• 29 marca 2020
  • Możliwość komentowania III Tydzień 30-03 do 03-04 została wyłączona

III Tydzień 30-03 do 03-04

 

Poniedziałek   30 marca 2020r.

Temat dnia: W poszukiwaniu wiosny

Edukacja Zadania do wykonania

(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań)

polonistyczna Przeczytaj tekst „Wiosenne przebudzenie” – podręcznik, s. 51

Wykonaj ćwiczenia ze stron 60 – 61

·         Ćw. 1 – pokoloruj ramki (ćwiczenie bez kropki)

·         Ćw. 2 – uzupełnij wywiad z wiosną

·         Ćw. 3 – uzupełnij tekst ortograficzny

·         Ćw. 4 – dopisz nazwy kolorów, np.  żółty krokus

·         Ćw. 5 – dokończ opowiadanie; pamiętaj o tym, aby zmieścić tekst w odpowiednich kolorowych polach (częściach opowiadania)

W zeszycie zapisz „Lekcja”, „data” oraz przepisz Ćw.3, s.60

matematyczna Rozwiąż ustnie zadania z podręcznika na s. 25 – 26 (zadanie 1, 2, 3, 6, 9).

W zeszycie zapisz „Lekcja”, „data” oraz rozwiąż zadania:

·         Z. 5 – obliczenia

·         Z. 7 –  rysowanie odcinków (podpowiedź: 82mm  – to 8cm2mm, 54mm – to 5cm4mm, różnica między odcinkami – to odejmowanie ich długości)

Dla chętnych – ustnie pozostałe zadania ze stron 25-26 podręcznika.

Wychowanie fizyczne ·         Spacer po podwórku –  poszukiwanie gałązek forsycji, wierzby lub innych z roślin liściastych.
Edukacja techniczna ·         „Kompozycja  wiosenna”

Poszukaj starej doniczki lub innego niewielkiego naczynia i ozdób dostępnym materiałem :  kokardką, kolorową bibułką, papierem, itp.  Ułóż  w ozdobionym naczyniu wiosenne gałązki forsycji, wierzby lub inne.

(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)

 

Wtorek    31 marca 2020r.

Temat dnia: Wiosna w nas

Edukacja Zadania do wykonania

(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań)

polonistyczna Wykonaj ćwiczenia ze s. 62-63:

·         Ćw. 3 – nazywanie grupy wyrazów, wyszukiwanie wyrazów z „rz” po spółgłoskach i wpisywanie ich do krzyżówki (ćwiczenie bez kropki

·         Ćw. 4 – uzupełnianie wyrazami rymowanki

matematyczna Uzupełnij karty ćwiczeń „Sprawdzam siebie” – ćwiczenia, s.32-33

(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)

przyrodnicza Załóż hodowlę fasoli – instrukcja w podręczniku, s. 54 (Z.1)

·          Wykonaj obserwacje fasoli po 3 dniach, po tygodniu oraz po dwóch tygodniach. Narysuj swoje obserwacje na kartce z bloku.

(praca na ocenę – po zakończonych obserwacjach prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)

Edukacja informatyczna ·         Wejdź na stronę internetową szkoły – www.spchruslina.pl

·         Znajdź zieloną zakładkę „uczniowie”

·         Przejdź dalej do hasła „strony dla dzieci”, a następnie „lektury szkolne”

·         W lekturach szkolnych znajdź kategorię „klasy I-III”

·         Odszukaj lekturę H. Ch.  Andersena pt. „Brzydkie kaczątko”

·         Przeczytaj lekturę – będzie Ci potrzeba na czwartek

 

Środa   1 kwietnia 2020r.

Temat dnia: Po śladach wiosny

Edukacja Zadania do wykonania

(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań)

Polonistyczna, przyrodnicza Przeczytaj tekst „Z wiosną na ratunek” – podręcznik, s. 55-56. Odpowiedz ustnie na pytania do tekstu.

