- 26 kwietnia 2020
- Możliwość komentowania VII Tydzień 27-04 do 30-04 została wyłączona
VII Tydzień 27-04 do 30-04
Klasa II
Data: poniedziałek 27.04.2020r.
Temat dnia: „Co słychać wiosną u zwierząt”
1.Podręcznik s. 74 -75 – przeczytaj wiersz – naucz się czytać wiersza – poproś rodzica, aby cie odpytał czytania.
Wyjaśnienie niezrozumiałych wyrazów:
miele ogonem- kręcić ogonem,
chlewik – pomieszczenie dla przeznaczone dla świnek,
prosiak – świnka,
bodzie – uderzać rogami,
wilcze ziele – roślina trująca dla ludzi i zwierząt,
decybele – w wierszu chodzi o określenie dużego hałasu,
tik nerwowy – poruszanie jakąś częścią ciała na który nie mamy wpływu,
Cielę kręciło ogonem, aby odganiać muchy które mu przeszkadzały.
- Ćw. pol. s.80, ćw. 1 – wykonaj tylko w ćwiczeniach.
- Ćw. pol. s.80, ćw. 3. Ćwiczenie prześlij do oceny.
Edukacja matematyczna
W dniu dzisiejszym zajmiemy się dwom zwrotami – „o ile więcej?” oraz „o ile mniej?”. Określenia te ściśle wiążą się z dodawaniem i odejmowaniem. Jeśli coś jest większe, droższe o ileś to znaczy, że trzeba dodać jeśli coś jest tańsze, mniejsze o ileś wtedy odejmujemy.
Np. Kasia ma w swojej szafce 16 koszulek. Monika ma takich koszulek o 10 więcej, natomiast Tomek ma o 5 koszulek mniej od Kasi. Ile koszulek ma każde z nich?
Monika – 16 + 10 = 26
Tomek – 16 – 5 = 11
- Ćw. mat. s. 41, zad.1, 2 – bez kropki.
- Ćw. mat. s. 41, zad. 3 – bez gwiazdki.
- Ćw. mat. s. 41, zad. 4 – dla chętnych.
Rozwiązane zadania matematyczne prześlij do oceny.
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.
Klasa II
Data: wtorek 28.04.2020r.
Temat dnia: „Zwierzęce rodziny”
- Podręcznik s. 78 – 79 – przeanalizuj informacje o rozwoju zwierząt.
- Ćw. pol. s.81, ćw. 4 – bez kropki.
- Ćw. pol. s.81, ćw. 5
Ćwiczenie 4 i 5 prześlij do oceny.
Edukacja matematyczna
- Ćw. mat. s.40 zad. 1, 2, 3, 4 – wykonaj w ćwiczeniówce, 5.
Podpowiedź!
– jeśli mamy obliczyć ile naczyń półlitrowych nam potrzeba można pomnożyć przez 2, ponieważ 1litr (l) – pół litra i pół litra,
– jeśli mamy obliczyć ile naczyń ćwierćlitrowych nam potrzeba można pomnożyć przez 4, ponieważ1litr (l) – ćwierć litra, ćwierć litra, ćwierć litra, ćwierć litra.
Np. Ile naczyń półlitrowych potrzeba, żeby przelać 30 l wody.
30 l · 2 = 60, 3 · 2 = 6 i spisujemy zero,
Np. Ile naczyń ćwierćlitrowych potrzeba, żeby przelać 30 l wody.
30 l · 4 = 120, 3 · 4 = 12 i spisujemy zero.
Rozwiązane zadania matematyczne prześlij do oceny.
Edukacja informatyczna
Temat: „Odbicie w jeziorze”
Wykonajcie rysunek zgodnie z instrukcją w podręczniku lekcja 18 s.44 -45. Podręcznik w załączniku. Na wykonanie pracy macie cały tydzień. Wykonane zadanie prześlijcie do oceny.
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.
Klasa II
Data: środa 29.04.2020r.
Temat dnia: „Sprawdzam siebie”
- Ćw. pol. s. 82 – 83, ćw. 1, 2, 3, 4, 5 – prześlij do oceny.
Edukacja matematyczna
Kartkówka nr 5 – wykonajcie zadania tylko z grupy A – po rozwiązaniu prześlij do oceny.
Życzę powodzenia.
Klasa II
Data: czwartek 30.04.2020r.
Nauczyciel: Joanna Mróz
Temat dnia: „Co jest przyjazne, a co szkodliwe”
- Podręcznik cz.4 s. 4- 5 – poproś rodzica o przeczytanie tekstu.
- Ćw. pol. cz.4 s.4 – 5, ćw. – 1- zapiszcie tylko hasło, 2, 3, 4.
Informacje:
Człowiek bez przyrody nie może żyć jednak bardzo często bezmyślnie niszczymy przyrodę.
Najczęstsze zagrożenia dla przyrody ze strony człowieka to:
– zaśmiecanie środowiska – nielegalne wysypiska śmieci lub wyrzucanie śmieci tam gdzie stoimy, a nie do kosza,
– zanieczyszczanie powietrza, czyli spalanie śmieci, wypalanie traw, spaliny samochodowe,
– pożary lasów,
– wycinanie lasów,
– hałas,
Przyrodę chronimy poprzez:
– tworzenia parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych – wydzielonych obszarów chronionych ze względu na charakterystyczne walory przyrodnicze, naukowe czy kulturowe,
– tworzenie pomników przyrody – chroniony obiekt ( drzewo, skała jaskinia),
– oszczędzanie wody,
– segregowanie śmieci,
– ochrona gatunków roślin lub zwierząt,
– oszczędzanie wody.
- Ćw. pol. s.6, ćw. 5 i 6 – prześlij do oceny.
- Ćw. mat. s.42 , zad. 1 – bez kropki
Przypomnienie:
W matematyce jedno działanie sprawdzamy drugim:
– dodawanie sprawdzamy odejmowaniem np. 12 + 6 = 18 bo 18 – 6 = 12,
– odejmowanie sprawdzamy dodawaniem np. 29 – 5 = 24 bo 24 + 5 = 29,
– mnożenie sprawdzamy dzieleniem np. 7 · 5 = 35 bo 35: 5 = 7,
– dzielenie sprawdzamy mnożeniem np. 24: 4 = 6 bo 6 · 4 = 24
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Przeanalizujcie rozwiązanie zadań: 2 i 3.
- Ćw. mat. s.42 , zad. 2
Ania: 50zł – 6zł – 4zł = 40zł
Magda: 50zł – 3zł – 5zł = 42zł – obliczenie należy wpisać w ćwiczeniówce
Odp. Magda dobrze przewidziała resztę.
- Ćw. mat. s.42 , zad. 3
49 – 4 – 5 = 40
Treść zadania.
W ogródku mamy zakwitło 49 tulipanów. We wtorek rano mama zerwała 4 tulipany, po południu jeszcze 5 tulipanów. Ile tulipanów zostało w ogródku?
Odp. W ogródku zostało 40 tulipanów.
- Ćw. mat. s.42 , zad. 4 – prześlij do oceny.
Życzę powodzenia.