• 24 marca 2020
  • Możliwość komentowania II Tydzień 23 do 27 marca została wyłączona

II Tydzień 23 do 27 marca

Poniedziałek -23 marca 2020r.

Wtorek – 24 marca 2020r.

Edukacja Zadania do wykonania
polonistyczna ·        Wykonaj kartkówkę z dnia piątkowego (kto tego jeszcze nie zrobił) i wyślij na skrzynkę klasową spchruslina3@wp.pl  – może być w formie załącznika jako zdjęcie lub dokument Word.

·        Ćwicz ortografię dla klas 1-3  ze strony www.dyktanda.net

 

matematyczna ·        Wykonaj kartkówkę z dnia piątkowego (kto tego jeszcze nie zrobił) i wyślij na skrzynkę klasową spchruslina3@wp.pl  – może być w formie załącznika jako zdjęcie lub dokument Word.

·        Wykonuj zadania matematyczne ze strony www.matzoo.pl/klasa3/

 

muzyczna ·        Znajdź na Internecie piosenkę „Żabka mała” – np. strona www.miastodzieci.pl

·        Poćwicz słowa i melodię piosenki

·        Dla chętnych – poszukaj na Internecie zapisu nutowego piosenki i zagraj na dzwonkach lub flecie

 

Środa – 25 marca 2020r.
Edukacja Zadania do wykonania

(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań – z zeszytów)

polonistyczna, przyrodnicza ·        Przeczytaj dokładnie tekst „Przyroda regionów Polski” – podr. s. 48-49

·        Wykonaj ćwiczenia ze stron 55-57;

¾    Ćw.1 – podpisz mapki nazwami regionów

¾    Ćw. 2 – wypisz elementy charakterystyczne regionów (np. Pomorze – piaszczyste plaże, wysokie urwiska czyli klify, lasy w głębi lądu, czyste jeziora i rzeki)

¾    Ćw. 3 – sprawdź na dostępnej Ci mapce Polski położenie swojego regionu

¾    Ćw. 4 – połącz części wypowiedzi w zdania , potem przepisz powstałe zdania do zeszytu

¾    Ćw. 5 – rozwiąż zgadywankę według kodu

¾    Ćw. 6 – utwórz przymiotniki do rzeczowników

¾    Ćw. 7 – uzupełnij program wycieczki do Ojcowa wyrazami z ramki

·        W zeszycie napisz „Lekcja”, datę oraz wykonaj ćwiczenie 4, s.56

·        Prześlij zdjęcie wykonanego w zeszycie ćw.4 na skrzynkę klasy

·        Poćwicz głośne czytanie tekstu „Przyroda regionów Polski”

 

matematyczna ·        Przeczytaj i rozwiąż ustnie zadania z podręcznika ze s.24. Zauważ, jak dzieli się większe liczby, typu  60 : 2

·        W zeszycie rozwiąż zadanie 3 ze s.24 podręcznika

np. 96 : 6 = 60 : 6 + 36 : 6 = 10 + 6 = 16

·        Prześlij zdjęcie zadania z zeszytu na skrzynkę klasową

·        Wykonaj ćwiczenia ze s. 28

¾    Ćw.1

¾    Ćw. 2

¾    Ćw. 3

¾    Ćw. 4

Podpowiedź – w ćwiczeniach należy wykorzystać czynność dzielenia. Trzeba też pamiętać, ile tydzień ma dni.

wychowanie fizyczne

·        Zabawa „Poszukiwacze skarbu”

Rodzic może Wam narysować mapkę, którą trzeba przejść przez kilka punktów w mieszkaniu. Przy każdym punkcie należy wykonać ćwiczenie gimnastyczne, np. 10 przysiadów, 7 podskoków,  zajrzeć pod łóżko, itp. Na końcu dziecko dochodzi do „skarbu” (np. zdrowy deser).

 

Czwartek 26 marca 2020r.

Temat dnia: Takie niezwykłe miejsca

Edukacja Zadania do wykonania

(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań)

polonistyczna, przyrodnicza, społeczna ·        Przeczytaj dokładnie tekst „Muzea dla wszystkich” – podr. s.50

·        Naucz się ładnie czytać tekst – możesz przeczytać komuś dorosłemu.

