- 4 maja 2020
- Możliwość komentowania VIII Tydzień 04-05 do 08-05 została wyłączona
VIII Tydzień 04-05 do 08-05
Klasa II
Data: poniedziałek 4.05.2020r.
Nauczyciel: Joanna Mróz
Temat dnia: „Jak pokonać siły natury ?”
- Podręcznik s. 8 – 9 – przeczytajcie tekst informacyjny „Cztery żywioły”
Woda, ogień, powietrze i ziemia przyczyniają się do zaspokajania naszych podstawowych potrzeb życiowych. Żywioły te jednak stanowią ogromne zagrożenie: powodzie, huragany i trąby powietrzne, pożary i trzęsienia ziemi. W walce z siłami natury zawsze pomagają nam strażacy.
- Ćw. pol. s.7, ćw.1 – pytania zapisz w ćwiczeniówce – bez kropki – rozwiązane ćwiczenie prześlij do oceny.
Podpowiedź
Pytania należy tak ułożyć, aby w tekście znaleźć na nie odpowiedź.
Np. Pytanie do pierwszego zdania. Jaką pracę ma strażak?
- Ćw. pol. s.7, ćw.2– rozwiązane ćwiczenie prześlij do oceny.
- Ćw. pol. s. 8, ćw. 3- przeanalizuj i zapamiętaj jak należy się zachowywać, aby uniknąć niebezpieczeństw.
Przypomnienie!
Zasada ortograficzna
Po spółgłoskach: „k, t, b, ch, p, g, d, w, j” piszemy „rz”.
- skrzypce, strzykawka, brzoskwinia, chrzan, sprzedawca, grzyby, drzewa, wrzos, dojrzała
Wyjątki od zasady!!!
kształt, wszystko, zawsze, wszędzie, pszczoła, pszenica, bukszpan,
kszyk– (nazwa ptaka).
- Ćw. pol. s. 9, ćw. 5 – w tym ćwiczeniu rozszyfrujcie tylko wyrazy zapiszcie je w ćwiczeniu i podkreślcie spółgłoski przed „rz”. Rozwiązane ćwiczenie prześlij do sprawdzenia
Edukacja matematyczna
Przypomnienie!
Długa wskazówka w zegarze wskazuje minuty, natomiast krótka gruba wskazuje godziny.
Jeśli długa wskazówka przesunie się o jedna kreską minie 1 minuta. Jeśli długa wskazówka przesunie się od jednej liczby do drugiej minie 5 minut.
Podręcznik matematyczny s. 32 – zapoznaj się z informacjami.
Podręcznik mat. s. 32, zad. 2
Godziny na zegarach:
1 zegar – 11.02
2 zegar – 11.03
3 zegar – 11.04
4 zegar – 11.05
- Ćw. mat. s.44, zad. 1
Rozpoczęcie zajęć – 8.00
8.00 + 45 minut = 8.45 + 10 minut ( przerwa) = 8.55 – rozpoczęcie 2 lekcji.
8.55 + 45 minut = 9.40- koniec 2 lekcji.
- Ćw. mat. s.44, zad. 2
Podpowiedź:
Jeśli ustalamy godzinę, która była wcześniej wtedy od podanej godziny odejmujemy określone minuty. Jeśli mamy ustalić godzinę o ileś minut późnie wtedy dodajemy te minuty.
- Ćw. mat. s.44, zad. 4 – po rozwiązaniu zadanie prześlij do oceny.
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.
Klasa II
Data: wtorek 5.05.2020r.
Nauczyciel: Joanna Mróz
Temat dnia: „Dbamy o nasze otoczenie”, „Ze starego nowe”
1.Podręcznik s. 11 – poproś rodzica o przeczytanie tekstu.
- Przeczytaj wyjaśnieni pojęcia „uczciwość”.
W życiu należy zawsze postępować uczciwie, ponieważ:
1) Uczciwość to mniej stresu – zawsze przecież będziesz się zastanawiać, czy ktoś nie odkryje twojej nieuczciwości, musisz wymyślać, kombinować, szukać alibi.
