• 7 czerwca 2020
  • Możliwość komentowania XIII Tydzień 08-06 do 12-06 została wyłączona

XIII Tydzień 08-06 do 12-06

Poniedziałek – 08.06.2020r.

Temat dnia: Moje podwórko

  • Ćwiczenia w książce, s. 60

Obejrzyjcie obrazek. Opowiedzcie o zabawach dzieci na placu zabaw.

  • Posłuchajcie wiersza J.Koczanowskiej „Podwórko”

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek,

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

to mnóstwo radości.

Rozmowa na temat wiersza.

Co znajduje się na podwórku?

Co robimy na podwórku?

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawy na podwórku

Dziecko naśladuje zabawy na podwórku, na hasła – nazwy podane przez rodzica.

Np. jazda na rowerze budowanie z piasku, bieganie…

  • Otwórzcie Kartę pracy, cz. 2, s. 55

Rysuj po drodze Lenki i Mikołaja do karuzeli. Powiedz co będą mijali po drodze.

 

 

Dzisiaj wydra Wanda zaprasza Was na kolejną przygodę!

 

Pokoloruj wydrę Wandę.


09.06.2020 Wtorek

Temat dnia: Zabawy na placu zabaw

 

  1. Zabawy językowe. Rodzic czyta zdania a dziecko kończy.

Ala robi babki z…

Olek i Marek grają w…

Lenka zjeżdża ze…

Antek jeździ na…

 

  1. Malowanie na temat „Zabawy podwórkowe”

Kończenie przez dziecko zdania Na podwórku najbardziej lubię…

Nazywanie sprzętu znajdującego się na podwórkach dzieci. Określanie do czego on służy.

 

PIASKOWNICA

ZJEŻDŻALNIA

 

 

DOMEK

 

 

 

  1. Dzieci malują siebie podczas swoich ulubionych zabaw na podwórku z wykorzystaniem farb plakatowych.
  2. Karty pracy, cz3, s.56. Liczenie rysunków piłek. Odszukiwanie dwóch takich samych rysunków. Kolorowanie ich tak samo.

Środa – 10.06.2020r.

Temat dnia: Rowerowa piosenka

  • Otwórzcie Kartę pracy, cz. s. 54

Obejrzyjcie obrazek. Odszukajcie pięciu różnic pomiędzy nimi. Zaznaczcie ich na górnym obrazku.

  • Posłuchajcie piosenki Rowerowa piosenka
  1. Kiedy spojrzę na ulicę, jadą piękne samochody,

autobusy i tramwaje spieszą wciąż.

Po błękitnym, czystym niebie samoloty mkną przed siebie

i pociągi pędzą z wszystkich świata stron.

Ref.: A ja swoim rowerem

zwiedzę cały świat;

lubię, kiedy w uszach gwiżdże wiatr.

Mijam pola i lasy

i podziwiam wciąż,

jaki piękny jest ten świat.

  1. Komu spieszy się, to proszę, może łatwo mnie wyprzedzić;

mnie nie spieszy się w ogóle, nic a nic.

Bardzo wolno pedałuję, z przerzutkami nie szarżuję,

bo przyjemnie jechać tak jak ja.

Ref.: A ja swoim...

 

  • Rozmowa na temat piosenki:

– Co jeździ po ulicach?

– Czym jeździ chłopiec?

  • Zabawa przy piosence:

Podczas zwrotek dziecko porusza się trzymając ręce tak, jakby trzymało kierownicę roweru. Podczas refrenu kładzie się na dywanie i naśladuje pedałowanie.

 

  • Przygoda z jelonkiem Jankiem

 

 

Pokoloruj jelonka Janka

 


12.06.2020  Piątek

Temat dnia: Piaskownica

  1. Zabawa ruchowa „Jazda rowerem”. Dziecko, w leżeniu tyłem, naśladują pedałowanie, mówiąc za rodzicem rymowankę:

Jedzie rowerek na spacerek,

raz, dwa, trzy.                         (klaszczą trzy razy)

Na rowerku pan Pawełek,

raz, dwa, trzy.                         (trzy razy klaszczą)

2.Ćwiczenia słuchowe.

Rodzic  wymawia nazwy zabawek bez podania pierwszej głoski z tych nazw a dziecko dopowiada pierwszą głoskę.

Np. …alka,…iś, …ózek, …amochód, …ajac, …locki, …iłka…

3.Rozmowa  na temat:

Do czego służy piasek?     (Do zabawy w piaskownicy, jako materiał dodawany do cementu przy budowie domów, do  produkcji szkła).

  1. Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej „Wiaderko”

Jak ja lubię bawić się w piaskownicy. Zwłaszcza jeśli niedawno padał deszcz, bo wtedy piasek jest mokry i łatwo daje się lepić. Dawno nie udało mi się zrobić tak wspaniałych babek z piasku. Bawiłem się razem z Krzysiem, Martą i Darkiem. Do wybierania piasku najlepiej służyło nam plastikowe, niebiesko-żółte wiaderko. Gdy babcia przyprowadziła mnie do piaskownicy, ono już tam było. Podczas zabawy wszyscy korzystaliśmy z niego po kolei. Gdy trzeba było wracać do domu, Krzyś, Marta i Darek zebrali swoje zabawki.

