- 24 maja 2020
- Możliwość komentowania XI Tydzień 25-05 do 29-05 została wyłączona
XI Tydzień 25-05 do 29-05
Klasa 3 – od 25.05.2020 do 29.05.2020
Poniedziałek, 25 maja 2020r.
Temat dnia: Zielono mi. |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj wiersz „Dywan” – podręcznik, s. 36.
Wykonaj ćwiczenia ze s. 38: · Ćw. 2- dzielenie wyrazów na czasowniki, rzeczowniki i przymiotniki · Ćw. 3- wypisywanie z wiersza kilku rzeczowników, przymiotników oraz czasowników
W zeszycie napisz „Lekcja”, „data”. Wykonaj zadanie 1, s.37 (Napisz w zeszycie opowiadanie z wykorzystaniem zgromadzonego w podręczniku słownictwa oraz ilustracji. Możesz nadać opowiadaniu tytuł).
(praca z zeszytu na ocenę- prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
|
plastyczna | Wykonaj ćw. 1, s.38- narysuj, jak sobie wyobrażasz dywan, który utkała wiosna (w ćwiczeniu lub na kartce z bloku).
(praca na ocenę- prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
|
wychowanie fizyczne | Ćwiczenia gimnastyczne:
ćwiczenia szyi i głowy- krążenie głową, ćwiczenia oddechowe wymachy ramion, skłony i skrętoskłony pajacyki przysiady i podskoki ćwiczenia nóg- rowerek, nożyce poziome i pionowe bieg w miejscu lekki trucht |
matematyczna | Przypomnij sobie informacje o znakach rzymskich- podręcznik Z.1, , s.53
Zapoznaj się ze sposobem zapisu większych liczb za pomocą znaków rzymskich – podręcznik Z.2, s.53 Spróbuj odczytać daty ze starych budynków- Z.3, s.53 (skrót A.D. oznacza łacińskie słowa „Anno Domini”- czyli „roku pańskiego”) Wykonaj ćwiczenia ze s. 67: · Ćw.1- zapisywanie liczb za pomocą znaków rzymskich · Ćw.2- zapisywanie liczb za pomocą znaków rzymskich · Ćw.3- zapisywanie daty z użyciem znaków rzymskich · Ćw.4- zapisywanie roku urodzin z użyciem znaków rzymskich · Ćw.5 – pisanie dat z użyciem znaków rzymskich
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
Wtorek, 26 maja 2020r.
Temat dnia: Moja mama jest wspaniała. |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna , społeczna | Przeczytaj tekst „Zamiana” – podręcznik, s. 44-45.
Przeczytaj, co to jest wdzięczność – podręcznik, s. 45. Wykonaj ćwiczenia ze s. 45-47: · Ćw. 1- łączenie czynności z osobą i uzupełnianie zdania · Ćw. 2- uzupełnianie zdań – w jaki sposób pomagasz mamie · Ćw. 3- dopisywanie czasowników według wzoru i uzupełnianie zasady ortograficznej · Ćw. 4- uzupełnianie wyrazów · Ćw. 5- pisanie tekstu o swojej mamie · Ćw. 6 – odszyfrowanie zdania · Ćw. 7 – kolorowanie dymka z pełną informacją o zaproszeniu · Ćw. 8 – kolorowanie w zaproszeniu na odpowiednie kolory różnych informacji (np. na czerwono- kto zaprasza, na niebiesko- kogo zaprasza, itp.)
|
techniczna,
zrk
, zaj. kreatywne |
Zaprojektuj upominek dla mamy. Może to być na przykład kwiatek z bibuły na drewnianym patyczku, zakładka do książki, ładnie ozdobione pudełeczko z cukierkiem w środku, itp.
|
matematyczna | Zaobserwuj duże liczby na przykładzie kwadracików– Z.1, 2, 3, podręcznik, s.54.
Wykonaj ćwiczenia ze s. 62: · Ćw.1- odczytywanie i zapisywanie liczb: 20 000, 60 000, trzydzieści tysięcy, itp. · Ćw.2- zapisywanie liczb w tabeli: 7000, 70 000, 9090, 58 000, 93 000, 100 000 · Ćw.3- kolorowanie motocykli według ich wartości · Ćw. 4- porównywanie liczb
|
informatyczna | Wykonaj w programie Word piękny Dyplom dla Mamy. Pomyśl za co będzie ten dyplom. Możesz posłużyć się obrazkami z Internetu i wkleić je do swojej pracy. Napisz na dyplomie kilka ciepłych słów. Jeśli pamiętasz, jak się robi obramowanie strony – również możesz wykorzystać tą funkcję Worda (zakładka układ strony/ obramowania stron).
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
Środa, 27 maja 2020r.
Temat dnia: Woda – bezcenny dar |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj tekst „Wody płynące i stojące” – podręcznik, s.38.