2) Uczciwość to mniej wstydu – bo kiedy kłamstwo wyjdzie na jaw, będziesz musiał skonfrontować się z oszukaną osobą.
3) Uczciwość to więcej prawdziwych przyjaciół – takich, przed którymi nie masz tajemnic, wobec których nie masz wyrzutów sumienia, którzy docenią twój charakter.
4) Uczciwość to zaufanie ze strony innych – może opowiadając o tym, jak sprytnie wybrnęłaś z jakiejś sytuacji, rozbawisz towarzystwo, jednak dasz sygnał, że jesteś nieuczciwa i raczej nie można ci zaufać…
5) Uczciwość to odwaga – aby być uczciwym, trzeba być odważnym. Trudniej jest przyznać się do błędu niż wymyślić wymówkę. Nieuczciwie postępują tylko słabi.
6) Uczciwość to wolność – wolność od udawania kogoś, kim nie jesteś.
- Ćw. pol. s.10, ćw. 1
- Podręcznik pol. s. 12-13 – przeczytaj wiersz.
Informacje
Warto segregować śmieci, ponieważ przesegregowane odpady zostają poddane recyklingowi, czyli ponowne przetworzeniu.
Szkło – może być wykorzystanie do wyprodukowania nowych butelek oraz innych szklanych produktów.
Aluminium – można przetwarzać wielokrotnie, produkując z niego wciąż nowe puszki.
Papier – w wyniku jego przetworzenia otrzymujemy nowe kartki papieru, które można ponownie wykorzystać, tekturę, czy papier toaletowy. W ten sposób chronimy drzewa.
Tworzywa sztuczne – czas rozkładu to kilka tysięcy lat. Na szczęście wszystkie tworzywa sztuczne można wykorzystać do przetworzenia na folie, oleje opałowe, meble, a nawet polar na zimę!
- Ćw. pol. s. 11, ćw. 2. Ćwiczenie prześlij do sprawdzenia.
- Ćw. pol. s. 12, ćw. 3. Ćwiczenie prześlij do sprawdzenia.
- Ćw. pol. s. 13, ćw. 4. Ćwiczenie prześlij do sprawdzenia.
- Ćw. mat. s.45, zad. 1. Zadanie prześlij do oceny.
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.
Klasa II
Data: środa 6.05.2020r.
Nauczyciel: Joanna Mróz
Temat dnia: „Dzień odkrywców. Dzień Ziemi”
Czasownik odpowiada na pytanie, co robi?, co się dzieje?, co się z nim dzieje? i oznacza czynność lub stan. Np. czyta, pisze, sortuje, śpię, piszę…
Czasowniki odmieniają się przez:
• osoby, – czyli wskazanie wykonawcy danej czynności,
• liczby – określenie liczby pojedynczej (jedna osoba) lub liczby mnogiej (dwie lub więcej osób),
• czasy – określenie, kiedy się działo teraz – czas teraźniejszy, wczoraj – czas przeszły, jutro – czas przyszły.
Odmiana czasowników przez osoby
Osoby w liczbie pojedynczej:
1.ja – szanuję
- ty – szanujesz
- on, ona, ono- szanuje
Osoby w liczbie mnogiej:
1.my – szanujemy
2.wy – szanujecie
3.oni, one – szanują
Zwróć uwagę na końcówkę 1 osoby (ja) –uję, czyli segreguję, maluję, ustępuję, dyryguję oraz 3 osoby (on, ona, ono) – uje, czyli segreguje, maluje, ustępuje, dyryguje.
- Ćw. pol. s. 13, ćw. 5 – na podstawie informacji powyżej wykonaj ćwiczenie. Połącz odpowiednie czasowniki z portretem Kajtka (on) oraz wpisz odpowiednie czasowniki do ramki (ja). Nie rysuj siebie.
Ułóż zdania z wyrazami: szanuje, segreguję, wykorzystuje – ułożone zdania zapisz w zeszycie. Wykonane ćwiczenie prześlij do oceny.
