• 14 kwietnia 2020
  • Możliwość komentowania V Tydzień 15-04 do 17-04 została wyłączona

V Tydzień 15-04 do 17-04

Środa – 15.04.2020r.

Temat dnia: Wiejska muzyka

Rozwiązywanie zagadek.

Rodzic czyta dziecku zagadki.  Dziecko, po podaniu rozwiązania zagadki, wskazuje odpowiednie zdjęcie.

Pasie się na łące i długo przeżuwa,

mówi: mu, mu, mu i … się nazywa. (krowa)

Mruczy, miauczy, prycha,

czasem pije mleko,

czasem myszy szuka. (kot)

Chodzi po podwórku

i grzebie łapkami.

Kiedy zniesie jajko

ko, ko, ko się chwali. (kura)

Małe, żółte kuleczki –

dzieci kokoszeczki. (kurczątka)

Chodzi po podwórku,

kukuryku woła.

Ma wspaniały ogon

to jego ozdoba. (kogut)

 

 

Trzy kurki – zabawa ruchowa przy popularnej piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu. Trzy kurki sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska.

Wyszły w pole kurki trzy  – (dziecko maszeruje i śpiewa)

i gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu,  – ( dziecko macha ręką)

w środku druga, – ( dziecko klaszcze w dłonie)

trzecia z tyłu oczkiem mruga.- ( dziecko pokazuje na oczko)

I tak w pole kurki trzy – (dziecko maszeruje)

raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(dziecko zatrzymuje się i tupie)

https://youtu.be/i2-YUurj8jY

 

Zabawy matematyczne – Układamy przedmioty według określonych cech.

  • Szeregowanie według wielkości.

Rodzic przygotowuje kolka grup zabawek, np. piłek, lalek, misiów (w każdej pięć sztuk), różniących się wielkością.

Dziecko ustawia lalki, misie, piłki od najmniejszej do największej. Liczy zabawki w każdej grupie.

  • Szeregowanie według długości.

Rodzic przygotowuje sznurki różniące się znacznie długością. Dziecko, samodzielnie lub z pomocą rodzica, porównują ich długość poprzez przykładanie do siebie. Potem układa je od najkrótszego sznurka do najdłuższego.

  • Szeregowanie według szerokości.

Rodzic przygotowuje sylwety kubków różnej szerokości. Dziecko ogląda je i ustawia od najwęższego kubka do najszerszego.

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza J. Porazińskiej Wiejska muzyka.

Rodzic mówi wiersz. Gdy jest mowa o danym zwierzęciu, dziecko naśladuje jego głos.

Kaczka kwacze (dziecko mówi: kwa, kwa, kwa),

kracze wrona (dziecko mówi: kra, kra, kra),

a gęś gęga (mówi: gę, gę, gę) przestraszona.

Koza meczy (mówi: meee, meee, meee),

owca beczy (mówi: beee, beee, beee),

a na płocie sroka skrzeczy (trre, trre, trre).

Wróbel ćwierka (ćwir, ćwir, ćwir),

dzięcioł stuka (stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk),

a kukułka w lesie kuka (ku-ku, ku-ku, ku-ku).

 

Zmęcz dziecko, a nie siebie – czyli zabawy ruchowe dla dzieci w czasie kwarantanny

https://dziendobry.tvn.pl/a/zmecz-dziecko-a-nie-siebie-czyli-zabawy-ruchowe-dla-dzieci-w-czasie-kwarantanny

 


16.04.2020

Temat: Na wiejskim podwórku

 

Zadania do wykonania  znajda Państwo  w poniższej prezentacji w linku:

https://view.genial.ly/5e95e68236fb330dff3cc0d7/horizontal-infographic-lists-15042020

 


Piątek – 17.04.2020r.

Temat dnia: Zwierzęta z wiejskiej zagrody

 

Zachęcam do obejrzenia audycji TVP 1 „Domowe przedszkole” Co słychać na wsi?”

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 

Zapraszam do zapoznania się z utworem:

„Na wiejskim podwórku” –  bajka terapeutyczna Tatiany Jankiewicz

 

Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach. Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły i pomagały sobie w trudnych chwilach. Zwierzątka dbały o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Codziennie troszczyły się o nie, podlewały je, a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem… Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niespostrzeżenie zapanowała nad każdym mieszkańcem podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słówka, namawiała do kłótni. Od tego czasu na podwórku zapanował bałagan i hałas. Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki wyzywały kurki, a koniki podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Nie myślały o tym, że komuś może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do siebie. Były dla siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również o swoim ogrodzie, o kwiatkach, pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały. Wieść o hałaśliwym i skłóconym podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła pomóc zwaśnionym zwierzętom. Zasmuciła się bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od złości miny zwierzątek. Czarodziejka prosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, prosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko, daleko… ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie słuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu, ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją i włożyły do pudełka. W pudełku ZŁÓŚĆ zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu, kłótni i gdzie panuje przyjaźń… Na wiejskim podwórku znowu zapanował ład i porządek…

 

Po odczytaniu bajki można przeprowadzić z dzieckiem rozmowę. Pomocne pytania:

  • Jak zachowywały się zwierzęta na początku bajki?
  • Co sprawiło, że zachowanie zwierząt się zmieniło?
  • Jakie było zachowanie zwierząt, gdy do wioski wkradła się ZŁOŚĆ?
  • Które zachowanie podobało Ci się bardziej i dlaczego?
  • Co pomogło zwierzętom się zmienić?

Karta pracy:

Nazwij zwierzę, wyklej kółka plasteliną, papierem kolorowym lub bibułą. (załącznik)

 

 

Stary Donald farmę miał – piosenka połączona z zabawą naśladowczą.

Dziecko naśladuje odgłosy wydawane przez zwierzęta występujące w piosence.

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Na tej farmie pieska miał ija, ija, oł!

Słychać hau, hau tu,

Hau, hau tam,

Hau tu, hau tam,

Wszędzie hau, hau,

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Na tej farmie krowy miał ija, ija, oł!

Słychać mu, mu tu,

Mu, mu tam,

Mu tu, mu tam,

Wszędzie mu, mu,

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Stary Donald farmę miał ija, ija, oł!

Na tej farmie kaczki miał ija, ija, oł!

Słychać kwa, kwa tu,

Kwa, kwa tam,

Kwa tu, kwa tam,

Wszędzie kwa, kwa,

Stary Donald farmę miał ija, ija oł!

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c

 

Jeśli macie w domu plastelinę, spróbujcie ulepić figurki zwierząt z wiejskiego podwórka.

Udanej zabawy:)


Comments are closed.