• 19 kwietnia 2020
  • Możliwość komentowania VI Tydzień 20-04 do 24-04 została wyłączona

VI Tydzień 20-04 do 24-04

Klasa II

Data: poniedziałek 20.04.2020r.

Nauczyciel: Joanna Mróz

Temat dnia: „ Potrafimy udzielić pomocy”

  1. Podręcznik s. 66 – 67 – przeczytaj informacje i postaraj się je zapamiętać.

Przypomnienie

Numery alarmowe

112 – Europejski Numer Alarmowy

997 – Policja

998 – Straż Pożarna

999 – Pogotowie Ratunkowe

 

  1. Ćw. pol. s.72, ćw. 1. Prześlij ćwiczenie do sprawdzenia.
  2. Ćw. pol. s.72, ćw. 2

Podpowiedź:

Wyrazy do uzupełnienia: leki, głowa, jezdnia, telefony.

Użyj te wyrazy w odpowiedniej formie.

  1. Ćw. pol. s.73, ćw. 3

Edukacja matematyczna       

Przypomnienie !

Nominały pieniędzy:

Monety –  1gr, 2gr, 5gr, 10gr, 20gr, 50gr, 1zł, 2zł, 5zł

Banknoty – 10zł, 20zł, 50zł, 100zł, 200zł, 500zł

 

100groszy – 1złoty

100gr – 1zł

 

  1. Ćw. mat. s. 37, zad. 5 i 6. Prześlij zadania do sprawdzenia.

Podpowiedź:

Jeśli coś jest droższe o jakąś kwotę, to dodajemy tę kwotę, a jeśli jest tańsze, to należy odjąć tę kwotę.

  1. Wykonaj Czytanie ze zrozumieniem. Rozwiązanie można wykonać w zeszycie wpisując numer pytania i numer odpowiedzi np. 1b, 2c itd. Prześlij rozwiązanie do oceny.

Czytanie ze zrozumieniem  13 „Igloo z kolorowymi szybkami „

…………………………………………………………………………………………………………………

 

Przeczytaj uważnie tekst.

Co się dzisiaj dzieje?

Kto chce to zrozumieć, musi się dowiedzieć, że właśnie wczoraj był wspaniały śnieg.

Nie był wcale sypki już leżał parę dni. Dał się jednak krajać łopatą na cegiełki i bloki.

A z tych bloków budowały dzieci z panią prawdziwe eskimoskie igloo! To taki domek śniegowy, jaki daleko w zimnych krajach budują Eskimosi…

Najpierw dzieci ułożyły szeroki krąg tych śniegowych cegieł, a na nim węższy, i jeszcze węższy, i jeszcze – aż się zrobiło piękne sklepienie. I wyrosło igloo.

Wtedy dziewczynki zaczęły wołać, że muszą być okienka i że one zrobią szybki.

Maria Kownacka

 

  1. Z czego cieszyły się dzieci?
  2. a) Dzieci ucieszyły się z prezentów od Mikołaja.
  3. b) Dzieci ucieszyły się, bo spadł wspaniały śnieg.
  4. c) Dzieci ucieszyły się z nowego kolegi.

 

  1. Jaki był śnieg?

a)Śnieg rozsypywał się w rękach.

b)Śnieg był lekki.

c)Śnieg był wspaniały, można było go kroić.

 

  1. Czym kroiły dzieci śnieg?

a)Dzieci kroiły śnieg nożem.

b)Dzieci kroiły śnieg łopatą.

c)Dzieci kroiły śnieg rękami.

4.Co wykrawały dzieci ze śniegu?

a)Dzieci ze śniegu wykrawały kule na bałwana.

b)Dzieci ze śniegu wykrawały cegiełki i bloki.

c)Dzieci ze śniegu wykrawały cegiełki i robiły z nich fortyfikację.

  1. Po co dzieci wykrawały śniegowe cegły i bloki?

a)Dzieci budowały ze śniegowych cegieł igloo.

b)Dzieci budowały ze śniegowych cegieł bałwana.

c)Dzieci budowały ze śniegu fortecę.

6.Kto pomagał dzieciom w pracy?

a)Dzieciom w pracy pomagali rodzice.

b)Dzieciom w pracy pomagali starsi uczniowie.

c)Dzieciom w pracy pomagała pani.

