- 24 marca 2020
- Możliwość komentowania II tydzień 23 do 27 marca została wyłączona
II tydzień 23 do 27 marca
25.03.2020r. – środa
Temat dnia: Witamy cię, wiosno
- Zabawa muzyczno – ruchowa „Wiosna, urodziły się motyle”. Do zabawy można wykorzystać kolorowe paski bibuły, tasiemki, kawałki materiałów itp.
„Wiosna, wiosna, urodziły się Motyle”
sł. M. Kluza, muz. M. Kluza
Wiosna, wiosna, urodziy sie motyle,
wiosna, wiosna, tęcza wita nas.
Wiosna, wiosna, przyleciało ptaków tyle,
wiosna, wiosna, to słoneczny czas!
Piosenka oraz instrukcja tańca: https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk&t=7s
- Posłuchaj wiersza przeczytanego przez rodzica
„Nadeszła wiosna” B.Forma
Spojrzał w okno mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna…
Świeżą trawę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie, moi mili,
o śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni.
Gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni.
Rozmowa na temat wiersza:
– Co zrobiła wiosna?
– Co jeszcze się zmieniło?
- Dowolny taniec przy piosence „Bociek”
Kle -kle boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Wiosna ci szykuje, Wiosna ci szykuje
Żabki na śniadanie.
Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wracasz,
Gdy zza morza wracasz
Wiosnę nam prowadzisz.
Kle-kle boćku, kle-kle,
Witaj na stodole,
Chłopcy ci szykują, Chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole.
Piosenka do posłuchania tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
26.03.2020 – Czwartek
Temat dnia: Bazie- kotki
Przebieg zajęć:
1.Zagadka słuchowa
Jak się nazywa ta pora roku,
Gdy się zielenić zaczyna wokół?
Skowronek nad polem śpiewa,
Kwiaty forsycji kwitną na drzewach. (wiosna)
- Słuchanie bajki z serii „Reksio. Wielka księga przygód” – „Wielki konkurs”. Proszę włączyć dzieciom bajkę plik w załącznikach.
Omówienie treści bajeczki – prośba, by dzieci same, kolejno opowiedziały bajkę, którą przed chwilą usłyszały.
Pytania: O jakie kotki chodziło w bajce? Dlaczego Reksio i Azor nie wygrali konkursu?
- Zabawa ruchowo-naśladowcza pt. „Jak rosną kwiaty” – dzieci wraz z rodzicami zamieniają się w kwiaty naśladują rozwój rośliny wznoszenie się od ziemi ku słońcu. Zabawę powtarzamy.
5.Spacer wokół domu w poszukiwaniu gałązek wierzbowych. Oglądanie gałązek wierzbowych, opisywanie cech ich wyglądu.
- Wykonanie bukietu z gałązek wierzby.
- Praca plastyczna. Proszę aby dzieci wykleiły gałązkę z baziami wierzbowymi małymi kawałkami papieru i kuleczkami waty bądź bibuły (plik w załącznikach)
Wykonane prace prosimy przesyłać na adres mail bądź za pomocą komunikatora messenger
Piątek 27 -03 -2020
Temat dnia: Przebiśniegi
Masażyk relaksacyjny – Marcowa pogoda
Do zabawy potrzebne są dwie osoby – dziecko i rodzic. Można usiąść po turecku na dywanie. Rodzic czyta tekst o elementach pogody i pokazuje ruchy na plecach dziecka, następnie zamiana ról – dziecko wykonuje ruchy na plecach rodzica.
Dziecko za rodzicem:
Kropi deszcz, siąpi mży, delikatnie uderza palcami w plecy
pada coraz mocniej, uderza coraz mocniej,
nagle błysk – kreśli dłonią zygzak,
burza jest,
grad zaczyna padać! uderza pięściami,
Burza już przeszła gdzieś,
tylko wiatr zawiewa. dmucha na kark,
Słońce już świeci nam kreśli kształt słońca.
I wszystko ogrzewa.
Zapoznanie z przebiśniegiem
Dziecko słucha rymowanki czytanej przez rodzica:
Jeszcze śnieg na polu,
a tu mały kwiatek
przebił śnieg i …
zachwyca się światem.
Rodzic zadaje pytania dziecku:
– Kiedy pojawiają się przebiśniegi?
– Skąd pochodzi ich nazwa (wiemy, że przebiły śnieg)?
- Dziecko powtarza nazwę kwiatu za rodzicem
- Omówienie wyglądu przebiśniegu. Dziecko ogląda je i omawia wygląd kwiatka np. ma biały kwiat, zielone łodygi, jest rośliną cebulkową.
(zdjęcie przebiśniegu w załączniku)
Zabawa z gazetami
Do tej zabawy można zaprosić rodziców oraz rodzeństwo. Dla każdego będzie potrzebna jedna kartka gazety. Instrukcja do zabawy, znajduje się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk
https://www.youtube.com/watch?v=axlMxiDnT60
Praca plastyczna – „Przebiśnieg” (załącznik) – technika wykonania pracy dowolna, z dostępnych materiałów, np. wykorzystując plastelinę.
Zachęcam do codziennego czytania dzieciom utworów literatury dziecięcej.
Do pobrania