- Podręcznik pol. s. 14-15 – tekst w formie scenariusza inscenizacji – przeczytaj go.
- Ćw. pol. s.14 – 15, ćw. 1, 2, 3, 4
Podpowiedź
Kompost – nawóz ogrodniczy wytwarzany z odpadów roślinnych lub odpadów organicznych np. resztki roślinne, chwasty, liście i popiół drzewny. Możemy też kompostować obierki owoców i warzyw, skorupki jajek itp.
Edukacja matematyczna
- Ćw. mat. s. 46, zad. 2. Zadanie prześlij do oceny.
- Ćw. mat. s. 46, zad. 4. Zadanie prześlij do oceny.
- Ćw. mat. s. 46, zad. 5
Edukacja informatyczna
Ponownie wykonajcie lekcje 13 Informatyka s. 34 – 35. Do sprawdzenia prześlij ćwiczenie, 1 „Kim jestem”. Dla rozrywki zagraj w obydwie gry, które są przy tej lekcji. Na wykonanie ćwiczenia macie cały tydzień. Wykonane ćwiczenie prześlij do oceny.
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.
Klasa II
Data: czwartek 7.05.2020r.
Nauczyciel: Joanna Mróz
Temat dnia: „Mój dzień na wsi”
- Podręcznik s. 16-17 – przeczytaj tekst formie komiksu.
- Ćw. pol. s.16, ćw. 1 i pierwsza kropkę – druga kropka nie. Wykonane ćwiczenie prześlij do oceny.
- Ćw. pol. s.16, ćw. 2
- Ćw. pol. s.17, ćw. 3 tylko kropka. Wykonane ćwiczenie prześlij do oceny.
- Podręcznik s. 18-19 – przeczytaj tekst informacyjny.
- Ćw. pol. s.18, ćw. 4-5
- Ćw. mat. s.47, zad. 3 i 4. Zadanie prześlij do oceny.
Edukacja techniczna:
Wykonaj z kartki A3 duży blok rysunkowy czapkę zgodnie z instrukcją YouTube Czapka z papieru – Origami
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.
Klasa II
Data: piątek 8.05.2020r.
Nauczyciel: Joanna Mróz
Temat dnia: „Jak powstaje chleb”
- Podręcznik s. 20 – przeczytaj tekst.
- Ćw. pol. s.19 i 20, ćw. 1 Wykonane ćwiczenie 1 kropka prześlij do oceny.
- Ćw. pol. s.20, ćw. 2 w zeszycie. Wykonane ćwiczenie prześlij do oceny.
Edukacja matematyczna
Dzisiaj poznacie dwa sposoby dodawani.
- Podręcznik mat. s. 36 zad.1
Obliczenie Jacka:
38 + 7 = 30 + 8+7 = 30 +15 =45
Liczbę 38 rozłożył na dziesiątki 30 i jedności 8. W dalszym obliczeniu 30 przepisał natomiast dodał do siebie jedności pierwszego i drugiego składnika 8+5. W dalszej części dopiero dodał do siebie dziesiątki i sumę jedności.
Inny przykład: 49 +7= 40+ 9 +7= 40 + 16 = 56
Obliczenie Basi:
38 + 7 = 38 + 2+5 = 40 +5 =45
Liczbę 8 z liczbie 38 postanowiła dopełnić do pełnej dziesiątki. Liczbie 8 do pełnej dziesiątki brakuje, 2 więc liczbę 7 rozłożyła na dwa składniki , czyli 2- tyle brakuje 8 do pełnej dziesiątki i reszta od 7 to, 5 (bo 2+5= 7).
Inny przykład: 49 +7= 49+ 1 +6= 50 + 6 = 56
- Podręcznik mat. s. 36 zad.3 – w zeszycie. Zadanie prześlij do oceny.
- Edukacja muzyczna- naucz się piosenki tekst piosenki Muzyka s.76 podkład YouTube Piosenka pt. „Świat wola o pomoc”
Zadania wykonujcie samodzielnie.
Życzę powodzenia.