7.Czy wiesz, kto mieszka w śniegowych domkach?

a) Niemcy

b) Polacy

c) Eskimosi

d) Murzyni

 

Edukacja informatyczna

Wykonajcie zaproszenie zgodnie z instrukcją w podręczniku lekcja 16 s.42 -43. Podręcznik w załączniku.  Aby wykonać ćw. 1 otwórzcie kolejny załącznik macie tam rozpoczęte zaproszenie. Jeśli chcecie dodać obramowanie zaproszenia szukajcie na pasku narzędzi  w polu PROJEKTOWANIE lub UKŁAD STRONY. Na wykonanie pracy macie cały tydzień. Wykonane zaproszenie prześlijcie do oceny.

Zadania wykonujcie samodzielnie.

Załącznik 1 inf. do poniedziałku (1)

Załącznik 2 inf. do poniedziałku

Życzę powodzenia.


Klasa II

Data: wtorek 21.04.2020r.

Nauczyciel: Joanna Mróz

Temat dnia: „ Najważniejszy jest uśmiech”

  1. Podręcznik s. 68 – 69 – Poproś rodzica o przeczytanie tekstu
  2. Ćw. pol. s.74, ćw. 1. Prześlij ćwiczenie do sprawdzenia.
  3. Ćw. pol. s.74, ćw. 2 – bez kropki.

 

Edukacja matematyczna

Ponowne przypomnienie

Nominały pieniędzy:

Monety –  1gr, 2gr, 5gr, 10gr, 20gr, 50gr, 1zł, 2zł, 5zł

Banknoty – 10zł, 20zł, 50zł, 100zł, 200zł, 500zł

 

100groszy – 1złoty

100gr – 1zł

 

  1. Podręcznik mat. s. 24, zad. 3 – nie rysujcie tylko zapiszcie nominały monet np. 20gr … Prześlij zadanie do sprawdzenia.
  2. Podręcznik mat. s. 25, zad. 7. Prześlij zadanie do sprawdzenia.
  3. Podręcznik mat. s. 25, zad. 9 – dla chętnych – w zeszycie.

Podpowiedź:

Wojtek –

Mama –

Tata –

Babcia – 60 lat

Dziadek – 70 lat

Mata jest młodsza od dziadka o 40 lat skoro jest młodsza należy odjąć.

Wiek Wojtka to różnica 60lat miedzy nim, a dziadkiem – różnica to wynik odejmowania.

Dziadek jest starszy od taty o 30 lat, czyli też należy obliczyć różnicę wieku.

Zadania wykonujcie samodzielnie.

Życzę powodzenia.


Klasa II

Data: środa 22.04.2020r.

Nauczyciel: Joanna Mróz

Temat dnia: „ Potyczki ortograficzne ”

Przypominam!!!

Zasada ortograficzna

Po spółgłoskach: „k, t, b, ch, p, g, d, w, j” piszemy „rz”.

  1. skrzypce, strzykawka, brzoskwinia, chrzan, sprzedawca, grzyby, drzewa, wrzos, dojrzała

Wyjątki od zasady!!!

kształt, wszystko, zawsze, wszędzie, pszczoła, pszenica, bukszpan,

kszyk– (nazwa ptaka).

Pisownia „ch”

  1. Na końcu wyrazu: dachstrych,schodach

Wyjątki: druh, (bo wymienia się na drużyna)

 

  1. Gdy wymienia się na „sz” w innej formie danego wyrazu albo w wyrazie pokrewnym: mucha – muszkamuszeblacha – blaszeduch – duszek

 

Po literze „s”: schlebiaćschabpascha

Wyjątki: dysharmonia, fisharmonia 

 

Stawianie przecinka

Przed wyrazami, bo, ponieważ, żeby, że stawiamy przecinek.

 

  1. Ćw. pol. s.75, ćw. 3 – bez kropki
  2. Ćw. pol. s.75, ćw. 4 – w zeszycie.
  3. Ćwiczenia 3 i 4 prześlij do sprawdzenia.
  4. Wykonaj następujące ćwiczenia w zeszycie:

 

 

Ćw.1Wyjaśnij pisownię „ch” według wzoru. Ćwiczenie prześlij do sprawdzenia.

mucha – muszka

puch –

blacha –

cicho –

piechota –

 

Ćw. 2 Do podanych wyrazów utwórz zdrobnienia.

brzuch –

strych –

fartuch –

uśmiech –

śpioch –

 

Ćw. 3 Wyjaśnij pisownię podanych wyrazów. Ułóż zdania z tymi wyrazami.

okruch –

cicho –

sucho –

 

Edukacja techniczna

  1. Wykonaj kwitnące drzewo. Pracę prześlij do oceny.

Przygotuj:

– kartka z bloku rysunkowego A 4 biała lub niebieska, nożyczki klej, biała, zielona i różowa bibuła, zielony i brązowy papier kolorowy, niebieska farba,

– pomaluj kartkę na niebiesko, poczekaj aż wyschnie,

– z zielonego papieru lub bibuły wykonaj trawę, a z brązowego kartonu pnie drzew, z białej i różowej kolorowej bibuły lub papieru kolorowego wykonaj kwiaty,

– przygotowane elementy przyklej na kartkę.

