• 24 marca 2020
  • Możliwość komentowania I Tydzień 16 do 20 marca została wyłączona

I Tydzień 16 do 20 marca

Piątek 20-03-2020

Proszę rozwiązać kartkówkę i odesłać ją na pocztę klasy.

Kartkówka – kliknij by pobrać


 

Klasa II  część I

Nauczyciel: Joanna Mróz

Temat dnia: Dotrzymujemy obietnicy

  1. Podręcznik str. 36-37 – przeczytaj tekst oraz wyjaśnienie wyrażenia „Dotrzymać obietnicy”.
  2. Ćwiczenia pol. str. 44 ćw. 1.
  3. Po wykreśleniu zdań niezgodnych z treścią przepisz tekst do zeszytu zmieniając tak w których ty będziesz opowiadał o przygodach Szymona.
  4. Szymek ma już prawie całą kolekcję kart z piratami. Brakuje mu…- pamiętaj o zapisaniu „W klasie” oraz dzisiejszej daty.
  5. Ćwiczenia pol. str. 44 ćw. 2 i 3.
  6. Ćwiczenia pol. str. 45 ćw. 4.
  7. Ćwiczenia pol. str. 45 ćw. 5 – ułóż i zapisz w zeszycie 5 pytań do ilustracji – Co małpka trzyma w łapce? Itd.
  8. Ćwiczenia pol. str. 45 ćw. 5 – ułóż i zapisz w zeszycie krótką historyjkę o bohaterach ilustracji.
  9. Ćwiczenia mat. str. 24 zad. 1 – Znamy ogólną ilość klocków oraz wiemy w ilu kolorach – (przypomnij sobie jakie działanie należy wykonać aby policzyć po ile klocków jest w danym kolorze). Po wykonaniu pierwszego obliczenia należy policzyć jaką wysokość maja wieże, które zbudował Paweł – wysokość jednego klocka to 5cm – czyli ilość klocków ( działanie matematyczne jakie?) wysokość klocka i otrzymasz wysokość wież.
  10. Ćwiczenia mat. str. 24 zad. 2 i 3.

Część II

 Nauczyciel: Joanna Mróz
Zagadnienia do opracowania do końca tygodnia
Edukacja Podręcznik Ćwiczenia Zeszyt Inne
Polonistyczna s. 46 -47 ćw. 1,2,3,4 Zeszyt polonistyczny.W klasie, data  – zapisz pary wyrazów z ćw. 3

(Zapis w zeszycie: Ćw. 3 str. 47)

Od wtorku 25 marca 2020r. poprowadź kalendarz pogody i zmian w przyrodzie – ogrodzie.  Zaprojektuj kalendarz 1 dzień na połowie kartki z małego bloku rysunkowego. Kalendarz ma zawierać datę, nazwę dnia tygodnia, temperaturę, pogodę zaznaczoną symbolami oraz rysunki kwiatów które już zakwitły lub innych oznak nadchodzącej wiosny. Praca powinna być kolorowa.
Matematyczna Zadania 1,2,3 s. 16 Zeszyt matematyczny.W klasie, data  – zapisz rozwiązanie zadań.

(Zapis w zeszycie: Zad.1 str. 16  itd.)

Powtarzamy tabliczkę mnożenia w zakresie 50 oraz uczymy się w zakresie 100. Polecam ćwiczenia na https://www.matzoo.pl/klasa2/ mnożenie i dzielenie w zakresie 50
Informatyka Wykonaj pracę w swoim komputerze i zapisz ją.Usuń linie i wstaw w puste miejsca właściwe brakującej litery: u,ó,ż,rz,h,ch.

Uzupełniony wiersz sformatuj zgodnie z instrukcją: h zaznacz na niebiesko, ch – na granatowo, – na pomarańczowo, ó – na czerwono, ż – na brązowo, rz – na fioletowo.

Wyrazy, w których znajdują się wstawione litery, powiększ do 20 punktów.

Na koniec zapisz swoją pracę.

Przypominam. Żeby zmienić kolor i wielkość czcionki należy tekst zaznaczyć następnie Narzędzia główne i wybieramy wielkość czcionki, krój czcionki, pogrubienie, pochylenie, podkreślenie oraz kolor czcionki.

_ania   _uśta  się  w   _amaku,

z   g_ry   pat_y  na   _łopak_w.

And_ejowi   w_j  dał   kr_wki,

kt_re   k_pił   za   złot_wki.

Je_ykowi włos się zje_ył,

gdy zobaczył stado je_y,

_erbatniki jadły mr_wki,

w  g_rę   unosiły   gł_wki.

Mar_ew   jedzcie małe   zu_y,

by was nie bolały   b_u_y.