Przeczytaj tekst „Krążenie wody w przyrodzie” – podręcznik, s. 39 Wykonaj ćwiczenia ze s. 39-41: · Ćw.1- podział wód na stojące i płynące · Ćw. 2 – uzupełnianie rodziny wyrazów (podpowiedź, np. wykąpać się, wodolot, podarować, para); uzupełnianie zdania · Ćw.3- wypisywanie czasowników określających ruch wody · Ćw.4- dopasowywanie powiedzeń do ich wyjaśnień; uzupełnianie zdań · Ćw. 6 – wypisywanie zbiorników wodnych według ich wielkości · Ćw.7 – podpisywanie zdjęć, podkreślanie nazwy wód płynących, które stworzył człowiek · Ćw.8 – wypisywanie zbiorników wodnych z najbliższej okolicy
(praca w ćwiczeniach na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
przyrodnicza | |
matematyczna | Wykonaj ustnie zadania: 4,5,6,7 – podręcznik, s.55. Zapamiętaj definicję w ramce.
Zadanie 4- liczby w tabeli to: 100 – sto 1000 – tysiąc 10 000 – dziesięć tysięcy 100 000 – sto tysięcy
Wykonaj zadania z karty ćwiczeń „Sprawdzam siebie”- ćwiczenia s.76-77 (praca w ćwiczeniach na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
|
Czwartek, 28 maja 2020r.
Temat dnia: Kto mieszka w jeziorze? |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Przeczytaj wiersz : „Żuraw i czapla” – podręcznik, s.40-41. Jeżeli możesz, przeczytaj wiersz na głos z podziałem na role (np. z rodzeństwem).
Wykonaj ćwiczenia ze s.42-43: · Ćw. 1- uzupełnianie fragmentu dialogu · Ćw. 2 – skreślanie wyrazu, który nie pasuje do pozostałych (miły, uległy, wyrozumiały), podkreślanie cech żurawia i czapli · Ćw. 3 – uzupełnianie zdania wybranymi wyrazami · Ćw. 4 – przekształcanie zdań · Ćw. 5 – wykreślanie niepotrzebnych wyrazów z opisu żurawia i czapli; układanie pytań do powstałego tekstu · Ćw. 6 – wypisywanie z wiersza wyrazów z „ż” i układanie z nimi zdań (praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
|
przyrodnicza | Przeczytaj tekst „Rośliny i zwierzęta wodne” – podręcznik, s.42-43.
Wykonaj ćwiczenia ze s.44: · Ćw.7 – wypisywanie przykładów roślin wodnych · Ćw. 8 – podpisywanie zdjęć zwierząt związanych z jeziorem; podkreślanie zwierząt odpowiednim kolorem
|
matematyczna | Zaobserwuj zapisywanie dużych liczb – aż do 1 miliona – podręcznik, s.56. Wykonaj ustnie zadania: 1,2,3,4- bez zapisów w zeszycie.
Wykonaj ćwiczenia ze s. 69: · Ćw.1 – zapisywanie liczb według wskazanego porządku · Ćw.2- porównywanie liczb · Ćw.3 – zaznaczanie w ćwiczeniu podanych liczb – poprzez łączenie kreską, podkreślanie, itp. (ćwiczenie tylko w książce) · Ćw.4 – porównywanie liczb · Ćw. 5 – zapisywanie liczb słowami
(praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
Piątek, 29 maja 2020r.
Temat dnia: Maj pachnący kwiatami. |
|
Edukacja | Zadania do wykonania
(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań) |
polonistyczna | Wykonaj zadania z karty ćwiczeń „Sprawdzam siebie”- ćwiczenia s.48-49
(praca w ćwiczeniach na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową) |
wychowanie fizyczne |
Zabawy z piłką na podwórku. |
muzyczna | Znajdź w podręczniku „Elementarz odkrywców. Muzyka” piosenkę „Walczyk dla mamy” – s. 90-91.
Przeczytaj słowa piosenki, spróbuj się ich nauczyć. Posłuchaj melodii „Walczyk dla mamy” – piosenka jest dostępna na YouTube. Zaśpiewaj piosenkę kilkakrotnie z podkładem muzycznym. |
matematyczna | Zaobserwuj porównywanie dużych liczb- podręcznik, s. 57.
Wykonaj ustnie zadania 5,6,7,8 ze s.57
Wykonaj ćwiczenie ze s. 70-71 · Ćw. 1- rozwiązywanie zadania · Ćw. 2- odczytywanie liczb i rachunki, np. 10 000+8 000=18 000 100 000 – 80 000= 20 000 · Ćw. 3- rozwiązywanie zadania · Ćw. 4- odczytywanie liczb i wykonywanie działań · Ćw. 5- rozwiązywanie zadania · Ćw. 6- rozwiązywanie zadania złożonego
Dla chętnych: · Ćw. 7- wybieranie liczb, aby uzyskać sumę 100 000 · Ćw. 8- uzupełnianie krzyżówki liczbowej
( praca na ocenę – prześlij zdjęcie wykonanej pracy na skrzynkę klasową)
|