• 25 maja 2020
  • Możliwość komentowania XI Tydzień 25-05 do 29-05 została wyłączona

XI Tydzień 25-05 do 29-05

25.05.2020

Temat dnia: Trzy Małgorzatki

  1. Rytmiczna zabawa przy piosence „ My jesteśmy krasnoludki”

https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs

2.Omówienie wyglądu lasu .

-Jak wygląda las wiosną?

-Jakie zwierzęta możemy spotkać w lesie?

  1. Słuchanie wiersza czytanego przez rodziców.

 

Wiersz „Trzy Małgorzatki” H. Bechlerowej

Dzień obudził w lesie kwiatki,

Szły do lasu Małgorzatki.

Z koszykami łąką szły,

A ile ich było? Trzy!

 

Pierwsza poszła drużką w prawo,

gdzie mech siwobrody.

Czarny żuk ją zaprowadził

na czarne jagody.

 

Druga poszła drużką w lewo,

tam poziomki rosły.

Dwie wesołe wiewióreczki

koszyczek jej niosły.

 

A ta trzecia Małgorzatka

biegnie wzdłuż strumyka.

– Może w cieniu pod brzózkami

znajdę borowika?

 

Cicho wszędzie. Muszka brzęczy,

Motyl trąca kwiatki.

Pogubiły swoje ścieżki

wszystkie Małgorzatki.

 

Pierwsza poszła w las daleko,

nie chce jagód szukać.

Siadła w trawie i słuchała

długiej bajki żuka.

 

A ta druga zapomniała,

gdzie poziomki rosną

i tańczyła z wiewiórkami

pod zieloną sosną.

 

Trzecia bardzo się zmęczyła,

Nie ma borowika.

Szła za pliszką, co wesoło

skacze po kamykach.

 

Wtem głos jakiś echo niesie:

Stuk – puk! Stuk – puk!- słychać w lesie.

Małgorzatki usłyszały,

przystanęły, pomyślały…

 

Pomyślała każda tak:

„To na pewno jakiś znak.

Może jedna Małgorzatka

po lesie mnie szuka?

Może druga Małgorzatka

kijkiem w drzewo stuka?”

 

Idą, idą Małgorzatki

wiatr szeleści z cicha.

Stuk – puk! Stuk – puk!- coraz głośniej,

coraz bliżej słychać.

 

Przez zieloną leśną trawę,

przez mech siwy szły.

Spotkały się pod sosną

Małgorzatki trzy.

 

A na sośnie pod koroną ptak!

Czapeczkę ma czerwoną!

Więc trzy małe Małgorzatki

kłaniają się w pas:

– Dziękujemy ci, dzięciole,

że znalazłeś nas.

 

  1. Rozmowa na temat wiersza

-Ile Małgorzatek szło do lasu?

-Co chciała zbierać pierwsza, druga, a co trzecia Małgorzatka?

-Czy dziewczynki robiły, to co planowały? A co robiły?

-Kto pomógł dziewczynkom się odnaleźć?

-Czy dzieci powinny chodzić same do lasu?

 

  1. Praca plastyczna. Dzieci malują farbami las, jak sobie go wyobrażają.

Zachęcam do wybrania się na krótki spacer do lasu.


Wtorek – 26.05.2020r.

Temat dnia: W sklepie muzycznym

  • Na początek przypominamy sobie zabawę z pokazywaniem „Jestem muzykantem”. Znacie ją z przedszkola, zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo.
  • Obejrzyjcie filmik „Wizyta w szkole muzycznej- Poznajemy instrumenty”

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

  • Otwórzcie kartę pracy cz. 2, s. 36. Spróbujcie nazwać te instrumenty i podzielić ich nazwy na sylaby.

  • Poćwiczymy liczenie. Otwórzcie kartę pracy na str. 37.

Jest cztery półki. Na każdej półce leżą inne instrumenty. Jakie instrumenty leżą na pierwszej, drugiej, trzeciej i czwartej półce? Policzcie instrumenty i zaznaczcie w kołach obok półek kreskami ich liczbę. Których instrumentów jest najwięcej, a których najmniej?

 

Zapraszamy rodziców i przedszkolaki do udziału w ogólnopolskim programie „Mamo, tato wolę wodę!”.

„Mamo, tato, wolę wodę!” to jeden z najstarszych i najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce. Został on zainicjowany w 2009 r. przez Żywiec Zdrój, w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych. Jego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie, zwrócenie uwagi na zagadnienie ochrony środowiska oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych i postawy proekologicznej u dzieci.

