• 18 marca 2020
  • Możliwość komentowania Rewalidacja została wyłączona

Rewalidacja

I Tydzień
 
Na stronie pisupisu.pl wejdź w zakładkę Gry i wykonaj zadania:
P – odkrywanka 4 elementowa;  http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-4
1- słowo na literkę;
3- wysłuchaj i narysuj wybranego bohatera opowiadania.
 

II Tydzień

Zadania do zajęć:
1.Potnij nożyczkami pocztówkę lub dowolny obrazek z gazety na 6 różnych części. Wymieszaj, następnie ułóż obrazek z pociętych elementów i naklej na kartkę z bloku.

2. Na dowolnym tekście (np. z gazety) wyszukaj i zaznacz wszystkie litery „e” na niebiesko, „a” na zielono, „o” na czerwono.

3. Rzucaj woreczkiem lub małą piłką do celu (np. pudełka lub kosza). Najpierw prawą ręką, potem lewą i oburącz. Wykonaj przynajmniej 10 rzutów.

4. Obrysuj lewą dłoń, potem prawą. Wybraną dłoń pomaluj w obrębie konturu 5 kolorami kredki.

5. Wspólnie z rodzicem przećwicz „Program Knilla na wesoło”. Muzyka i filmik pod tym tytułem do obejrzenia na Youtube.

Pozdrawiam 🤗


III Tydzień

1. Wykonaj wydzierankę z kolorowego papieru, bibuły lub gazety na temat: „Kolorowa Wiosna”. Naklej wydzierankę na kartkę z bloku lub xero.
2. Nazwij wszystkie elementy przedstawione w swojej pracy i podziel je na sylaby. Spróbuj wyklaskać i zliczyć sylaby w wyrazach.
3. Obejrzyj na Youtube program dla dzieci „Domowe Przedszkole kolorowa piłka”. Przygotuj średniej wielkości piłkę i baw się, ćwicz i tańcz razem z innymi dziećmi.
4. Ćwicz pisanie i rysowanie na podświetlanej tablicy, którą masz w domu.
Powodzenia 🤗


IV Tydzień
Załóż konto na stronie Zyraffa.pl i wykonaj następujące zadania:
1. Ułóż puzzle (pszczoła, miś, niedźwiedź, pingwiny);
2. Dopasuj obrazki do quizów.
3. Zagraj w grę pamięciową „Memory 5”.
Obejrzyj program edukacyjny dla dzieci „Domowe Przedszkole. Wiosna”. Baw się, tańcz i śpiewaj z innymi dziećmi. Przygotuj dużą kartkę z bloku, kolorowe farby i namaluj wielką piosenkę.

V Tydzień

1. Obejrzyj program edukacyjny”Jedynkowe przedszkole. Wieś i miasto” na Youtube.
2. Wspólnie z dziećmi odgaduj nazwy zwierząt, naśladuj ich odgłosy i sposób poruszania się.
3. Podziel na sylaby nazwy oglądanych zwierząt. Wyklaskaj sylaby i spróbuj je policzyć.
4. Namaluj zwierzęta jakie widzisz na swoim podwórku lub jakie chciałbyś mieć.

VI Tydzień 
1. Ćwicz pisanie literek i szlaczków w książce do grafomotoryki „Literki i cyferki”.
2. Ułóż dowolne puzzle minimum 30 elementowe.
3. Doskonal naukę jazdy na rowerze i podskoków na dwóch nogach. Przy dobrej pogodzie ćwicz na trampolinie.
4. Zainstaluj program edukacyjny „Kiddoland.pl” – ćwicz rozpoznawanie literek, cyferek, figur geometrycznych, sylabowanie , rymowanie, przeliczanie itp.
5. Przynajmniej 2x w tygodniu przećwicz dowolny Program Knilla (np. SPH, wprowadzający, 1 itp.).

VII Tydzień
1. Obejrzyj program edukacyjny dla dzieci pt „Budzik. Wiosna” na Youtube.
2. Ulepz plasteliny wybrane zwierzątka występujące w bajce „Kocia bajeczka”.
3. Ćwicz prawidłową wymowę z programowym „Sefunciem”.
4. Obrysuj kształt łyżki, widelca, noża, łyżeczki, szklanki i talerza. Zamaluj w obrębie konturu na wybrane kolory, następnie wytnij kształty po obrysowanych liniach. Przygotuj kartkę z bloku, pomaluj na wzór serwety i nalep wyciętą zastawę stołową według odpowiedniego ułożenia.
5. Ćwicz skakanie na skakance oraz rzuty przedmiotami do celu.

 VIII Tydzień 04-o5 do 08-05
1. Załóż kalendarz pogodowy zaczynając od poniedziałku do niedzieli. Z pomocą rodziców napisz i ponumeruj każdy dzień tygodnia (od 1 do 7). Samodzielnie wykonuj rysunki przedstawiające pogodę w każdym kolejnym dniu tygodnia.
2. Utrwalaj zapamiętywanie nazw dni tygodnia według kolejności oraz przeliczania w zakresie 7.
3. Ćwicz grafomotorykę w zeszycie ćwiczeń.

IX Tydzień

1. Wykonaj zielnik z 12 wybranych roślin. Zasusz i podpisz je z pomocą rodziców. Naucz się  i zapamiętaj nazwy roślin.
2. Ćwicz grafomotorykę w zeszycie ćwiczeń.
3. Doskonal przeliczanie na konkretach w zakresie 10.
4. Konstruuj budowle i pojazdy z klocków.
5. Narysuj kwiatek a następnie zwykłej go małymi kuleczkami plasteliny.

 X Tydzień
1. Ćwicz koordynację ruchową na trampolinie, huśtawce, rowerze itp.
2. Doskonal przeliczanie elementów w zakresie 10 z zachowaniem kolejności.
3. Usprawniaj grafomotorykę poprzez pisanie po śledzie lub samodzielnie, rysowanie i malowanie w obrębie konturu.
4. Każdego dnia ulep z plasteliny jakiś pojazd (mogą być różne marki tirów)😉
5. Doskonal koordynację wzrokowo-ruchową poprzez układanie puzzli oraz oszukiwanie i wskazywanie różnic na obrazkach w dostępnych książkach i zeszytach ćwiczeń.

 


XI Tydzień

1. Podziel na sylaby wyrazy: mama, tata, rodzina, dom, ogródek, podwórko. Policz sylaby w wyrazach. Wskaż pierwszą głoskę w każdym z wyrazów.
2. Namaluj farbami – palcami (bez użycia pędzla) dowolny rysunek.
3. Ćwicz koordynację ruchową przy ulubionej muzyce.
4. Słuchaj piosenek dziecięcych i naucz się śpiewać refrenu do wybranej piosenki.
5. Ćwicz pisanie szlaczków i literek na kartach pracy i książkach do ćwiczeń grafomotorycznych.

XII Tydzień

1. Naucz się na pamięć rymowanki:
„Radość wielka mnie rozpiera,
gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha.
Wiem, że mogę mu zaufać”.
2. Narysuj portret swojego przyjaciela. Pamiętaj, że przyjacielem może być również zwierzątko np. kot, pies, chomik itp.
3. Podziel na sylaby dni tygodnia. Wskaż pierwszą głoskę w każdym z wyrazów.
4. Ćwicz grafomotorykę na kartach pracy.
5. Słuchaj ulubionych piosenek, tańcz  ćwicz i poruszaj się w rytm muzyki 😉

Comments are closed.