 

Zadania wykonujcie samodzielnie.

Załącznik 3 do środy

Życzę powodzenia.


Klasa II

Data: czwartek 23.04.2020r.

Nauczyciel: Joanna Mróz

Temat dnia: „ Wiosna w sadzie”

  1. Podręcznik s. 70 – przeczytaj.

W wierszu mamy wiele wyrazów w liczbie pojedynczej i mnogiej.

Liczba pojedyncza – oznacza, że mówimy o jednej osobie, rzeczy np. sad, jabłoń fryzura, grusza, czupryna, stół, uczeń, dziecko…

Liczba mnoga – oznacza, że mówimy o więcej niż jednej osobie czy rzeczy np. dzieci, uczniowie, jabłonie, grusze, czupryny, stoły…

  1. Ćw. pol. s.76, ćw.1,2 – prześlij do sprawdzenia.
  2. Podręcznik s. 71 – zapoznaj się z tekstem informacyjnym.
  3. Ćw. pol. s. 77, ćw. 4,5
  4. Ćw. pol. s. 78, ćw. 6 – prześlij do oceny.
  5. Podręcznik s. 70 ćw. 3 – rysunek wykonaj w zeszycie jedna cała strona, pracę należy wykonać kredkami bez kolorowego papieru.
  6. Ćw. mat. s. 38, zad. 1, 2,3 – zadania prześlij do sprawdzenia.

Zadania wykonujcie samodzielnie.

Życzę powodzenia.


Klasa II

Data: piątek 24.04.2020r.

Nauczyciel: Joanna Mróz

Temat dnia: „ Wiosna w polu i ogrodzie”

  1. Podręcznik s. 71 – przeanalizuj, jaki prace wykonujemy wiosną w polu i ogrodzie.

Wyjaśnienie

oranie w polu – kopanie szpadlem w ogrodzie,

bronowanie w polu – grabienie w ogrodzie

sianie zbóż w polu – sianie warzyw i kwiatów w ogrodzie,

sadzenie ziemniaków w polu – sadzenie warzyw i kwiatów w ogrodzie,

wysiewanie nawozów na polu maszynowo – w ogrodzie ręczne wysiewanie nawozu.

Prace w polu wymagają wykorzystania różnych maszyn np. siewnika do wysiewu nasion roślin uprawnych, sadzarki do sadzenia roślin uprawnych, siewników do wysiewania nawozów, pługa do orki, bron do wyrównywania i spulchniania ziemi, ponieważ areał, czyli wielkość pola jest o wiele większa od ogrodu.

W ogrodach wykorzystujemy: szpadel, grabie do wyrównywania ziemi i grackę do spulchniania ziemi. Siew nasion i sadzenie roślin w ogrodach najczęściej wykonujemy ręcznie.

  1. Ćw. pol. s. 79, ćw. 1 – do sprawdzenia.
  2. Ćw. pol. s. 79, ćw. 2 – do sprawdzenia.

Należy wykreślić: gawron, skowronek, gawron

  1. Ćw. pol. s. 79, ćw. 3 zdanie należy zapisać w zeszycie. Dla chętnych – do sprawdzenia.

Edukacja matematyczna

Przypomnienie!

Ciężar różnych materiałów ważymy. Wagę towarów wyrażamy w kilogramach (kg), dekagramach (dag) i gramach (g).

1 kg to 100dag i  1000g

1dag to 10g

pół kilograma (kg) to 50 dekagramów (dag)

Ciężar ważymy na wagach i używamy odważników.

Wartości odważników:

5kg, 2kg, 1kg, 50 dag, 20dag, 10dag, 5dag, 2dag, 1dag

  1. Ćw. mat. s. 39 zad. 2- do oceny.
  2. Ćw. mat. s. 39 zad. 3 – do oceny.

Podpowiedź.

Jeśli znamy wagę towaru ile było oraz ile zużyto lub ile zostało należy od ogólnej wagi odjąć wagę zużyto lub pozostało. Jeśli nie znamy ogólnej wagi wtedy dodajemy zużyto i zostało.

Zadania wykonujcie samodzielnie.

Życzę powodzenia.

 

 


Comments are closed.