• 15 czerwca 2020
  • Możliwość komentowania XIV Tydzień 15-06 do 19-06 została wyłączona

XIV Tydzień 15-06 do 19-06

Klasa VII:

T: Writing- a blog.

  • Notatki, jak pisać blog.

Blog (wpis na blogu)

Blog jest rodzajem pamiętnika czy dziennika elektronicznego, ale powstaje bardziej z myślą o czytelnikach niż o samym autorze. Tematem bloga może być cokolwiek – wydarzenia z życia szkolnego i prywatnego, udział w imprezach muzycznych, sportowych czy innych wydarzeniach kulturalnych, wyjazdy i podróże, zainteresowania – wszystko, co będzie interesujące dla czytelników, którzy mogą komentować i oceniać wpisy na blogu. Blog nie ma określonej struktury – jego forma i język zależą od tego, kim są czytelnicy. Najczęściej wpisy na blogach nie są długie, a pisane są językiem nieformalnym.

  • Celem bloga jest zainteresowanie czytelników, więc używaj zróżnicowanych struktur gramatycznych i bogatego słownictwa.
  • Opisując wydarzenia z przeszłości, stosuj różne czasy (np. Past Simple i Past Continuous) oraz zwrot used to (jeśli pozwala na to kontekst).
  • Stosuj język potoczny: – skrócone formy czasowników, np. won’t czy can’t, – słownictwo i zwroty z języka potocznego, np. It was a great race.
  • Tekst musi być logiczny. Aby odpowiednio uszeregować treści, stosuj takie spójniki, jak and, but, because, that’s why, so.
  • Podziel tekst na akapity. W każdym z nich poruszaj inny aspekt tematu. Ułatwi to czytelnikowi lekturę.
  • Jeśli opisujesz jakąś historię, dbaj o chronologię zdarzeń. Rozpoczynaj zdania takimi wyrażeniami, jak fi rst, later, then, after that, next czy fi nally.
  • Jeśli oczekujesz reakcji czytelników, zadaj im pytanie, np. Have you ever spoken to J.K. Rowling or any other famous writer?

Elementy składające się na wpis na bloga po angielsku:

  1. Rozpoczęcie wpisu– zwrot powitalny, informacja o tym czego będzie dotyczył wpis.

Hi guys!

I’m writing this post to tell you about my trip to Prague.

  1. Opis miejsc i wydarzeń – kiedy piszemy o sytuacji bądź wydarzeniu, które nastąpi/nastąpiło, warto opisać gdzie i kiedy miało miejsce, co konkretnie się działo/będzie dziać.

It’s the most wonderful place I’ve ever been to. It’s the capital city of the Czech Republic and it’s situated in the western part of the country.

  1. Opinia– wspomnienie o naszych odczuciach, nastawieniu, przemyśleniach.

To me, it was completely amazing. I totally recommend visiting this beautiful city.

  1. Zakończenie – zwrot pożegnalny, informacje końcowe.

That’s all for today. I’m looking forward to your comments.

Przydatne zwroty

Hello folks – Cześć ludziska

Hi everyone! – Cześć wszystkim!

Guess what happened! – Nie zgadniecie, co się stało!

Sorry I haven’t written anything for a while, but… – Przepraszam, że nie pisałam przez jakiś czas, ale…

I’m writing this post to tell you that… – Piszę ten post, aby Wam powiedzieć, że…

Today, I’d like to write about…- Dzisiaj, chciałabym napisać o…

I’ve got news for you. – Mam dla Was wiadomość.

It was the best day of my life. – To był najlepszy dzień mojego życia.

I’ll never forget it. – Nigdy tego nie zapomnę.

It happened all of a sudden. – To wydarzyło się nagle.

I had a great time. –  Świetnie się bawiłam.

I know that… – Wiem, że…

I think that… – Uważam, że…

In my opinion… – Moim zdaniem…

From my point of view… – Z mojego punktu widzenia…

The vast majority of people believe that… – Zdecydowana większość ludzi uważa że…

I reckon that… – Myślę, że…

As far as I’m concerned… – Jeśli o mnie chodzi…

If I were you, I wouldn’t hesitate to… – Na Waszym miejscu, nie wahałbym się…

I wouldn’t recocmmend it. – Nie poleciłbym tego.

What do you think about…? – Co sądzicie o…?

I must be going now. –  Muszę już kończyć.

Stay tuned! – Czekajcie na dalsze wpisy!

Leave a comment. – Zostawcie komentarz.

Please let me know what you think about it. – Dajcie mi znać co o tym sądzicie.

Thanks for your comments. – Dzięki za komentarze.

Thanks for visiting my blog. –  Dzięki za odwiedzenie mojego bloga.

Till the next time. – Do następnego razu.

 

 

  • Podręcznik, str. 169: przeczytać.
  • Podręcznik, str. 128:

– ćwicz. A, B, C, E.

– ćwicz. D- dla chętnych.

  • Podręcznik, str. 129:

– ćwicz. F, H.

– ćwicz. G- dla chętnych.

  • Zeszyt ćwiczeń, str. 93:

– ćwicz. A, B, C.


Comments are closed.