Polonistyczna Teksty s. 38 i 39 Ćw. 1,2 s. 48Ćw. 3,4,5 s. 49

 

Zeszyt polonistyczny.W klasie, data  – w zeszycie należy zapisać pytania i ułożone odpowiedzi na pytanie 1 i 3.
Matematyczna Zad. 4 s.24Zad. 1 s.25

Zad. 3,4,5,6 s.26

Zajęcia techniczne Wykonaj kompozycję przestrzenną z różnych materiałów. Przygotuj: papierowy lub plastikowy talerzyk, nożyczki, klej, farby, zieloną bibułę, folię aluminiową, kolorową plastelinę, biały karton.Z zielonej bibuły wytnij liście sałaty, z plasteliny lub kartonu zrób owoce i warzywa. Na kartonie odrysuj kształt ryby, wytnij go i owiń folią aluminiową, namaluj oko i łuski. Ułóż swoje zdrowe danie na talerzyk i przyklej klejem.
Wychowanie  fizyczne Codziennie 10 przysiadów, 10 pajacyków oraz 10 brzuszków. 

 

Klasa II

Data: czwartek i piątek

Nauczyciel: Joanna Mróz

Temat dnia: „Dbamy o wzrok”

  1. Podręcznik s. 40-41 – przeczytaj wiersz.
  • na podstawie przeczytanego wiersza oraz własnych doświadczeń ułóż zasady dbania o wzrok – zapisz te zasady w zeszycie „Zasady dbania o wzrok” – ( pamiętaj o zapisie W klasie i data).

Pytania pomocnicze do opracowania zasad.

  • Czy w pokoju powinno być ciemno czy widno?
  • Czy przed komputerem i telewizorem powinniśmy spędzać dużo czy mało czasu?
  • Czy przed komputerem i telewizorem powinno się siedzieć blisko czy troszeczkę dale?
  1. Ćw. pol. s. 51, ćw. 1, 2 – pamiętaj odpowiedz powinna być całym zdaniem – Sowa przekonała się …
  2. Ćw. Pol. s. 51, ćw. 3 – (sokół ma doskonały wzrok, robić cos na oko bez linijki lub miarki to, jakie to będzie?, coś kole w oczy, czyli czegoś się wstydzimy lub nie chcemy słyszeć), ćw. 3 kropka w zeszycie.
  3. Ćw. pol. s. 52, ćw. 4 i 4 kropka – w zeszycie.
  4. Poćwicz poprawność zapisów dzięki dyktandom on- line. i sięgnij do Internetu do strony – dyktanda.net 
  5. Ćw. mat. s 27 zad. 1, 2, 3, 4.
  6. Ćw. pol. s. 52, ćw. 5.
  7. Naucz sie pięknie czytać wiersza, zwracaj uwagę na znaki – poproś mamę, aby Cię odpytała z czytania.
  8. Do tematu poprzedniego dnia – Ćw. pol. s. 50, ćw. 6 i 7.
  9. Przeczytaj tekst i odpowiedz na pytania (Czytanie ze zrozumieniem) – pracę wykonaj samodzielnie

 

Czytanie ze zrozumieniem 10 „Grudzień” – kl. 2      …………………………………………………….

 

Przeczytaj uważnie tekst i podkreśl właściwą odpowiedź.

Z uśpionego lasu wyszedł grudzień .

Ciągnie wielkie sanie po zmarzniętej grudzie.

Strzepnął szron z sumiastego wąsa

– i już wiatr puch śnieżny

z koron drzew otrząsa.

 

Sypie się, srebrzy się gwiazdek świetlisty strumień…

O! Grudzień wiele czarów czynić umie…

Na grobli odsapnął, chuchnął w zmarznięte dłonie

– już jezioro taflą lodu powleczone.

W mieście dookoła rozglądał się chwilę

– już w tysiącach okien

skrzą się kwiaty, krzewy i … motyle (…)

 

1.Grudzień wyszedł…

  1. z uśpionego lasu
  2. z ogromnych sań

……………………………………………………………………………………

2.Grudzień ciągnie…

  1. zieloną choinkę
  2. worek prezentów
  3. wielkie sanie
  4. śniegowe gwiazdki

……………………………………………………………………………………

3.Wąsy grudnia były…

  1. długie
  2. krótkie
  3. sumiaste

……………………………………………………………………………………

4.Wiatr otrząsnął z drzew…

  1. ostatnie liście
  2. puch śnieżny
  3. zmarznięte owoce
  4. krople deszczu

……………………………………………………………………………………

5.Grudzień potrafi czynić…

  1. czary
  2. cuda
  3. dziwy
  4. wróżby

……………………………………………………………………………………

6.Grudzień odsapnął…

  1. na stodole
  2. w lesie
  3. u gospodarza
  4. na grobli

……………………………………………………………………………………

7.Chuchnął…

  1. na drzewa i lasy
  2. w zmarznięte dłonie
  3. na oszronione krzewy
  4. na śnieżnego bałwanka

……………………………………………………………………………………

8.Gdy grudzień chuchnął…

  1. zamroził wszystkie drzewa
  2. pokrył taflą jezioro
  3. pokrył świat śnieżną pierzynką

……………………………………………………………………………………

9.Gdy rozglądał się chwilę po mieście…

  1. zrobił ogromną ślizgawkę
  2. wymalował wzory na oknach
  3. ośnieżył wszystkie domy i domki

……………………………………………………………………………………

10.Co namalował grudzień na szybach? – kilka odpowiedzi

  1. kwiaty
  2. krzewy
  3. słońce
  4. motyle

 

  1. Naucz się piosenki – Leci marzec – YouTube

Comments are closed.