Więcej informacji o programie na stronie:  https://wolewode.pl

POZNAJ ZDROJKA I JEGO PRZYJACIÓŁ

Za siedmioma mrugnięciami okiem, tak blisko, że można sobie to łatwo wyobrazić, jest leśna kraina, w której wszystko się zaczyna. Mieszkają w niej Zdrojek i przyjaciele. Właśnie mają zebranie na polanie. To dobra okazja, żeby ich lepiej poznać! Zdrojek i przyjaciele zapraszają na 1 przygodę:

 


27.05.2020 Środa

Temat dnia: Śpiewaj tak jak on

  1. Zabawy dźwiękonaśladowcze. Posłuchajcie i pobawcie się razem z zajączkiem

 https://www.youtube.com/watch?v=A9s-Dq75vRI

  1. Słuchanie piosenki „Śpiewaj tak jak on”

Szumią w lesie stare drzewa

Kos piosenkę z nami śpiewa

 

Śpiewaj, śpiewaj tak jak on

Ding-dong, ding-dong, ding-dong

Ding-dong, ding-dong, ding-dong

 

Siedzi czyżyk na gałązce

Szpak zaprosił go na koncert

 

Śpiewaj, śpiewaj tak jak on

Ding-dong, ding-dong, ding-dong

Ding-dong, ding-dong, ding-dong

 

Dzięcioł stuka w korę drzewa

Cały las już z nami śpiewa

 

Śpiewaj, śpiewaj tak jak on

Ding-dong, ding-dong, ding-dong

Ding-dong, ding-dong, ding-dong

 

  1. Rozmowa na temat piosenki.

-Kto śpiewa piosenki za drzewami?

-Kogo zaprosił szpak na koncert?

-Jak skończyło się leśne śpiewanie?

Zabawa i nauka piosenki ze słuchu.

  1. Ćwiczenia w książce, s. 53

Nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach- samodzielnie lub z pomocą nauczyciela.  Rytmiczne dzielenie ich nazwy na sylaby.

 „Mamo tato wolę wodę” –Przygoda 2


Czwartek – 28.05.2020r.

Temat dnia: Malowanie muzyki

  • Posłuchajcie utworu Żabki i bocian:

https://www.youtube.com/watch?v=6ME8rNHARx4

  • Posłuchajcie wiersza T.Fiutowskiej „Żabki”

Przed groźnym boćkiem

cztery żabki małe

do stawu skakały.

Pierwsza hyc!

Druga – hyc!

Trzecia – hyc!

A ta czwarta – nic.

Bociek nad nią stoi,

już otwiera dziób,

a ona do wody chlup!

Ona – myk,

ona – bryk,

bociek nie ma nic!

Rozmowa na temat wiersza: Dlaczego żabki uciekały przed bocianem?

  • Ponownie wysłuchajcie utworu Żabki i bocian, spróbujcie naśladować ruchy żabek i bociana – skakanie i rechotanie żab, skradanie się do bociana, ucieczka żabek, odejście bociana, zasypianie bociana na jednej nodze, rozglądanie się żabek, czy w pobliżu nie ma bociana.
  • Namalujcie farbami plakatowymi lub kredkami ilustrację do utworu Żabki i bocian.

Zróbcie zdjęcie pracy (poproście o pomoc rodziców) i przyślijcie nam.

 

Dzisiaj Zdrojek zaprasza Was na trzecią przygodę!

Pokolorujcie kredkami Zdrojka :


29.05.2020 Piątek

Temat dnia: Koncert muzyczny

  1. Wysłuchanie wiersza T. Fiutkowskiej „Koncert”

 

W zaroślach nad stawem

świerszcze koncert dają.

W malowniczym, pięknym miejscu

filharmonię mają.

Stroją struny przy skrzypeczkach,

smyki woskiem pociągają.

Świerszcz – dyrygent – znak już daje,

koncert zaczynają.

Z lewej strony pierwsze skrzypce,

z prawej grają drugie.

Rozbrzmiewają piękne dźwięki

serenady długiej.

 

Nagle wiatr przyfrunął!

Już gra ze świerszczami.

Żaby biją brawa

żabimi łapkami.

 

Wielka to przyjemność

słuchać tej muzyki,

przyznali to nawet

śpiewacy – słowiki.

 

  1. Rozmowa na temat wiersza.

– Kto dawał koncert nad stawem?

– Na jakich instrumentach grały świerszcze?

– Kto dał znak do rozpoczęcia koncertu?

– Czy słuchaczom podobał się koncert?

 

  1. Omówienie wyglądy skrzypiec.

Skrzypce to instrument strunowy z grupy smyczkowych. Ma cztery struny i pudło rezonansowe. Dźwięki powstają przez pociąganie smyczkiem po strunach lub przez szarpanie strun palcami.

  1. Wysłuchajcie fragment utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”. Zwrócenie uwagi w którym momencie grają skrzypce i kiedy wiatr zaczyna grać ze świerszczami.
  2. Pokolorujcie Świerszczyka.


Comments are closed.