• 30 marca 2020
  • Możliwość komentowania III Tydzień 30-03 do 03-04 została wyłączona

III Tydzień 30-03 do 03-04

Dzień dobry.

To już 4 spotkanie  w ramach zdalnego nauczania.

 Zajęcie adresuje do wszystkich uczestników zajęć logopedycznych oddziałów przedszkolnych. Rodziców proszę o pomoc w wykonaniu.

 Prezentuję 2 wiersze oraz opowiadanie   logopedyczne. Treści ich wymuszają na słuchającym dziecku wykonanie czynności:   otwarcia szeroko buzi podczas ziewania, uśmiechu, wykonania kilku ćwiczeń usprawniających język  Dzieci z oddziału „O” wykonują wszystkie zadania natomiast, dzieci z grupy najmłodszej 1,2 zadanie , 3-e dla chętnych.

 

 Zadania:

  1.    Dzieci naśladują przesadne ziewanie wymienianych w wierszu postaci. Podczas ziewania starają się jak najdłużej na jednym wydechu wypowiedzieć samogłoskę „a”.

 

Jak ziewamy? 

Kiedy lewek głośno ziewa,

masz wrażenie, że lew śpiewa.

Już szeroko rozwarł paszcze,

już publika brawo klaszcze.

Pokaż teraz ty mój panie,

jak wygląda lwie ziewanie: aaaaaaa.

 

Hipopotam, gdy jest śpiący,

bywa także ziewający.

Paszcze mocno tak otwiera,

masz wrażenie, że cię zżera.

Pokaż wszystkim ty mój panie,

hipopotama ziewanie: aaaaaaa.

 

Reksio znany z dobranocki,

chowa w budzie swoje klocki.

Gdy jest śpiący zwyczaj miewa,

niesłychanie głośno ziewać.

Zostań teraz psiną małą,

ziewaj głośno buzią całą: aaaaaaa.

 

Lewek, Reksio, Hipopotam,

już sam nie wiem jeszcze kto tam.

Gdy na spanie chętkę mają,

Wszyscy głośno tak ziewają: aaaaaaa.

 

Do tej grupy dodam siebie,

Kasię, Anię oraz Ciebie.

Gdy szykuje się nam spanie,

Słychać wokół to ziewanie: aaaaaaa.

 

  1. Dzieci naśladują uśmiech słoneczka tzn. uśmiechają się od ucha do ucha tak, aby było widać zaciśnięte zęby trzonowe.

Uśmiech słoneczka

 

Na pierzastą chmurkę złote słonko zerka,

ma wielką ochotę pobawić się w berka.

Śmieje się słoneczko od ucha do ucha,

ząbki zaciśnięte by nie wpadła mucha.

Humorzasta chmurka, choć słonko się śmieje,

narzeka okropnie, że słaby wiatr wieje.

Śmieje się słoneczko od ucha do ucha,

ząbki zaciśnięte by nie wpadła mucha.

Biedroneczkę w kropki zobaczyło słonko

i prosi radośnie: „pobaw się biedronko”.

Śmieje się słoneczko od ucha do ucha,

ząbki zaciśnięte by nie wpadła mucha.

Chowa się pod listki mała biedroneczka,

a słonko za chmurkę i nie ma słoneczka.

Śmieje się słoneczko od ucha do ucha,

ząbki zaciśnięte by nie wpadła mucha.

  1. Łakocie (zadanie dla chętnych)
    1. proszę posmaruj dżemem, miodem wargi –następnie staraj się go zlizać,(nie wykonują tego ćwiczenia dzieci które mają wymowę międzyzębową),
    2. proszę przyklej na wałku dziąsłowym za górnymi ząbkami wafelek lub troszkę masy krówkowej , czekoladowej,  następnie otwórz szeroko usta i staraj się je zlizać;

 

  1. Opowiadanie artykulacyjne:

JĘZYK MALARZ

 

Malarz maluje sufit. (przesuwanie językiem po podniebieniu od zębów do podniebienia miękkiego)

Zamalowuje plamy w kilku miejscach. (czubkiem języka dotykanie kilka razy podniebienia)

Następnie maluje ściany- najpierw jedną potem drugą. (przesuwanie językiem po wewnętrznej stronie policzków)

Została jeszcze do pomalowania podłoga (przesuwanie po dolnych dziąsłach jak najniżej opuszczonego języka) oraz przedpokój (przesuwanie językiem po zewnętrznej stronie zębów).

Na koniec malarz pomalował okno (oblizywanie językiem warg).

Pokoloruj dowolnie rubryki tabelki na znak że tego dnia wykonałeś polecenia.

 

Zadanie poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
1 ) wiersz              
2)  wiersz              
3)  łakocie              
4)opowiadanie              

 

 

 

Myślę że zadania nie były trudne. Sądzę że były ciekawe i dzieci chętnie je podejmowały. Rodzicom dziękuję za pomoc swoim pociechom   w wykonaniu powyższych zadań.

 

 Życzę zdrowia.

 


 

Dzień dobry Przedszkolaki.

Witam Was serdecznie po raz 5 w ramach zdalnego nauczania.  Poproście Osoby bliskie o pomoc w wykonaniu poniższych ćwiczeń

 

MASAŻ LOGOPEDYCZNY

 

„Aby było nam wesoło masujemy sobie czoło.

Raz i dwa, raz i dwa, ładne czoło Każdy ma.

Teraz oczy, pod oczami,

I pod nosem , pod wargami.

Język w górę, język w dół

Raz i dwa, raz i dwa ładny język każdy ma.

Uśmiech, ryjek, uśmiech , ryjek,

Niechaj nasza buzia żyje

Raz i dwa, raz i dwa ładną buzię każdy ma.

 

Gdy ktoś płacze łezki lecą,

Dzieci buzię wycierają,

Raz i dwa, raz i dwa mokre łezki każdy zna.

 

Pogładź główkę ładną swoją,

Policzki, brodę i czoło,

Poszczyp sobie całą twarz

I mówienie z głowy masz.

Powiedz „mama”, „tata”,  „lala”

I zaśpiewaj „la, la, la, la”

Otwórz buzię, zamknij buzię,

Pokaż pani oczy duże,

Raz i dwa, raz i dwa ładną buzię każdy ma.

 

 

„ W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna

 

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,

Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,

Kura gdacze; KOD, KO, DA

Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.

Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: BE, BE, BE,

Koza muczy: ME, ME, ME,

Indor  gulaga: GU, GU, GU

Krowa ryczy: MU, MU, MU,

Konik parska: PRR, PRR, PRR

A pies warczy: WRR, WRR, WRR.

I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.

 

Pokoloruj pisankę

 

 

 

SERDECZNIE POZDRAWIAM   JOLANTA UL

 

 

 


Comments are closed.