–Jeszcze wiaderko – przypomniałem im.

–Ono nie jest nasze. Myśleliśmy, że należy do ciebie – powiedziała Marta i pobiegła za mamą.

W piaskownicy nie było już nikogo, tylko ja, piasek i wiaderko. Szybko otrzepałem je z piasku i włożyłem do niego moje foremki.

–Dziękuję – powiedziałem w stronę piaskownicy i wróciliśmy z babcią do domu.

–Dobrze, że już jesteście, obiad gotowy – przywitała nas w progu mama.

A gdy zdejmowaliśmy buty, zauważyła wiaderko i spytała:

–Skąd je masz?

–Ładne, prawda? Jest moje – wyjaśniłem.

–Ale skąd je masz? – nie ustępowała mama.

–Z piaskownicy – odpowiedziałem.

–W piaskownicy nie kupuje się wiaderek. Jeśli tam leżało, to na pewno jakieś dziecko zapomniało.

– Nieprawda. Wszystkie dzieci zabrały swoje zabawki, a ono zostało. Teraz jest moje starałem się przekonać mamę.

–To wiaderko byłoby twoje tylko wtedy, gdybyś je kupił lub dostał. Z tego, co mówisz, wynika, że zabrałeś coś, co nie należy do ciebie, a tak robić nie wolno – upierała się mama.

–Nieprawda. Ja je dostałem. Dostałem je od piaskownicy – powiedziałem.

–Co takiego? – zdumiała się mama.

–Tak, bo to jest taka specjalna piaskownica. Jeśli dziecko wrzuca do niej śmieci albo sypie komuś piasek na głowę lub w ogóle jest niegrzeczne, to ta piaskownica połyka mu jaką zabawkę. No, robi się taki dołek, do którego wpada łopatka czy foremka, i już nie można jej odnaleźć, choćby wszyscy szukali nie wiem jak długo. A jak dziecko jest grzeczne i ładnie się bawi, to piaskownica wypluwa dla niego jakąś zabawkę. Wtedy dziecko znajduje nagle na przykład takie wiaderko i ono jest już jego. No i właśnie dla mnie piaskownica je wypluła  powiedziałem, wskazując wiaderko. Mamie z wrażenia brwi uniosły się wysoko do góry.

– Co ty powiesz! A dostałeś już wcześniej coś od tej piaskownicy? – spytała.

-Tak, kiedyś wypluła dla mnie pieniążek. Znalazłem go, jak kopałem moją koparką głęboki dołek. Teraz ten pieniążek leży na półce w moim pokoju – wyjaśniłem.

Mama zastanawiała się nad czymś przez chwilę, a potem powiedziała:

-Wiesz, ja myślę, że powinniśmy jednak odnieść to wiaderko. Może piaskownica połknęła je jakiemuś dziecku, które było niegrzeczne, bo miało na przykład zły dzień. A teraz ktoś szuka go i martwi się, no i pewnie już wie, że w piaskownicy trzeba się bawić grzecznie. Najlepiej by było, gdyby piaskownica wypluła je właśnie dla niego. A tobie po drodze do parku kupimy taki kolorowy komplet: wiaderko, łopatkę i grabki. Byłeś ostatnio bardzo grzeczny i zasłużyłeś na prezent. Co ty na to? – spytała mama.

-Naprawdę dostanę taki komplet? To super! A to wiaderko umyję i możemy je oddać piaskownicy.

–Doskonale. Kamień spadł mi z serca, że się nie upierasz, by je koniecznie zatrzymać – ucieszyła się mama.

-Duży był? – spytałem.

– Kto?– zdziwiła się mama.

– Kamień – wyjaśniłem.

– Jaki kamień? – pytała dalej.

–No ten, co spadł ci z serca. I w ogóle, to gdzie on spadł, bo nie zauważyłem? I skąd on ci się tam wziął? –chciałem wiedzieć.

–To się tylko tak mówi, Tomeczku – uśmiechnęła się mama.

Jak ja mówię, że piaskownica wypluła mi wiaderko, bo byłem grzeczny, to mama patrzy na mnie dziwnie. A potem sama ma jakieś spadające kamienie, których nie można zobaczyć –pomyślałem. Mamo, jeśli sądzisz, że powinniśmy odnieść to wiaderko, to może ty też połóż sobie z powrotem ten kamień. Żeby już wszystko było na swoim miejscu, co? – zaproponowałem.

 

  1. Rozmowa na temat opowiadania.

−Gdzie bawił się Tomek?

−Czy wiaderko, którym się bawił, było jego?

−Dlaczego wziął wiaderko do domu?

−Co powiedziała na to mama?

−Czy można zabierać rzeczy pozostawione przez kogoś?

−Co powinniśmy zrobić, gdy znajdziemy czyjąś zgubę

  1. Karta pracy, cz2, s. 57.

Kończenie układanie foremek. Odszukiwanie wśród naklejek obrazków foremek i naklejanie ich według wzoru.

Na zakończenie posłuchajcie piosenki „Po łące biega lato”

https://www.youtube.com/watch?v=ADOBtxxWmBY


Comments are closed.