·        Napisz w zeszycie „Lekcja”, datę oraz kilka zdań na temat : „Moja miejscowość”. Pomogą Ci w tym pytania, z których możesz skorzystać:

Jak  się nazywa Twoja miejscowość?

– W jakim leży regionie geograficznym, jakim województwie, jakiej gminie?

-Co ciekawego w miejscowości się znajduje (np. lasy, łąki, sady, pola uprawne, rzeka, szkoła, sklep, miejsce pamięci, pomnik, itp.)?

Jakie większe miejscowości leżą niedaleko Twojej wioski? Z czego one słyną?

·        Zapis z zeszytu do języka polskiego prześlij na skrzynkę klasową (zdjęcie).

 

matematyczna ·        Wykonaj ćwiczenia ze s.29:

– Ćw. 1  – rozwiąż zadanie z treścią (podpowiedź: dzielenie)

-Ćw. 2 – oblicz ilość przedmiotów za określoną kwotę pieniędzy (sumowanie kwoty pieniędzy i dzielenie)

-Ćw.3 – rozwiąż zadanie z treścią (odejmowanie i dzielenie)

-Ćw. 4 – rozwiąż zadanie z treścią (mnożenie i dodawanie)

·        Zdjęcie wykonanych ćwiczeń prześlij na skrzynkę klasową.

·        Jeśli masz kłopoty z rozwiązaniem, napisz o tym w mailu.

plastyczna ·        Narysuj ciekawe miejsce z Twojej miejscowości. Może to być także Twoje najbliższe otoczenie. Zadanie wykonaj dostępnymi Ci przyborami i na dowolnym formacie kartki. Zdjęcie pracy prześlij na skrzynkę klasową. Zadanie możesz wykonać przez dwa dni.

 

Piątek 27 marca 2020r.

Temat dnia: Takie niezwykłe miejsca. Dzień odkrywców.

Edukacja Zadania do wykonania

(Wysyłamy zdjęcia tylko wskazanych zadań)

polonistyczna Wykonaj ćwiczenia ze stron pod hasłem „Dzień odkrywców” – s.58-59

·        Ćw. 1 – tworzenie nowych nazw (bez kropki)

·        Ćw. 2 – kolorowanka ortograficzna

·        Ćw. 3 – tworzenie nowych wyrazów (bez kropki)

·        Ćw. 4 – układanki z patyczków lub zapałek

matematyczna Wykonaj ćwiczenia ze s.30

·        Ćw. 5 – wykonaj dzielenie i sprawdź za pomocą mnożenia,                                       np.  52:4= 40:4+12:4=10+3=13  sprawdzenie:   13×4=52

·        Ćw. 6 – rozwiąż zadanie z treścią (podpowiedź – połowa jakiejś liczby, to znaczy trzeba podzielić ją na 2 równe części)

·        Ćw. 7 – rozwiąż zadanie z treścią (podpowiedź – trzy razy lżejszy, to znaczy liczbę oznaczającą wagę trzeba podzielić na 3)

·        Ćw. 8 – oblicz sumę pieniędzy, a potem miesięczne oszczędności Maksa – dzielenie (przypomnienie – pół roku to 6 miesięcy)

·        Ćw. 9 – rozwiąż zadanie z treścią (podpowiedź – dzielenie)

Zdjęcie z wykonanych ćwiczeń na stronie 30 prześlij na skrzynkę klasową.

Wychowanie fizyczne ·        Zrób gimnastykę swojego ciała – podobnie, jak rozgrzewkę podczas lekcji wychowania fizycznego

·        Wykonaj kilka zadań z piłką: rzuty, chwyty, odbicia, itp. – w bezpiecznym miejscu.  Jeśli nie możesz użyć piłki, zrób papierową kulę.

Edukacja informatyczna ·        Sprawdź na stronach internetowych ciekawe miejsca Twojej okolicy, np. Piotrawin, Opole Lubelskie, Kraśnik, Józefów nad Wisłą, itp. Obejrzyj zdjęcia w zakładce „grafika”. Jeśli chcesz poczytaj o tych miejscach. Pamiętaj o bezpieczeństwie w sieci – poproś rodzica o pomoc w zapewnieniu Ci bezpieczeństwa.

Comments are closed.