem. | |||
Wychowanie fizyczne | Codziennie 10 przysiadów, 10 pajacyków oraz 10 brzuszków. |
Klasa II
Data: czwartek i piątek
Nauczyciel: Joanna Mróz
Temat dnia: „Dbamy o wzrok”
- Podręcznik s. 40-41 – przeczytaj wiersz.
- na podstawie przeczytanego wiersza oraz własnych doświadczeń ułóż zasady dbania o wzrok – zapisz te zasady w zeszycie „Zasady dbania o wzrok” – ( pamiętaj o zapisie W klasie i data).
Pytania pomocnicze do opracowania zasad.
- Czy w pokoju powinno być ciemno czy widno?
- Czy przed komputerem i telewizorem powinniśmy spędzać dużo czy mało czasu?
- Czy przed komputerem i telewizorem powinno się siedzieć blisko czy troszeczkę dale?
- Ćw. pol. s. 51, ćw. 1, 2 – pamiętaj odpowiedz powinna być całym zdaniem – Sowa przekonała się …
- Ćw. Pol. s. 51, ćw. 3 – (sokół ma doskonały wzrok, robić cos na oko bez linijki lub miarki to, jakie to będzie?, coś kole w oczy, czyli czegoś się wstydzimy lub nie chcemy słyszeć), ćw. 3 kropka w zeszycie.
- Ćw. pol. s. 52, ćw. 4 i 4 kropka – w zeszycie.
- Poćwicz poprawność zapisów dzięki dyktandom on- line. i sięgnij do Internetu do strony – dyktanda.net
- Ćw. mat. s 27 zad. 1, 2, 3, 4.
- Ćw. pol. s. 52, ćw. 5.
- Naucz sie pięknie czytać wiersza, zwracaj uwagę na znaki – poproś mamę, aby Cię odpytała z czytania.
- Do tematu poprzedniego dnia – Ćw. pol. s. 50, ćw. 6 i 7.
- Przeczytaj tekst i odpowiedz na pytania (Czytanie ze zrozumieniem) – pracę wykonaj samodzielnie
Czytanie ze zrozumieniem 10 „Grudzień” – kl. 2 …………………………………………………….
Przeczytaj uważnie tekst i podkreśl właściwą odpowiedź.
Z uśpionego lasu wyszedł grudzień .
Ciągnie wielkie sanie po zmarzniętej grudzie.
Strzepnął szron z sumiastego wąsa
– i już wiatr puch śnieżny
z koron drzew otrząsa.
Sypie się, srebrzy się gwiazdek świetlisty strumień…
O! Grudzień wiele czarów czynić umie…
Na grobli odsapnął, chuchnął w zmarznięte dłonie
– już jezioro taflą lodu powleczone.
W mieście dookoła rozglądał się chwilę
– już w tysiącach okien
skrzą się kwiaty, krzewy i … motyle (…)
1.Grudzień wyszedł…
- z uśpionego lasu
- z ogromnych sań
……………………………………………………………………………………
2.Grudzień ciągnie…
- zieloną choinkę
- worek prezentów
- wielkie sanie
- śniegowe gwiazdki
……………………………………………………………………………………
3.Wąsy grudnia były…
- długie
- krótkie
- sumiaste
……………………………………………………………………………………
4.Wiatr otrząsnął z drzew…
- ostatnie liście
- puch śnieżny
- zmarznięte owoce
- krople deszczu
……………………………………………………………………………………
5.Grudzień potrafi czynić…
- czary
- cuda
- dziwy
- wróżby
……………………………………………………………………………………
6.Grudzień odsapnął…
- na stodole
- w lesie
- u gospodarza
- na grobli
……………………………………………………………………………………
7.Chuchnął…
- na drzewa i lasy
- w zmarznięte dłonie
- na oszronione krzewy
- na śnieżnego bałwanka
……………………………………………………………………………………
8.Gdy grudzień chuchnął…
- zamroził wszystkie drzewa
- pokrył taflą jezioro
- pokrył świat śnieżną pierzynką
……………………………………………………………………………………
9.Gdy rozglądał się chwilę po mieście…
- zrobił ogromną ślizgawkę
- wymalował wzory na oknach
- ośnieżył wszystkie domy i domki
……………………………………………………………………………………
10.Co namalował grudzień na szybach? – kilka odpowiedzi
- kwiaty
- krzewy
- słońce
- motyle
- Naucz się piosenki – Leci marzec – YouTube