Wykonaj ćwiczenia ze s. 64-65

·         Ćw. 1-  (bez kropki)

·         Ćw. 2  – dobierz wyrazy według dwóch kolorów, np. „dzielni harcerze spostrzegli” (bez kropki)

·         Ćw. 3 – uzupełnij  zdania

·         Ćw. 4 – uzupełnij  informacje o pogodzie

·         Ćw. 5 – uzupełnij tekst nazwami roślin, ptaków, zwierząt

W zeszycie zapisz „Lekcja”, „data” oraz wykonaj zadanie 1 ze s.57 podręcznika – opis krzewu forsycji na podstawie zdjęcia z książki (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy  lub tekst w Wordzie na skrzynkę klasową).

matematyczna Wykonaj w podręczniku  Z.1, Z.3 -s.27 (ustnie).

W zeszycie zapisz liczby słowami i cyframi:

·         100 –sto, 200 –dwieście, 300 –trzysta, 400-czterysta, 500 –pięćset, 600 –sześćset, 700 –siedemset, 800 –osiemset, 900 –dziewięćset, 1000 – tysiąc

Wykonaj ćwiczenia ze s. 34 -35

·         Ćw. 1 –porównywanie liczb

·         Ćw. 2 – liczenie pieniędzy (np. 500zł + 400zł = 900zł)

·         Ćw. 3 – obliczanie sum i różnic

·         Ćw. 5 – układanie pytania i rozwiązywanie zadania

·         Ćw. 6 – obliczanie liczbowych piramidek

·         Ćw. 7 – rozwiązywanie zadania ( sztafeta to bieg z przekazywaniem pałeczki kolejnej osobie)

·         Ćw. 8 – obliczenia w tabeli

Wychowanie fizyczne ·         Ćwiczenia gimnastyczne: pajacyki, przysiady, skłony, skrętoskłony, podskoki, wymachy rąk i nóg, rowerek

·         Dowolne zabawy z przyborem gimnastycznym (np. obręcz, skakanka, woreczek gimnastyczny, mała piłeczka)

 

 

Czwartek  2 kwietnia 2020r.

Temat dnia: Na wiosnę wszystko się zmienia

Edukacja Zadania do wykonania

(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań)

polonistyczna Wykonaj ćwiczenia na podstawie lektury „Brzydkie kaczątko” – s.66-67

·         Ćw. 1 – wpisz tytuł lektury i jej autora

·         Ćw. 2 – naklej kolejno ilustracje na podstawie tekstu lektury, nadaj obrazkom tytuły

·         Ćw. 3 – uzupełnij tekst

·         Ćw. 4 – dopisz wyrazy według wzoru

·         Ćw. 5 – wykreśl w tabeli wyrazy oznaczające uczucia

matematyczna Wykonaj ustnie Z.1 (bez kropki), Z.2 i  Z.3 – podręcznik, s. 28

Wykonaj ćwiczenia ze s. 36

·         Ćw.1 – uzupełnianie zagadki o trasie

·         Ćw. 2 – obliczanie odległości

plastyka Narysuj wybraną scenkę z lektury „Brzydkie kaczątko”

 

Piątek  3 kwietnia  2020r.

Temat dnia: Co nas czeka w kwietniu?

Edukacja Zadania do wykonania

(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań)

polonistyczna Przeczytaj informacje o wiośnie  w kwietniu – podręcznik, s.58-59

Wykonaj ćwiczenia ze s. 68 -69

·         Ćwiczenia z karty „Dzień odkrywców” (wykonaj te ćwiczenia, które potrafisz)

matematyczna Wykonaj ćwiczenia ze s. 37

·         Ćw. 3 – obliczanie odległości

·         Ćw. 4 – obliczanie kwot pieniędzy

·         Ćw. 5  – obliczanie sum i różnic

·         Ćw. 6 – zapisywanie liczb słowami i rozwiązanie krzyżówki

Wychowanie fizyczne ·         Zabawy z kulami papierowymi. Rzuty do celu.
Edukacja muzyczna ·         Ćwicz piosenkę „Żabka mała” (melodia, słowa, gra na wybranych instrumentach).

·         Poćwicz na flecie dźwięki gamy C-dur (do, re, …).

·         Zaśpiewaj wybraną piosenkę poznaną w klasie 3, lub jej fragment .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Comments are closed.